آخرین خبرها

قبل از سفر به شمال در زمستان باید این نکات را بدانید!

سفر به شمال و اجاره ویلا در شمال محبوب همیشگی ایرانیان برای سفر است. زمستان و تابستان هم ندارد شمال به قدری زیباست که هر زمانی که به آن سفر کنید بی شک یکی از بهترین سفرهایتان را تجربه خواهید کرد. حالا که در فصل زمستان هستیم هم این فرصت را دارید تا به شهرهای شمالی بروید و این بار طبیعت زیبای این منطقه را در هوایی سرد و پوشیده از برف به تماشا بنشینید. اما قبل از اینکه بخواهید به فکر اجاره ویلا در رامسر باشید و چمدان ببندید و دل به جاده بزنید باید یک سری نکات را بدانید تا سفری ایمن را تجربه کنید. سفر به شمال آن هم در زمستان همانقدری که می تواند جذاب باشد خطرناک نیز می باشد پس بهتر است بی گدار به آب نزنید.

قبل از هر چیز وضعیت آب و هوایی را چک کنید

درست است که تماشای مناظر طبیعت برفی جذاب است اما هیچ کس هم خوشش نمیاد تا ساعت ها در جاده برفی گیر کند. پس قبل از هر چیزی بهتر است وضعیت آب و هوایی جاده ها را چک کنید و به سمت مقصدی حرکت کنید که هوای بهتری دارند. ممکن است زمانی که وضعیت هوا در گردنه حیران حسابی کولاکی و برفی باشد مجبور شوید مسیر سفرتان را تغییر دهید و به سمت چالوس حرکت کنید و به فکر اجاره ویلا در چالوس باشید. اگر هم که تمامی مقصدها موردنظر شما هوای مساعدی ندارند بهتر است سفرتان را به زمان دیگری موکول کنید تا اینکه بخواهید ریسک کنید و به دل جاده های برفی بروید.

به فکر سلامت خودروتان باشید

اگر برنامه ریزی کرده اید تا با خودروش شخصی به این سفر بروید بهتر است از قبل حسابی به خودرو خود برسید. سلامت خودرو در هر سفری مهم است اما در فصل زمستان می تواند خیلی دردسرساز تر باشد. حتما از قبل به فکر تهیه زنجیر چرخ باشید و از داشتن ضدیخ مطمئن باشید. سلامت برف پاک کن ها هم در سفرهای زمستانی بسیار مهم است. درست کار کردن سیستم گرمایشی خودرو هم در اینکه بخواهید سفر بی دردسری داشته باشید بسیار مهم است و باید از درست کار کردن آن اطمینان کامل داشته باشید. پس قبل از رزرو هتل و دیگر کارهای سفر به فکر چک کردن قسمت های مختلف خودروتان باشید تا در این هوای سرد زمستانی در وسط جاده درگیر خرابی خودروتان نشوید.

خودتان را برای یک سفر زمستانی آماده کنید

شاید خیال کنید این سفر هم درست مثل دیگر سفرهایتان است که در یک روز فکر سفر به نوشهر به سرتان بزند و چمدانتان را جمع کنید و با اجاره ویلا در نوشهر سفرتان را شروع کنید. اما سفر در زمستان با سفر در دیگر فصل ها کمی فرق دارد و باید محتاط تر جلو بروید و برنامه ریزی کنید. حتی اگر خیالتان از بابت سالم بودن ماشینتان جمع است و وضعیت آب و هوایی را هم چک کرده اید باز هم باید این احتمال را بدهید که اگر در برف و کولاک گیر کردید وسایل لازم را همراه داشته باشید. هر کسی که می خواهد در زمستان به شمال سفر کند باید حتما پتو، لباس گرم اضافی، آب نوشیدنی، چراغ قوه و خوراکی های خشک و مقوی همراه داشته باشد تا در صورت غافلگیری با برف و بوران و گرفتار شدن در جاده ها بتواند وضعیت را مدیریت کند.

از قبل به فکر سقف امن و گرمی برای خود باشید

در هیچ فصلی اینکه بخواهید برای پیدا کردن محل اقامتتان تا رسیدن به مقصد صبر کنید و به صورت حضوری به دنبال سوئیت باشید چندان کار منطقی ای به نظر نمی رسد اما در فصل زمستان این کار شما را صدبرابر بیشتر به دردسر خواهد انداخت. اینکه بعد از ساعت ها رانندگی در جاده بخواهید در سرمای زمستان ساعت ها وقت خود را برای پیدا کردن سوئیت تلف کنید کار بسیار اشتباهی است و حسابی هم شما و هم دیگر همراهنتان را خسته خواهد کرد. پس بهتر است از چند روز قبل به سراغ وبسایت های رزرواسیون آنلاین اقامتگاه بروید تا بتوانید مکان مناسبی را برای اقامت خود رزرو کنید. در هنگام انتخاب اقامتگاه هم به نوع سیستم گرمایشی اقامتگاه دقت کنید تا در طول مدت اقامت خود درگیر مشکل نشوید.

لیدوماتریپ، همراه امن شما در سفرهای زمستانی

«لیدوماتریپ» یکی از معتبرترین و جامع ترین وبسایت هایی می باشد که برای اجاره ویلا در هر یک از شهرهای شمالی از اجاره ویلا در لاهیجان بگیر تا اجاره سوئیت در رامسر و آستار و بندرانزلی می توانید به سراغش بروید. درحال حاضر لیدوماتریپ در 500 شهر و روستای ایران دارای 8 هزار اقامتگاه فعال است پر قصد سفر به هر نقطه از ایران را که داشته باشید می توانید برای اجاره ویلا و سوئیت خود روی این سایت حساب باز کنید.

لیدوما دارای اقامتگاه های متنوعی از جمله ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله، هتل آپارتمان، کلبه چوبی و جنگلی، خانه روستایی و اقامتگاه بوم گردی می باشد و اقامت در هر کدام می تواند تجریبات متفاوتی را برای شما رقم بزند. پس همین حالا از طریق نشانی اینترنتی www.lidomatrip.com وارد این سایت شده و از میان اقامتگاه های متنوع آن گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی رزرو کنید.

همچنین ببینید

تور کیش بازنشستگان، ارزان و با شرایط ویژه!

به گزارش دستی بر ایران، تور کیش برای تمام افراد در سنین مختلف جذاب است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *