آخرین خبرها
کسب درآمد سئو در آموزش سئو

راهنمای جامع کسب درآمد سئو در سال ۲۰۲۳

به عقیده بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ، سئو از پردرآمدترین شاخه‌های بازاریابی دیجیتال است. همین موضوع سئو را به یکی از پرطرفدارترین و البته پررقابت‌ترین روش‌های مارکتینگ تبدیل کرده است.
سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، از آن دسته مشاغلی است که روش‌های کسب درآمد از آن بسیار ساده و متنوع است.

برای اینکه بتوانید در بازار پر از رقابت سئو، گلیم خودتان را از آب  بیرون بکشید و با مذاکره حرفه‌ای با کارفرما، حقوق بالایی را دریافت کنید، نیاز است علاوه بر شرکت در دوره آموزش سئو حرفه‌ای، درک درستی از میزان درآمد سئو از روش‌های مختلف از جمله فریلنسری و استخدام در یک شرکت داشته باشید.

این مقاله، راهنمای درآمد سئو در سال ۲۰۲۳ است. پس از مطالعه این مقاله، تصویر روشنی از میزان درآمد سئو در سال ۲۰۲۳ خواهید داشت.

سئو چیست؟

SEO سایت مخفف Search Engine Optimization هدفش بهینه‌سازی یک وبسایت، صفحه، محتوا و حتی یک اپلیکیشن است تا میزان دیده شدن آن را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

از آن جایی که موتور جستجوی گوگل، بزرگ‌ترین و پراستفاده‌ترین موتور جستجوی دنیاست، سئو سایت برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

روش‌های کسب درآمد از سئو در سال ۲۰۲۳

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، روش‌های کسب درآمد از سئو سایت فقط  محدود به یک روش نیست. بلکه روش‌های متنوعی برای کسب درآمد از سئو وجود دارد. به همین دلیل می‌توان گفت کسب درآمد از سئو تا حد زیادی به خود متخصص سئو بستگی دارد.

استخدام در شرکت، پروژه‌های فریلنسری و سئو سایت شخصی، سه روش اصلی کسب درآمد از سئو سایت است.

آیا سئو در سال ۲۰۲۳ هنوز هم وجود دارد؟

سئو سایت در دهه‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که در استراتژی‌های بازاریابی خود از سئو استفاده کرده‌اند، نتایج ملموسی را مشاهده کرده‌اند. به همین دلیل سئو تبدیل به پای ثابت استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شده و تقریبا هر کسب‌وکاری که وبسایت دارد، حاضر است برای سئو سایت خود و قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل هزینه کند. در نتیجه تقاضا برای همکاری با متخصص سئو بسیار بالاست.

در نتیجه در پاسخ به سوالی که مطرح شد، باید گفت: تا زمانی که کسب‌وکارها بخواهند وبسایت داشته باشند، سئو سایت هم پابرجا خواهد بود. کما اینکه روز به روز بر تعداد وبسایت‌ها افزوده می‌شود.

 آیا کارشناس سئو درآمد بالایی دارد؟

تعیین میزان درآمد در هر شغلی، در دنیا بسته به عوامل متعددی مانند مکان زندگی، هزینه‌ها، اندازه پروژه، سطح مهارت کارشناس سئو و میزان تجربه و سابقه کار برای هر فرد متغیر است. به همین دلیل کارشناس سئو قبل از تخمین میزان درآمد خود از سئو، باید تحقیقات کاملی درباره میزان هزینه‌ها در محل زندگی خود، تعداد پروژه‌های قابل انجام و سختی آن‌ها انجام دهد. بعد از آن یک دید کلی از میزان حقوق شرکت‌های مختلف و پروژه‌های سئو به دست آورد.

به این صورت کارشناس سئو، به بازار سئو آگاه می‌شود، و می‌تواند برای استخدام در یک شرکت و یا همکاری با یک کسب‌وکار به صورت فریلنسری یا دورکاری، بهترین میزان درآمد از سئو را داشته باشد.

مقایسه میانگین درآمد سئو در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳

بیایید نگاهی به میانگین درآمد سئو در برخی از کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۳ بیندازیم. مقایسه درآمد سئو در کشورهای مختلف علاوه بر اینکه دید خوبی راجع به درآمد سئو در کشورهای مختلف دنیا به شما می‌دهد، برای کسانی که می‌خواهند با دریافت پروژه از خارج کشور، درآمد دلاری کسب کنند و همچنین برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند مهاجرت کنند بسیار مفید است.

میانگین درآمد کارشناس سئو در کشورهای مختلف

  • میانگین درآمد کارشناس سئو در آمریکا: سالانه ۵۹,۴۰۰ دلار
  • میانگین درآمد کارشناس سئو در آلمان: سالانه ۵۰,۰۰۰ یورو
  • میانگین درآمد کارشناس سئو در انگلستان: سالانه ۳۶,۵۶۰ پوند
  • میانگین درآمد کارشناس سئو در فرانسه: سالانه ۵۲,۶۸۰ یورو
  • میانگین درآمد کارشناس سئو در استرالیا: سالانه ۹۳,۱۰۸ دلار استرالیا

میانگین درآمد مدیر سئو در کشورهای مختلف

  • میانگین درآمد مدیر سئو در آمریکا: سالانه ۷۰,۶۰۰ دلار
  • میانگین درآمد مدیر سئو در آلمان: سالانه ۵۳,۰۰۰ یورو
  • میانگین درآمد مدیر سئو در انگلستان: سالانه ۴۲,۲۰۰ پوند
  • میانگین درآمد مدیر سئو در فرانسه: سالانه ۵۳,۰۰۰ یورو
  • میانگین درآمد مدیر سئو در استرالیا: سالانه ۹۵,۱۰۰ دلار استرالیا

درآمد سئو در ایران در سال ۲۰۲۳

متاسفانه در ایران مرجع رسمی برای دریافت  آمار میزان درآمد سئو وجود ندارد. برای اطلاع از حدود  درآمد سئو در ایران می‌توانید به سایت‌های کاریابی و استخدامی مراجعه کنید.

به طور میانگین میزان درآمد کارشناس سئو از ۱۲ میلیون در ماه شروع می‌شود. این میزان بسته به سابقه کاری و سطح مهارت‌های مرتبط با سئو مثل مهارت کار با ابزارهای سئو و تسلط بر زبان انگلیسی و غیره، ممکن است  تا ۲۰ میلیون تومان در ماه هم برسد.

میانگین درآمد برای مدیر سئو نیز از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود. این مقدار ممکن است با توجه به سابقه کاری زیاد مدیر حتی از ۵۰ میلیون تومان هم بیشتر شود.

دقت کنید این اعداد و ارقام، میزان درآمد سئو برای استخدام در شرکت است. به طور معمول یک کارشناس سئو  هم‌زمان ۲ تا ۵ پروژه سئو را مدیریت می‌کند. در نتیجه درآمد سئو  از اعدادی که گفته شد، بسیار بالاتر می‌رود.

چگونه میزان درآمد سئو را افزایش دهیم؟

کسب درآمد از سئو، دریایی است بدون انتها. برای اینکه درآمد سئو خود را افزایش دهید و تنها محدود به یک منبع درآمدی نباشید، باید سه مشخصه اصلی نظم، پشتکار و به‌روزبودن را داشته باشید.

کارشناس سئویی که مدیریت زمان و برنامه‌ریزی نداشته باشد، در مدیریت چندین پروژه مختلف شکست خواهد خورد.

سئو علمی است که روزبه‌روز در حال تغییر و آپدیت شدن است. کارشناس سئو باید با مطالعه منابع به‌روز و معتبر، سطح دانش و مهارت خود را ارتقا دهد.

هرگز قدرت “به روز بودن” در سئو را دست کم نگیرید. زمانی که شما از تغییرات و ترندهای اخیر موتورهای جستجو و سئو آگاه باشید، توجه کارفرما را جلب خواهید کرد و این یک مزیت رقابتی بزرگ نسبت به رقبایتان خواهد بود.

افزایش درآمد سئو در دوره آموزش سئو حرفه ای

منابع آموزش سئو

اگر کسی هستید که می‌خواهید تازه وارد دنیای سئو شوید و در حال تحقیق درباره میزان درآمد سئو هستید، بهتر است پس از مطالعه این مقاله هرچه سریع‌تر در یک دوره آموزش سئو جامع ثبت‌نام کنید تا بتوانید بلافاصله کسب درآمد کنید.
آنچه که باید در انتخاب دوره سئو به آن دقت کنید، این است که دوره سئو پروژه‌محور و تعاملی باشد. در این صورت پس از اتمام دوره آموزش سئو پروژه‌محور، شما نمونه کار قوی هم دارید که می‌توانید از آن در رزومه خود استفاده کنید.

کسب درآمد دلاری از سئو به هیچ عنوان سخت نیست. به شرطی که در دوره‌ای شرکت کنید که مدرک قابل ترجمه ارائه کند. با گذاشتن مدرک سئو در صفحه لینکدین، توجه کارفرمایان خارجی را به خود جلب می‌کنید و با انجام پروژه دورکاری سئو، درآمد دلاری کسب خواهید کرد.

اگر سابقه کار در حوزه سئو را دارید و می‌خواهید درآمد خود را افزایش دهید، بهتر است با مطالعه منابع و مقالات معتبر آموزش سئو فارسی و انگلیسی و شرکت در وبینارهای آموزشی سئو، سطح دانشتان را ارتقا دهید.

 

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *