آخرین خبرها

خرید عمده و تکی مودم فیبر نوری با بهترین قیمت

مودم فیبر نوری از بخش های مهم هر شبکه فیبر نوری است است و از نوع اکتیو محسوب می شود که برای استفاده از اینترنت فیبر نوری استفاده از آن ضرورت دارد.

پشتیبانی این مودم ها از چندین پورت گوناگون این اجازه را می دهد تا از از آن ها برای راه اندازی شبکه های اینترنت در راستای استفاده همزمان چندین نفره بهره مند شوید. اما کاربرد مودم فیبر نوری چیست و چه انواعی دارد؟

مودم فیبر نوری چیست ؟

در حالت عادی شبکه های پسیونوری به عنوان زیرساخت این خط ارتباطی هستند و این دستگاه های اکتیونوری اند که در دو سوی خط قرار دارند. در یک طرف و در اتاق سرور یا مرکز مخابراتی دستگاه OLT  (سرواژه Optical Line Terminal )راه اندازی می شود به عنوان لاین ترمینال پان (PON) در یک ساختمان نصب می شود و مسئولیت راه اندازی کل شبکه را دارد.

در طرف دیگر ماجرا، عنصر اکتیو شبکه مودم فیبر نوری است که به عنوان یکی از مهمترین بخش های شبکه فیبر نوری و جهت اتصال به اینترنت پرسرعت به کار بسته می شود. درواقع کابل فیبر نوری از طریق این مودم ها به کاربران می رسد و اینترنت را در اختیار ایشان قرار می دهد.

شاید هزینه راه اندازی شبکه فیبر نوری کمی بالا به نظر برسد، اما سرعت و پهنای باند حاصل شده به حدی بالاست که معمولا رضایت عموم کسب و کارها را جلب می کند.

در حالت کلی دو مدل مودم فیبر نوری داریم که هر کی استفاده های منحصر به خود را دارد. این دو عبارتند از  ONT و ONU. با این وجود تفاوت های این دو آنچنان به چشم نمی آید، به طوری که عموم افراد این دو محصول را با هم اشتباه می گیرند.

هر دو محصول در سمت مشترک در شبکه ای مبتنی بر کابل فیبر نوری برای دسترسی به انواع محتوای صوتی و تصویری استفاده می شود. بهره گیری از مودم های فیبر نوری به افزایش کیفیت سرویس هایی نظیر IPTV، گیمینگ آنلاین و استریمینگ منجر می شود. در ادامه در نگاهی گذرا به انواع مودم های فیبر نوری خواهیم پرداخت.

انواع مودم فیبر نوری چیست؟

پیش از این به دو مدل اصلی مودم فیبر نوری اشاره کردیم، اما این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت، اما به طور خلاصه باید گفت روتر ONT در ارتباطات FTTH و مودم ONU در ارتباطات FTTB کاربرد بیشتری دارند.

مودم ONT فیبرنوری

ONT درواقع سرواژه عبارت Optical Network Terminal است. اما این مدل از موردم های فیبر نوری چیست و ویژگی هایی دارد؟ این نوع مودم اینترنت فیبر نوری عملکرد بهتری در ارائه انواع دیتای صوتی و ویدیویی دارد. عموما مجتمع های مسکونی و شرکت ها از این نوع مودم بیشتر استفاده می کنند.

شبکه های فیبری FTTH که مخفف شده Fiber To The Home است در واقع وظیفه تامین پهنای باند گسترده مورد نیاز برای دفاتر شرکت های کوچک یا نهادهای اداری و همچنین واحدهای خانگی در مجتمع های مسکونی را برعهده دارد. علاوه بر دسترسی به صورت بی سیم با پهنای باند بالا، از مهمترین مزایای استفاده از این نوع مودم ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  •  امکان تنظیم از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی به لطف کانفیک Play And Plug
  • استفاده از پورت‌های POTS برای تست دستگاه از راه دور
  • کنترل و نظارت End-to-End لینک‌ها
  • کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق به دلیل استفاده از تراشه‌های SOC

مودم ONU فیبر نوری

این مدل از مودم های فیبر نوری نیز برای استفاده خانگی و اداری توصیه می شود. مشترکان خانگی و صاحبان کسب و کارهای کوچم از جدی ترین مشتریان برای خرید مودم فیبر نوری هستند. با ارائه بستری مناسب و با هدف ارائه خدمات پهنای باند و امکان ارسال چندین سیگنال روی یک خط انتقال، به طور همزمان،  در کنار امکان ارائه قابلیت هایی نظیر VOIP بر روی شبکه FTTB ، به گزینه ایده آلی برای کاربران مجمع‌های مسکونی بزرگ و کسب و کارها بدل می شود.

قابلیت خوب این دسته از مودم ها و مقاومت بالای آن ها در مقابل شرایط جوی سخت سبب می شود تا بتوان از این دسته از مودم ها در فضاهای داخلی، خارجی و در موقعیت های مختلفی در منزل از داخل کابینت ها گرفته تا هر جای دیگری استفاده کرد. از سویی مصرف انرژی قابل قبول، امنیت بالا و سروصدای کمتر آن ها را به گزینه پرطرفداری برای کاربران بدل کردن است. به علاوه کانفیگ کردن مدل‌های ONU نیز بدون حضور فیزیکی و به صورت Plug And Play انجام می‌پذیرد.

تفاوت های هر دو دسته مودم فیبر نوری چیست؟

در حالت کلی و همانطور که پیش از این نیز گفتیم ONT برای استفاده در FTTH و ONU برای ارتباطات FTTB استفاده می شود. نکته دیگر اینکه معمولا دستگاه های ONU پورت های بیشتری دارند.به همین دلیل از این مدل مودم ها بیشتر در استفاده های غیرمسکونی برای ساپورت کردن مشترکان بیشتر استفاده می شود.

مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه به عنوان یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین عناصرفعال در حوزه فیبر نوری در ایران است. هدف آنها علاوه بر بالابردن دانش مهندسی در سطح جامعه، تامین تجهیزات شبکه  فیبر نوری از قبیل مودم فیبر نوری با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت برای مصرف‌کنندگان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید مودم فیبر نوری می‌توانید به سایت https://fiberopticbank.com سر بزنید.

 

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *