آخرین خبرها

داهوا و نرم افزار پیدا کردن دستگاه شنود و دوربین در آسانسور

برخی از دوربین های مداربسته علاوه بر ضبط تصاویر دارای قابلیت ضبط صدا نیز هستند. داهوا نیز دارای دوربین مداربسته شنود دار و یا با قابلیت ضبط صدا است. علاوه بر دوربین مداربسته شنود دار برای ضبط صدای محیط دستگاه هایی به نام دستگاه شنود نیز وجود دارد. به طور کلی استفاده از دستگاه شنود غیر قانونی است. زیرا شنود، استراق سمع و ورود به حریم شخصی افراد محسوب می شود. برخی از مواقع ممکن است در محیطی قرار بگیرید که بخواهید از وجود دستگاه شنود در آن محیط مطلع شوید. یکی از محیط هایی که ممکن است به دنبال وجود دوربین مداربسته و یا شنود باشید آسانسور است. برای پیدا کردن دستگاه شنود و دوربین مداربسته می توانید از نرم افزار پیدا کردن دستگاه شنود و دوربین در آسانسور استفاده کنید.

پیدا کردن دستگاه شنود

دستگاه های شنود در انواع مختلفی تولید می شوند. از انواع این دستگاه ها می توان به دستگاه شنود خودرو، شنود سیم کارتی، شنودهای رادیویی و… اشاره کرد. در برخی از مواقع ممکن است با علائم مشکوکی مواجه شده باشید و به دنبال پیدا کردن دستگاه شنود باشید. روش های مختلفی برای پیدا کردن دستگاه شنود در محیط وجود دارد. برای یافتن دستگاه شنود، اولین و ساده ترین کاری که می توان انجام داد، جستجو در محیط و بررسی شرایط محیط است. به طور مثال بهم ریختگی محیط، اطلاع افراد دیگر از صحبت های خصوصی شما، صدای خش خش و نویز هنگام صحبت با تلفن و… همگی می تواند از علائم وجود شنود در محیط باشد. برای جستجو دستگاه شنود می توانید مکان هایی مانند زیر تابلو، زیر مبل، زیر ماشین، روی لوستر و… را بررسی کنید.

راه دیگری که برای پیدا کردن دستگاه شنود وجود دارد استفاده از رادیو و تلفن همراه است. برای اینکار تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کرده و رادیو را روی موج FM قرار دهید. در هر منطقه ای که صدای رادیو بلند تر شده و یا تغییر کرد، احتمال وجود دستگاه شنود در آن منطقه وجود دارد. همچنین هنگام صحبت با تلفن همراه اگر در منطقه ای متوجه نویز بر روی موبایل شدید این اتفاق می تواند علائم وجود دستگاه شنود در آن منطقه باشد.

دانلود نرم افزار پیدا کردن دستگاه شنود

یکی دیگر از روش های پیدا کردن دستگاه شنود استفاده از نرم افزار پيدا كردن دستگاه شنود است. نرم افزارهای گوناگونی برای ردیابی دستگاه شنود وجود دارد. این نرم افزارها در نسخه گوشی اندروید و IOS طراحی شده اند. برای مشاهده لیستی از این دوربین ها می توانید در مرورگر خود عبارت دانلود نرم افزار پیدا کردن دستگاه شنود را جستجو کنید. یکی از پر کاربردترین نرم افزارهای ردیابی دستگاه شنود، نرم افزار Hidden Camera Detector است. لینک دانلود این نرم افزار در انتهای این بخش قرار داده شده است. برای استفاده از این نرم افزار باید از موبایل مجهز به سنسور مغناطیسی استفاده کنید. نرم افزار Hidden Camera Detector ابتدا شروع به دریافت امواج دستگاه شنود کرده و سپس به وسیله آن ها، دستگاه شنود را پیدا می کند.

انواع دوربین شنود دار داهوا

برخی از دوربین های داهوا دارای شنود و یا قابلیت ضبط صدا هستند. برای شناخت انواع دوربین شنود دار داهوا می توانید از روی شکل ظاهری و یا دیتا شیت، این دوربین ها را تشخیص دهید. انواع دوربین شنود دار داهوا به دو دسته تقسیم می شوند. دوربین های شنود دار با میکروفون داخلی و دوربین های شنود دار دارای قابلیت نصب میکروفون. هر دو این دوربین ها علاوه بر ضبط تصاویر قادر به ضبط صدای محیط نیز هستند.

دوربین مداربسته داهوا با میکروفون داخلی دارای یک حفره بر روی بدنه خود است. با بررسی شکل ظاهری می توانید این دوربین ها را شناسایی کنید. اما در نوع دیگر دوربین های شنود دار داهوا میکروفون معمولا در شعاع یک متری آن ها نصب می شود. برای پیدا کردن میکروفون می توانید اطراف دوربین ها را بررسی کنید. همچنین در دیتا شیت برخی از برندهای دوربین، قابلیت ضبط صدا با عبارت Sound Support مشخص شده است.

از کجا بفهمیم آسانسور دوربین دارد

ممکن است برای برخی از افراد این سوال به وجود بیاید که از کجا بفهمیم آسانسور دوربین دارد؟ یکی از محیط های پر رفت و آمد در ساختمان، آسانسورها هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد در آسانسور ساختمان خود از دوربین مداربسته استفاده می کنند. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بگوییم که امروزه اغلب آسانسورها مجهز به دوربین مداربسته هستند. اما اغلب دوربین های مورد استفاده در آسانسور قابلیت ضبط صدا ندارند. برای اطمینان از وجود دوربین در آسانسور می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

معمولا دوربین های مداربسته در آسانسور را در بالاترین نقطه و رو به درب آسانسور نصب می کنند. اولین اقدام برای پیدا کردن دوربین مداربسته در آسانسور بررسی محیط و مشاهده گوشه های کابین آسانسور است. اگر پس از بررسی محیط متوجه وجود دوربین در آسانسور نشدید می توانید از نرم افزارهای مخصوص ردیابی دوربین مداربسته نیز کمک بگیرید. با این نرم افزار ها می توان دستگاه شنود و دوربین در آسانسور را پیدا کرد.

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *