آخرین خبرها

بهترین روش برای مهاجرت به امارات در 2024

بهترین روش برای مهاجرت به امارات کدام است؟ آیا می‌دانستید کشور امارات 9 میلیون جمعیت دارد که 88 درصد آن را مهاجران تشکیل داده‌اند؟ باید گفت که این آمار نشان‌دهنده محبوبیت امارات برای مهاجران خارجی است. کشور امارات جزو یکی از کشورهای درحال‌توسعه مدرن و مرفه حاشیه خلیج‌فارس است.

وجود مالیات صفر درصد در این کشور باعث شده که تعداد زیادی از کسب‌وکارهای بین‌المللی در دبی و مناطق دیگر امارات فعال باشند و همچنین با ایجاد شرکت در این کشور تجارت خود را گسترش دهند. موقعیت‌های شغلی مناسب و فراوان در کنار شرایط اقتصادی و رفاهی مناسب باعث شده آمار مهاجرت‌ها به امارات روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

پایه‌های اقتصادی کشور امارات در سال‌های گذشته صرفاً تجارت و صادرات نفت و محصولات نفتی بوده؛ اما در سال‌های اخیر این کشور پایه‌های اقتصادی در زمینه ساخت‌وسازهای کلان و گردشگری بنا کرده و فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد شده است.

7 روش برتر برای مهاجرت به امارات

سؤالی که احتمالاً تا اینجای مطلب ذهنتان را مشغول کرده این است که به چه روش‌هایی می‌توان به امارات مهاجرت کرد. سفرکردن به کشور امارات مثل بقیه کشورها از طریق 7 روش مختلف امکان پذیر است.

رایج‌ترین و بهترین روش برای مهاجرت به امارات به شرح موارد زیر هستند.

روش اول: مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

اولین مورد مهم در مورد بهترین روش برای مهاجرت به امارات، نوع تحصیلی بوده که یکی از تکنیک‌های مهم مهاجرتی این کشور محسوب می‌شود. امارات علاوه بر پیشرفت‌های صنعتی و تجاری خود به پیشرفت سیستم‌های آموزشی نیز می‌پردازد. هم اکنون دانشگاه‌های امارات در موقعیت درستی نسبت به دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

برای تحصیل‌کردن در امارات دانشجو باید به زبان‌هایی مانند عربی و انگلیسی تسلط کافی داشته باشد. متقاضی اخذ ویزای دانشجویی امارات می‌بایست 18 سال سن داشته و از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارد، نامه پذیرش دریافت کند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور امارات مختص شهروندان این کشور است.

دانشجویان خارجی باید در دانشگاه‌های بین‌المللی یا به‌اصطلاح خصوصی مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان بین‌المللی نخبه هم می‌توانند با اقامت ۵ساله وارد امارات شوند و در صورت تمدید مدت‌زمان تحصیل، ویزای آن‌ها هم تمدید می‌شود.

از شرایط مهم دریافت ویزای تحصیلی امارات عبارت‌اند از:

  • سپری‌کردن تست سلامت پزشکی
  • داشتن یک حامی، خود دانشگاه یا والدین یا بستگان
  • تأیید اداره کل امور اقامت و امور خارجه مربوطه

روش دوم: مهاجرت به امارات از طریق کار

مهاجرت به امارات از طریق کار مورد مهم دیگر بهترین روش برای مهاجرت به امارات است. فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور وجود داشته و در عوض نرخ بیکاری هم پایین است. برای مهاجرت کاری به کشور امارات حتماً باید از سمت کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید.

کارفرمای امارات برای کسب مجوز اقامت از متقاضی پشتیبانی می‌کند. دانش زبان‌های عربی و انگلیسی شانس تقاضاکنندگان مهاجرت کاری به امارات را بالا می‌برد. داشتن تخصص در مشاغل موردنیاز مانند معماری، مهندسی فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و گرافیک، نمایندگی فروش حرف اول را در اخذ ویزای کاری می‌زند.

افراد شاغل در امارات از حقوق و درآمد خوبی برخوردار هستند. حداقل حقوق ماهیانه در این کشور 16800 درهم و حداکثر آن 74300 درهم است. ویزای کاری امارات تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند مانع دریافت اقامت دائمی و تابعیت این کشور شود. این ویزا تا زمانی که مشغول به کار هستید، اعتبار دارد و پس از آن باطل می‌شود.

روش سوم: مهاجرت به امارات از طریق سرمایه‌گذاری

فاکتور بعدی در بهترین روش برای مهاجرت به امارات از طریق سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد. سرمایه‌گذاری در کشور امارات به چند روش انجام می‌گیرد که شامل خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق‌قرضه هستند. هر یک از این روش‌ها قوانین بخصوصی برای مهاجرت دارند که باید به آن‌ها اهمیت زیادی داد.

برای کسب مجوز اقامت امارات از طریق خرید ملک باید ملکی به ارزش 1 میلیون درهم خریداری شود. با این حساب متقاضی اقامت 2 ساله دریافت کرده و تا زمانی که ملک فروخته نشده می‌تواند اقامت خود را تمدید کند. وضعیت اقتصادی مناسب در امارات این کشور نسبت به سایر کشورهای جهان موجب محبوبیت آن شده است.

پروسه ثبت شرکت تحت‌نظر اداره مهاجرت انجام می‌شود و باید یکی از 3 نوع مجوز تجاری، صنعتی یا حرفه‌ای دریافت شود؛ از این رو اتباع خارجی برای ثبت شرکت فقط می‌توانند 49 درص سهام شرکت را در اختیار داشته باشند.

روش چهارم: مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

شاخصه بعدی که در بهترین روش برای مهاجرت به امارات مطرح است، مهاجرت از طریق ازدواج است. در برخی کشورها اگر فرد خارجی با تبعه آن کشور ازدواج کند، اقامت دائم و تابعیت کسب می‌کند؛ اما این قانون در امارات اندکی متفاوت‌تر است.

اگر یک مرد اماراتی با زنی خارجی ازدواج کند، به همسر او اقامت داده می‌شود و چنانچه 3 سال از ازدواج آن ها بگذرد و عدم صوری بودن ازدواج تثبیت شود، فرد خارجی قادر به دریافت تابعیت امارات است؛ البته به شرطی که تابعیت قبلی خود را سلب کند.

اگر زنی اماراتی با مردی خارجی ازدواج کند، به همسر وی تنها اقامت امارات تعلق می‌گیرد. اگر تابعیت فرد از طریق ازدواج به‌دست‌آمده باشد و وی پس از طلاق با فردی غیر اماراتی ازدواج کند، تابعیت امارات از او گرفته می‌شود.

روش پنجم: مهاجرت به امارات از طریق تولد

شیوه مهم دیگر دررابطه‌با بهترین روش برای مهاجرت به امارات، سفرکردن از طریق تولد است. برای مهاجرت با این روش قبل از هر چیز باید قوانین مربوط به اعطای تابعیت در کشور موردنظر را بررسی کنیم. کشورهای مختلف جهان برای اعطای تابعیت از طریق تولد از دو سیستم یکی خون و دیگری خاک پیروی می‌کنند.

در سیستم خون تابعیت از طریق پدر یا مادر به فرزند منتقل می‌شود و در سیستم خاک صرف‌نظر از تابعیت والدین با به‌دنیاآمدن در خاک کشور موردنظر به فرزند تابعیت داده می‌شود. امارات نیز مانند اغلب کشورهای عربی از سیستم خون تبعیت کرده و تولد در خاک این کشور اخذ تابعیت را به همراه ندارد.

تنها در صورتی از این روش به کودک تابعیت تعلق می‌گیرد که پدر و مادر وی نامشخص باشند. درصورتی‌که تابعیت پدر کودک نامعلوم باشد؛ ولی مادر وی اماراتی باشد، کودک تابعیت امارات را دریافت می‌کند.

روش ششم: مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

کشور امارات مانند سایر کشورهای عربی جزو کنوانسیون ژنو نیست و به همین علت تعهدی نسبت به پشتیبانی از پناه‌جویان ندارد و به‌علاوه برخورد مناسبی هم با پناهندگان به امارات انجام نمی‌گیرد؛ پس باتوجه‌به پر خطر بودن مسیر مهاجرت به روش پناهندگی اصلاً توصیه نمی‌شود. بهترین کار برای مهاجرت به امارات بهره‌بردن از سایر روش‌های گفته شده است.

روش هفتم: مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت

آخرین مورد مربوط به بهترین روش برای مهاجرت به امارات، شیوه ثبت شرکت در این کشور است. امارات متحده عربی با بیش از 40 منطقه آزاد و فعالیت شرکت ها در این مناطق بسیار معروف است و در این بین شهر دبی با چشم اندازی گسترده در حوزه کسب و کار و تجارت بین المللی همواره مورد توجه سرمایه گذاران بزرگی در تمام دنیا قرار گرفته است.

راه‌اندازی کسب‌وکار در زمینه‌های گوناگون صنعتی و فناوری از شرایط مطلوبی برخوردار است. برای ثبت شرکت در دبی، دریافت مجوز ضروری بوده و هزینه‌های مربوط به آن باتوجه‌به نوع فعالیت شرکت متفاوت بوده و اصولاً بین 30 تا 80 هزار درهم است.

از شرکت‌های موجود در امارات می‌توان به شرکت‌های سهامی عام، غیرسهامی، محلی و خارجی و هلدینگ اشاره کرد که مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ایرانیان ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود، سهامی و غیرسهامی است.

در راهنمای ثبت شرکت در دبی یک سری مدارک موردنیاز که عبارت‌اند از:

  • کپی لایسنس شرکت
  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای توریستی
  • جواز شرکت
  • اجاره‌نامه (در صورت ثبت شرکت فیزیکی)
  • اساسنامه شرکت
  • عکس با پس‌زمینه سفید
  • اصل کارت شناسایی ضامن (در صورت وجودداشتن)
  • کارت ملی ایرانی

سرمایه‌گذاری در امارات؛ چرا و چگونه؟

ترفند دیگر در بهترین روش برای مهاجرت به امارات، سرمایه‌گذاری در این کشور است. احتمالاً همگی شما در سال‌های گذشته اسم کشور امارات را به‌عنوان یک کشور موفق اقتصادی به‌خاطر می‌آورید. شاید در 10 سال اخیر، سرمایه گذاری دبی در میان سرمایه گذاران سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته باشد.

این کشور که بیش از 150 ملیت را در خود جای داده، در میان کشورهای منطقه هم بالاترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است. امارات در سال 2020 از نظر سرمایه گذاری مستقیم خارجی رتبه 15 جهان را به دست آورد.

ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور و همچنین قوانین اقتصادی سفت‌وسخت و سودآور، باعث شده تا سرمایه‌گذاران با خیال آسوده، سرمایه‌گذاری مطمئنی را تجربه کنند. از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در امارات به شرح موارد زیر هستند:

  • سرمایه‌گذاری در کشوری ثروتمند
  • امکان دریافت ویزا برای اعضای خانواده
  • پاسپورت مطمئن (مهاجرت به 166 کشور بدون ویزا)
  • امکان تمدید دوباره اقامت امارات
  • آزاد بودن در انتخاب محل سکونت
  • داشتن موقعیت تجاری بسیار مناسب
  • سرمایه‌گذاری بدون پرداخت مالیات یا مالیات بسیار کم
  • وجود زیرساخت‌های مناسب امارت
  • داشتن موقعیت مناسب جغرافیایی و سیاسی
  • پشتیبانی از سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین استارتاپ‌ها
  • کیفیت خیلی بالا و خوب زندگی
  • گسترش روزافزون و چشمگیر اقتصاد

خرید ملک در دبی (امارات)؛ مقصد مهاجرتی ایده‌آل

مهم‌ترین مزایای خرید ملک در دبی چیست؟ بهترین روش برای مهاجرت به امارات برای مهاجرانی که قصد سرمایه‌گذاری و اقامت گرفتن در کشورهای دیگر را دارند، خرید ملک در آن کشور است. دبی توریستی‌ترین شهر دنیا به شمار می‌رود و رشد اقتصادی بالاتر از 20 درصدی دارد.

دبی به دلیل قرارگیری آن در نزدیکی ایران و اقتصادی قدرتمند، مرکز مهمی برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک طلقی شده و همچنین این امر باعث می‌شود هزینه عبور و مرور بسیار پایین باشد و محل مناسبی برای سکونت و رفت‌وآمد برای ایرانی‌ها محسوب شود.

ساخت‌وسازهای زیادی در این شهر انجام می‌گیرد که می‌توانید طبق نیاز و سلایق خود، ملکی را خریداری کنید. قانون و مقررات سختی در این کشور برقرار بوده که آمار جرم و جنایات را در این شهر به‌شدت پایین آورده و علاوه‌برآن امنیت سرمایه‌گذاری هم در این شهر روبه‌افزایش است.

هزینه‌های مهم ویزای طلایی امارات

هزینه‌های دریافت ویزای طلایی امارات چقدر است؟ پرداخت هزینه جزو مهم‌ترین پروسه در اخذ ویزای طلایی امارات به شمار می‌رود و باید تمام‌وکمال آن را پرداخت کرد و نتیجه مطلوبی هم برای متقاضی داشته باشد. صدور ویزا از جمله مهم‌ترین هزینه برای گرفتن ویزا بوده که تقاضاکننده باید مبلغ زیادی برای آن پرداخت کند.

البته این هزینه عدد ثابتی ندارد؛ ولی در حال حاضر برای مدت 5 سال 650 درهم است که حدود 150 درهم برای تقاضا و 500 درهم دیگر به دریافت و صدور ویزا تعلق می گیرد.

برای اخذ ویزای ۱۰ساله امارات نیز باید حدود 1150 درهم هزینه کرد که از این مقدار 150 درهم برای درخواست و 1000 درهم دیگر جهت صادر کردن ویزا اختصاص دارد. از دیگر هزینه‌هایی که متقاضیان باید پرداخت کنند شامل تأییدیه و ترجمه مدارک است که اغلب مواقع این عدد به 1000 درهم هم نمی رسد.

مهاجرتی مطمئن به امارات با افدل گروپ

افدل گروپ یک مؤسسه مهاجرتی مطمئن با سال‌ها تجربه از بهترین دفاتر مهاجرتی در کشور تبدیل شده که می‌تواند به شما در مهاجرتی موفق به امارات کمک کند. این شرکت مهاجرتی می‌تواند خدمات باکیفیتی را برای تسهیل مهاجرت شما به امارات به مقاصد کاری ارائه دهد.

افدل گروپ دارای تیمی بسیار قوی از متخصصین مجرب برای ارائه بهترین خدمات مهاجرتی به متقاضیان ویزای کار امارات متعهد است تا در کمترین زمان ممکن وضعیت مهاجران را تأیید کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت با پاسپورت دومینیکا، سرمایه‌گذاری برای تحصیل، کار، اقامت موقت، دائم و… با ما در تماس باشید. با استفاده از اطلاعات تماسی که در اینجا ارائه می‌دهیم، می‌توانید با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ تماس بگیرید.

همچنین ببینید

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی یک مقصد زیبا و جذاب برای دانشجویان هم از نظر رفاه و زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *