آخرین خبرها

کدام پنجره دوجداره بهتر است؟

با سرد شدن هوا زمان آن فرا رسیده است که فکری برای عایق کردن پنجره‌های خانه کنید. پنجره دوجداره نه تنها گرمای خانه شما را در داخل نگه می دارد، همچنین عایق صدا بوده و آلودگی‌های صوتی خارج از منزل به داخل خانه ورود پیدا نمی‌کنند. همچنین باعث کاهش آلودگی کربن و صرفه‌جویی نیز می‌شود. از جمله پروفیل‌های در و پنجره با کیفیت می‌توان به پروفیل‌های در و پنجره هافمن اشاره کرد. قیمت پنجره دو جداره هافمن بسیار مناسب بوده و قیمت قابل قبولی دارد.

اگر مطمئن نیستید که چگونه پنجره مورد نظر خود را انتخاب کنید و نمی‌دانید کدام یک بهتر است در این مقاله ما به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کرده‌ایم.

نحوه رتبه‌بندی پنجره‌های دوجداره

پنجره‌ها توسط شورای مستقل رتبه بندی بریتانیا (BFRC) در مقیاس G تا A+ رتبه بندی می‌شوند (A+ کم‌مصرف‌ترین و G کمترین کارایی و پایین‌ترین رتبه است). مقیاس (WER) رتبه‌بندی انرژی پنجره نامیده می‌شود و عملکرد عایق در و پنجره را بر اساس موارد زیر ارزیابی می‌کند.

  • میزان تاثیرگذاری در جلوگیری از خروج گرما به بیرون (مقدار U)
  • میزان عبور نور خورشید از شیشه پنجره
  • میزان خروج هوا از پنجره یا محفظه اطراف آن

برچسب WER با استفاده از مجموعه‌ای از نوارهای رنگی، مانند برچسب‌های بهره‌وری انرژی موجود در لوازم برقی، رتبه‌بندی را نشان می‌دهد. همچنین مقدار U معیاری است برای اینکه چه مقدار گرما به راحتی از آن عبور می‌کند.

کدام جنس از پنجره دو جداره مرغوب‌تر است؟

در تولید پنجره دو جداره از دو جنس آلومینیومی و یو پی وی سی استفاده می‌شود و انتخاب با سلیقه شما است که کدام نوع را انتخاب کنید.

پنجره های دو جداره UPVC

پروفیل‌های یو پی وی سی از پلاستیک مرغوب ساخته شده است. با این نوع پنجره هزینه‌های گرمایشی چندین برابر کاهش می‌یابد و به لطف ساخت پنجره دوجداره گرمای بیشتری حفظ می‌شود. این پروفیل‌ها با توجه به جنس و نحوه تولیدی که دارند باعث می‌شوند دمای هوا بهتر حفظ شود. همچنین عایق صدا نیز است. این نوع پنجره‌ با توجه به مزایایی که دارد بسیار محبوب بوده و کارایی بهتری نسبت به نمونه‌های فلزی و چوبی دارد. امنیت این نوع بالا بوده و عایق گرما و صدا است.

پنجره های دوجداره آلومینیومی

ویژگی بارز پروفیل‌های آلومینیومی سبکی آنها است. این پروفیل‌ها علیرغم نازک‌تر بودن، دارای ویژگی‌هایی قابل قبولی مثل استحکام و زیبایی هستند. رنگ آمیزی آن‌ها محدود به رنگ طبیعی مواد، یعنی خاکستری یا فلزی نیست. امروزه فناوری‌های پوششی وجود دارد که می‌توانند رنگ متفاوتی از پالت ارائه دهند که ماندگاری خوبی نیز دارند.

پس از انتخاب جنس پنجره مورد نظر، در ادامه به معرفی چند نمونه پنجره دوجداره پرداخته‌ایم.

انواع مدل‌های پنجره‌های دوجداره UPVC

به طور کلی، هر خانه یا آپارتمان، دارای ویژگی‌های معماری خاص خود بوده که به سبک خاصی طراحی شده است. در طراحی هر ساختمان الزامات خاصی طراحی شده است که انواع مختلف پنجره‌های دو جداره بر اساس این عوامل انتخاب می‌شوند. انتخاب بهترین نوع آن بستگی به شرایط فنی مورد نظر شما دارند. مثلا شاید نیاز به افزایش امنیت یا عایق صدا داشته باشید، یا شاید لازم باشد نور کم یا بیشتری به اتاق شما بتابد. اگر آپارتمان در مکانی بسیار پر سر و صدا قرار دارد، به عنوان مثال در نزدیکی کارخانه، باید از واحدهای دو جداره با روکش مگنترون استفاده کنید زیرا عایق صدا هستند. در ادامه به معرفی انواع پنجره‌های دوجداره پرداخته‌ایم، در نهایت تصمیم با شما است.

پنجره‌های دوجداره دارای مدل‌های گوناگون بسیاری بوده که در این بخش به چند مورد اشاره می‌کنیم.

پنجره دوجداره بازشو دو حالته

توسعه‌دهندگان در تولید پنجره‌ها تمام جوانب را در نظر گرفته و آنها را تا حد ممکن با الزامات فنی و طراحی سازگار کرده‌اند. این نوع پنجره زیبایی منحصر به فردی داشته و عملکرد قابل قبولی نیز دارند. اگر یک آپارتمان کوچک دارید، پنجره‌های دوجداره بازشو دو حالته بهترین راه حل است زیرا برای باز کردن پنجره به فضای اضافی نیاز نیست.

پنجره دو جداره قوسی

این پنجره دوجداره با چندین لولا محکم که در کناره آن متصل شده‌اند، دوام و عملکرد خوبی را تضمین می‌کند. پنجره دو جداره قوسی دو جداره تهویه مطلوبی را ایجاد می‌کند و مجهز به هوادهی قابل اطمینان هستند که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند. همچنین در فصل سرما صرفه جویی گرمایشی بالایی دارد که این یک مزیت بزرگ است. قیمت پنجره دو جداره هافمن مدل قوسی نسبت به دیگر برندها بسیار مقرون به صرفه است.

پنجره دو جداره خلیجی

مزیت چنین پنجره دوجداره در این است که دارای یک پنجره بزرگ میانی است که فضای اضافی را برای تزئینات و مبلمان فراهم می‌کند. این یک فضای اضافی است که باعث افزایش اندازه اتاق و جادار تر به چشم آمدن آن می‌شود. مدل خلیجی معمولاً شامل سه یا چند پنجره دو جداره است. شیشه دوجداره با روکش محافظ از تابش مادون قرمز و ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند. چنین شیشه‌ای در آپارتمان‌هایی که منظره پانورامای زیبایی را ارائه می‌دهند نیز مناسب خواهد بود.

اکنون که با انواع پنجره‌های یو پی وی سی آشنا شدید تصمیم با شما است. اما اگر به دنبال برندی محبوب و با کیفیت هستید، پیشنهاد ما انتخاب پروفیل‌ در و پنجره هافمن است. قیمت پنجره دو جداره هافمن بسیار مناسب بوده و از نظر کیفیت تضمین شده هستند و مشتریان بسیاری دارد. با انتخاب پروفیل‌های در و پنجره هافمن، پنجره تنوع و زیبایی به روی شما گشوده خواهد شد. اگر قصد خرید یا تعویض در و پنجره محل کار یا زندگی خود را دارید می‌توانید سفارش خود را در سایت هافمن به ثبت برسانید و منتظر تماس کارشناسان هافمن باشید. همچنین می‌توانید با شماره 1644 تماس گرفته و با مشورت کارشناسان پشتیبانی هافمن سفارش خود را ثبت کنید.

همچنین ببینید

نصب حفاظ بالکن‌ در تهران

نصب حفاظ بالکن‌ در تهران

اگر در تهران هستید نصب حفاظ بالکن‌ خود را به ما بسپارید. با صنایع فلزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *