آخرین خبرها

گوشی‌های هوشمند تخریب ناپذیر، مقاوم حتی در میدان جنگ

همین ابتدا باید بگویم معیار‌هایی که تخریب‌ناپذیری تلفن همراه را تعیین می‌کند استاندارد IP و MIL-STD-810G است. این تلفن‌ها بازار خود را مدت‌هاست که تسخیر کرده‌اند. مواردی مثل: ضد آب، ضد ضربه، مقاومت در برابر یخ زدگی، گرمای سوزان و تحت فشار قرار گرفتن در بین این گوشی‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معیار تعریف مقاومت گوشی هوشمند

دو عددی که محافظت از گوشی را تعریف می‌کنند؛ IP (International protection) یا همان محافظ بین‌المللی مقاومت گوشی در برابر آب و خاک را تعیین می‌کند. دستگاه اندازه‌گیری دو عدد را به شما نشان می‌دهد که عدد اول میزان محافظت در برابر گرد و خاک و عدد دوم محافظت در برابر آب را نسان می‌دهد.

بنابراین، یک تلفن هوشمند با علامت IP-68 کاملاً در برابر گرد و غبار مقاوم است و می‌تواند در برابر غوطه‌ور شدن در آب تا عمق یک متری مقاومت کند. در ویکی پدیا در مورد معنی کد‌های IP به طور کامل توضیح داده شده است.

مقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند

استاندارد MIL-STD-810G مقاومت تلفن هوشمند را در برابر تأثیرات فیزیکی، مانند: شوک، دما، فشار، غوطه‌ور شدن در آب و … را تعیین می کند. این استاندارد توسط وزارت وفاع ایالات متحده برای آزمایش گجت‌هایی که برای خدمت به ارتش ارائه می‌شود، ساخته شده است. تست‌های زیادی طبق استاندارد انجام می‌شود، اما در اینجا متداول‌ترین الزاماتی است که یک دستگاه برای دریافت گواهینامه باید متحمل شود را بررسی می‌کنیم. این نوع دستگاه‌ها مورد توجه طبیعت‌گرد‌ها، غواص‌ها، سربازهای جنگی، آتش‌نشان‌ها و… است.

  • حداقل 26 بار پرتاب شدن از ارتفاع 1.2 متری
  • غوطه‌ور شدن در آب تا عمق یک متر به مدت نیم ساعت
  • تحمل تغییر دما از -40 تا +60 درجه سانتیگراد
  • فشار خارجی تا 0.5 تن.

AGM Glory

گوشی همراهی که می‌تواند یک روزکامل در آب یخ دوام بیاورد. AGM Glory برای علاقمندان به ورزش‌های سنگین و هیجان‌انگیز طراحی شده است که علاوه بر این که تمایل دارند ارتباطاتشان همواره برقرار باشد، تمایل دارند از ماجراجویی خود فیلم و عکس هم تهیه کنند. استاندارد IP68. و واضح است که چنین تلفنی به سادگی نباید اجازه عبور ذرات رطوبت و گرد و غبار را بدهد. اما این همه چیز نیست، AGM مطابق با استاندارد IP69K محافظت می شود که به معنای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار است. قاب لاستیکی اطراف نمایشگر نه تنها از صفحه در برابر ضربه محافظت می کند، بلکه آب و ذرات کثیف را درون خود نگه می‌دارد.

این ابر موبایل می‌تواند برای تشخیص و شناسایی هم استفاده شود، جدا از عملکرد ارتباطی، دوربین دوگانه، دارای سنسور‌هایی مانند تشخیص دما و رطوبت است. قابلیت تهیه عکس‌های حرارتی را نیز دارد.

یک باتری قدرتمند 6200 میلی آمپری که تا 50 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد و از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی با اندروید 11 اجرا می شود، دارای دو اسلات برای سیم‌کارت‌های ماژول NFC، دارد. از آخرین شبکه ارتباطی یعنی 5G هم پشتیبانی می‌کند.

کاترپیلار CAT S62 PRO

CAT S62 PRO یک گوشی هوشمند توسعه یافته توسط کاترپیلار است. هرچند محصولات اصلی این برند در واقع بیل مکانیکی، کمپرسی و غلتک جاده هستند. و همچنین لوازم جانبی مختلف برای ساخت و ساز، از جمله گوشی های هوشمند مقاوم هم تولید می‌کند. این مدل در ابعاد 5.7 اینچی از آلومینیوم ساخته شده است، نمایش‌گر آن با محافظ گوریلا 6 پوشیده شده است. دارای پردازنده‌ی هشت هسته‌ایSpartagon660

و رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ی 128 است. مجهز به دو اسلات سیم‌کارت و باتری 4000 با شارژ شریع است. کاترپیلار با اپراتور‌های ایران همخوانی دارد، می‌توانید با یک سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول، از قدرت ارتباطی آن لذت ببرید.

OUKITEL WP10 5G

یک مدل بسیار محبوب در میان کسانی که دوست دارند دستگاه های ایمن را آزمایش کنند Outkitel WP10 5G است. بدنه این دستگاه ترکیبی پیچیده از فلز، پلاستیک، لاستیک است، صفحه نمایش آن گوریلا به ضخامت 1.5 میلی‌متر است که یک نمایشگر لمسی بزرگ 6.67 اینچی در زیر آن است.. این مدل همچنین به دوربین مناسبی مجهز شده است. می توان گفت که این یکی از معدود گوشی های هوشمند مقاوم در برابر ضربه است که با خیال راحت می توان آن را یک تلفن دوربین دار نامید. در زیر می‌توانید ویدیویی را تماشا کنید که تمام لذت‌های عکاسی روی تلفن Outkitel WP10 5G را با وضوح 4K نشان می‌دهد.

Outkitel WP10 5G یک گوشی دارای گواهینامه نظامی است. این بدان معنی است که تلفن هوشمند کاملاً قادر است عملکرد خود را در هر شرایطی حتی در شرایط جنگی حفظ کند. این مدل 29 آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این تلفن هوشمند در معرض انجماد و یخ‎زدایی، برای مدت طولانی در نور مستقیم خورشید، قرار گرفته است. هم‌چنین در برابر سقوط از ارتفاع پنج متری نیز، مشکلی برایش ایجاد نشده است.

Blackview BV6600 PRO

گوشی هوشمند Blackview BV6600 PRO، نسبت به سایر رقبای خود قیمت مناسب‌تری دارد؛ چیزی حدود 240 دلار با این قیمت نسبتا پایین امکانات چشمگیری دارد. بدنه‌ای با معماری ضد ضربه که از پلاستیک مهر و موم شده، ساخته شده است. یک باتری 8580 میلی آمپر که چنین باتری‌ای بسیار نادر است، مجهز به شارژ سریع، صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS، قطب نما، رادیو، رابط‌های ارتباطی بی‌سیم از جمله NFC و پردازنده‌ی سریع Helio P35 MT6765V/CA و دوربینی مجهز به تصویر برداری حرارتی و… مواردی هستند که بیشتر شبیه رویا می‌مانند و محبوب بودن این گوشی را توجیه می‌کند.

Ulefone Armor X9 PRO

به عنوان حسن ختام می‌خواهیم این گوشی فوق اقتصادی را به شما معرفی کنیم، در میان گوشی‌های مشابه با قیمت 153 دلار، پیشروی میدان است. از نظر کیفیت مشابه گوشی‌های نامبرده نیست اما می‌توانیم بگوییم به نسبت قیمتش واقعا امکانات خوبی دارد.

  • بدنه مقاوم که می تواند بارهای بسیار شدید را تحمل کند.
  • رم – 4 گیگابایت که برای کار‌های معمولی، کافی است.
  • پشتیبانی از اندروید 11 که قابلیت به روز رسانی دارد.
  • باتری 5000 میلی آمپر

دوربین این تلفن هوشمند متناسب با قیمتش است؛ دوربین جلو 5 مگاپیکسل و دوربین اصلی 2+13 مگاپیکسل، با تصویربرداری خودکار و وضوح 4160 در 3120 پیکسل است. این گوشی مجهز به فیس آی‌دی نیز می‌باشد.

حرف آخر

با توجه به قیمت بالای این تلفن‌ها، قطعا افراد عادی سراغ آن نمی‌روند، اگر شغل پر مخاطره دارید یا تفریحات پر هیجان و بسیار پویا انجام می‌دهید؛ قطعا این دستگاه‌ها مناسب شما هستند. با توجه به امکاناتی که دارند طبیعتا برای گیمینگ، عکاسی حرفه‌ای و انجام امور روزمره توصیه نمی‌شوند. البته منعی برای خرید وجود ندارد و همواره دست شما برای انتخاب باز است.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *