آخرین خبرها

مناسب ترین قالب آماده پاورپوینت برای طراحی پروژه و ارائه مطالب چیست؟

اگر به تحصیل در دانشگاه مشغول هستید بدون شک با پاورپوینت سر و کار خواهید داشت چرا که ارائه سمینار و یا پایان نامه های دانشگاه به وسیله پاورپوینت انجام می شود. همانطور که می دانید رشته های دانشگاهی بسیاری وجود دارد که هر کدام از آن ها در زمینه ویژه ای فعالیت می کنند؛ از این رو نمی توان برای همه آن ها از یک نوع قالب پاورپوینت استفاده کرد.

قالب های آماده همان سری اسلاید های از پیش تعیین شده ای هستند که طراحی های پس زمینه ای و نیز سایز و فونت متون در آن انجام گرفته و تنها با وارد کردن متن مورد نظر، تعداد مشخصی اسلاید آماده تحویل داده می شود و این موضوع کار را بسیار راحت تر از قبل می کند. در ادامه قصد داریم مطالبی را درباره تهیه و دانلود قالب آماده برای طراحی پروژه و ارائه مطالب را در اختیار شما همراهان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از  قالب آماده پاورپوینت برای طراحی پروژه و یا ارائه پایان نامه

پاورپوینت هایی که برای یک سمینار دانشگاهی و یا پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می شوند، معمولا مهم تر از سایر قالب های آماده هستند و دلیل این امر را نیز می توان به سطح علمی و نیز رقابت میان دانشجویان اختصاص داد. یک قالب مورد استفاده در جلسه دفاع باید ساده و در عین حال شیک باشد به طوری که شان جلسه دفاع را حفظ کند.

یکی از نکات مهمی که باید حتما در طراحی اسلاید ها رعایت شود، نمایش دادن دسته بندی موضوعات در کنار هر اسلاید است به طوری که داوران و حاضرین در جلسه دفاع همزمان با مشاهده اسلاید ها، مرحله مورد بحث را بر روی مانیتور ببیند. این موضوع در گرفتن تاییدیه از داوران بسیار مهم است و به همین خاطر پیشنهاد می شود که از قالب های درست و به جا استفاده کنید.

ویژگی های یک قالب مناسب برای ارائه پروژه و پایان نامه

  • قالب مورد استفاده برای دفاع پایان نامه باید دارای زیبایی ظاهری باشد به طوری افراد حاضر در جلسه دفاع از دنبال کردن اسلاید ها احساس خستگی نکنند. البته فراموش نکنید که زیبایی ظاهری باید در عین سادگی نباشد، نه اینکه با به کار بردن طراحی های رنگی و بی جا شان جلسه دفاع را زیر سوال ببرید.
  • همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم در کنار هر اسلاید باید منویی طراحی شود که با رد کردن هر کدام از اسلاید ها، عنوان مورد بحث با رنگ متفاوتی نشان داده شود.
  • در دسترس بودن کلیدهای HOME و نیز EXIT در کنار اسلاید ها کار را برای ارائه دهنده بسیار راحت می کند چرا که برای بازگشت به صفحه اول و یا بازگشت به قبل از نمایش اسلاید ها تنها کافیست که بر روی آن ها کلیک کند.
  • پس زمینه قالب آماده باید دلنشین و گرم باشد تا بتوان ذهن مخاطب را با خود همراه کرد.
  • به منظور نظم بخشیدن به اسلاید ها باید صفحه بندی آن به خوبی انجام شده باشد، این کار به صورت گرافیگی به بهترین نحو انجام خواهد شد.
  • وجود صفحه مربوط به آغاز و نیز پایان ارائه از ویژگی های یک قالب آماده پاوپوینت مناسب است.

برخی از اصول استفاده از قالب های آماده پاورپوینت برای طراحی پروژه ها

فونت درشت انتخاب کنید: در نوشتن اسلایدهای یک ارائه پروژه و یا پایان نامه نباید از متون طولانی استفاده کنید زیرا خستگی مخاطب را در پی خواهد داشت. در مقابل باید از جملات کوتاه و اما با فونت درشت استفاده کنید به طوری توجه مخاطب را به سمت خود بکشانید.

استفاده از تصاویر مرتبط: تاثیر تصویر قطعا بیشتر از متن خوهد بود به همین دلیل برای افزایش جذابیت ارائه خود بهتر است که از تصاویر مرتبط با کیفیت بالا در کنار متن خود استفاده کنید.

عدم استفاده بیش از حد از افکت: به کار بردن افکت های زیاد موجب خستگی و بی حوصلگی ذهن مخاطب می شود چرا که دیگر جذابیتی برای او نخواهد داشت! تا حد امکان دفعات استفاده از این افکت ها را کاهش داده و بیشتر به سمت سادگی بروید.

استفاده از تیتر به جای جمله نویسی: بررسی ها نشان می دهد که تاثیر استفاده از تیتر های پر محتوا و البته کوتاه بیشتر از جمله نویسی های کامل است. در واقع این تیتر ها باید به گونه ای انتخاب شوند که تنها با نگاهی گذارا به آن، تا انتهای مطلب را به خاطر بیاورید.

قرارگیری کمتر از 6 سطر در یک اسلاید: یک قالب پاورپوینت آماده تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که اجازه قرار دهی بیشتر از 6 خط در یک اسلاید را ندهد اما این قانون به جه معنا است؟ اگر تعداد سطر های به کار رفته در یک اسلاید بیشتر از 6 عدد باشد، قطعا یک ظاهر بی نظم را به وجود می آورد.

تعداد کلمات مجاز در یک سطر: توجه داشته باید که بیشتری تعداد کلمه ای را یک سطر می تواند پوشش دهد، 6 کلمه است.

 

 

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *