آخرین خبرها

بررسی مزایا و معایب آیپد پرو 2021

آیپدها همواره سهم بزرگی از بازار تبلت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. حالا شرکت اپل، آیپد پرو 2021 را با قدرتی تقریباً برابر با مک بوک ها به بازار ارائه کرده تا در کنار یک صفحه نمایش عالی، تجربه کاربری فوق العاده‌ای را برای کاربرانش رقم بزند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به قدرتمندترین آیپد اپل یعنی ipad pro 2021 بیندازیم که در این مدت کوتاهی که به بازار عرضه شده، دل بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی را برده و به هدف خرید افراد زیادی تبدیل شده است؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

Ipad pro 2021؛ بررسی یک آیپد حرفه‌ای و همه فن حریف

سال 2021 برای اولین بار اپل از چیپستی که در مک بوک های خود استفاده کرده بود در آیپدهای پرو هم استفاده کرد. این موضوع نشان می‌دهد که در آیپد پرو با یک تبلت کاملاً حرفه‌ای و قدرتمند روبه‌رو هستیم. البته که آیپد پرو پیش از این هم از نظر سخت‌افزاری از سایر رقبا جلوتر بوده و حتی از تبلت‌های آیپد iOS هم بهتر است. اما حالا این اختلاف بیش از قبل شده است.

· طراحی ظاهری و بدنه‌ی آیپد پرو

طراحی این محصول، بدنه‌ای با لبه‌های تخت است که اپل چند سالی است از آن در آیپدها و آیفون‌های خود استفاده می‌کند. آیپد پرو 2021 در دو رنگ مشکی و خاکستری معرفی شده‌ است. در پنل جلویی این دستگاه یک صفحه نمایش 11 اینچی وجود دارد که تقریباً 83% از نمای جلو را به خود اختصاص داده است. دلیل این پوشش کمتر نمایش به بدنه، حاشیه‌های دور صفحه نمایش است و اپل از هیچ حفره‌ای برای قرار دادن دوربین سلفی در این آیپد استفاده نکرده است.

وزن این دستگاه 466 گرم است که برای یک تبلت وزن خوبی محسوب می‌شود، زیرا تبلت‌های هم رده آن مانند سامسونگ گلکسی تب اس، وزن بیشتری در حدود 570 گرم دارند. ولی نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو هم به ‌دلیل افزایش حجم باتری افزایش وزن زیادی داشته است.

· مشخصات صفحه نمایشگر آیپد پرو

نمایشگر آیپد پرو از نوع LIQUID RETINA IPS LCD است که رزولوشن 1668×2388 پیکسلی دارد و از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است. این نمایشگر، محتوای HDI یا با داینامیک بالا را خیلی خوب نمایش می‌دهد و وضوح بالایی دارد. در واقع نمایشگر آیپد پرو یکی از کامل‌ترین و بهترین نمایشگرها در بین سایر تبلت‌های هم رده است. در نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو، اپل از پنل مینی LED استفاده کرده است که با وجود کیفیت فوق العاده، به ‌دلیل پخش هاله نور دور پیکسل‌ها، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. ولی نسخه 11 اینچی این مشکل را ندارد.

این نمایشگر از نرخ تازه سازی یا Refresh Rate 120 هرتز استفاده می‌کند که این نرخ به سریع‌تر پیش رفتن کارها کمک زیادی کرده و در زمان بازی کردن کاملاً روان و سریع بودن صفحه نمایش را حس خواهید کرد. روشنایی صفحه نمایش 600 بیت است که روشنایی مناسبی محسوب می‌شود. اپل ادعا کرده این صفحه نمایش در برابر خراش‌های ریز و سطحی هم مقاوم است.

· پنل پشتی و فریم دستگاه

پنل پشتی و فریم آیپد پرو 2021 از جنس آلومینیوم است و وقتی آن را در دست می‌گیرید، کاملاً حس یک دستگاه با کیفیت را به شما می‌دهد. در قسمت پشت پنل، ماژول دوربین قرار گرفته که از نظر طراحی شباهت زیادی به ماژول دوربین آیفون‌های سری 11 و 12 دارد.

· دوربین‌های اصلی دستگاه

دو لنز 12 مگاپیکسلی واید و 10 مگاپیکسلی اولترا واید در کنار یک سنسور تشخیص عمق، دوربین‌های این دستگاه را تشکیل داده‌اند. از دوربین‌های این دستگاه نمی‌توانید سطح کیفی دوربین گوشی‌های حرفه‌ای را داشته باشید، اما دوربین‌های آیپد پرو به‌ عنوان یک تبلت حرفه‌ای، نیاز شما را برای عکاسی در شب و روز تا حد قابل قبولی برطرف می‌کنند و از نظر کیفی شباهت زیادی به آیفون 12 دارند.

فیلم برداری با این دستگاه هم با کیفیت 4k 60 fps و Full HD 240 FBS انجام می‌شود و می‌توانید ویدئوهای باکیفیتی را با دوربین آیپد پرو 2021 ضبط کنید. دوربین سلفی جالب این دستگاه نیز دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 122 درجه‌ای است که در زمان تماس‌های تصویری، به لطف این زاویه دید و قابلیت Center Stage، اگر سوژه در کناره‌های تصویر باشد، خودش آن را در مرکز تصویر قرار می‌دهد.

· سخت‌افزار قدرتمند آیپد پرو

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، تمرکز اپل در محصولات سری آیپد پرو روی سخت‌افزار دستگاه قرار گرفته است. چیپست M1 اختصاصی با 8 هسته پردازشی و 8 هسته گرافیکی وظیفه پردازش‌های این دستگاه را بر عهده دارد. این تبلت حتی افرادی که طرفدار اپل نیستند را هم مجذوب خود کرده است. اپل ادعا کرده پردازش کارها با چیپست M1 در این نسل 50% سریع‌تر از نسل قبلی انجام می‌شود و در پردازش‌های گرافیکی هم کاربر 45% افزایش سرعت را تجربه می‌کند.

البته وقتی آیپد پرو را با مک بوک ها مقایسه می‌کنیم، عملکرد آیپد پرو به‌ دلیل عدم وجود فن چندان پایدار نیست و در پردازش‌های سنگین و همزمان دچار افت عملکرد می‌شود. اما بزرگ‌ترین ویژگی تبلت آیپد پرو اپل که تقاضا برای خرید آن را افزایش می‌دهد، کیفیت این محصول است. در لینک https://plazadigital.ir/product-category/tablet/ipad-tablet/ می‌توانید انواع آیپدهای اپل را مشاهده و با آیپد پرو مقایسه کنید.

· رم و حافظه داخلی دستگاه

اپل آیپد پرو 2021 را در مدل‌های رم 8 و 16 گیگابایتی و 5 مدل حافظه‌ی داخلی 128، 256 و 512 گیگا بایت، 1 و 2 ترابایتی عرضه کرده است. مدل‌های 1 و 2 ترابایتی رم 16 گیگابایتی و مدل‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی رم 8 گیگابایتی دارند.

نقاط قوت و ضعف آیپد پرو 2021 اپل

Ipad pro 2021 از هر نظر یک تبلت کامل و حرفه‌ای است. تنها نقطه ضعف این محصول که تقریباً اغلب تبلت‌های بازار حتی در سایر برندها هم با آن درگیر هستند، داغ شدن دستگاه در استفاده بیش از 30 دقیقه و به ‌ویژه در زمان اجرای بازی‌های سنگین است.

البته این موضوع کاملاً طبیعی است و در مقایسه با عملکرد قدرتمند این دستگاه و تجربه کاربری لذت بخشی که در زمان اجرای بازی‌های سنگین به کاربر می‌دهد، قابل چشم‌پوشی است. مصرف انرژی آیپد پرو به‌ ویژه در نسخه وای‌فای بسیار کم است. پس اگر قصد خرید یک آیپد حرفه‌ای و همه فن حریف برای استفاده خانگی را دارید، ما آیپد پرو 2021 را به شما توصیه می‌کنیم.

قیمت خرید ipad pro 2021

اگر می‌خواهید از قیمت روز آیپد پرو 2021 مطلع شوید یا به ‌صورت آنلاین آن را سفارش دهید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین پلازا دیجیتال مراجعه کنید. پلازا دیجیتال مجموعه متنوعی از جدیدترین محصولات شرکت اپل، تبلت‌های این برند و نسل جدید آیفون‌های Apple است و کالاهای خود را با تضمین اصالت کالا و گارانتی پلازا دیجیتال به مشتریان تحویل می‌دهد. برای بررسی و مقایسه انواع آیپدهای اپل در وب‌سایت این فروشگاه، فقط کافی است به نشانی plazadigital.ir مراجعه کنید.

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *