آخرین خبرها

چند نکته مهم در خصوص فرایند کارت به کارت که باید بدانید!

امروزه استفاده از پول نقد کاربرد گذشته خود را از دست داده است، افراد ترجیح می‌دهند از کارت بانکی و خدماتی همچون کارت به کارت آنلاین به عنوان روش پرداختی استفاده کنند. به دلیل راحتی و امنیت بالا استفاده از انتقال وجه به وسیله کارت بسیار رواج یافته است. به همین دلیل کارت به کارت به عنوان کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین تراکنش بانکی شناخته شده است.

با وجود راحتی و سرعت بالا در انتقال وجه به وسیله کارت باید برخی از نکات را بدانید و رعایت کنید تا با مشکل مواجه نشوید. در ادامه به توضیح برخی از نکات و موارد مهم که باید در حین کارت به کارت بدانید می‌پردازیم.

تاپ، اپلیکیشنی امن برای کارت به کارت

برخی از نکات که باعث امنیت بالای تراکنش‌های انتقال وجه شما می‌شود را در ادامه توضیح می‌دهیم.

1-     عکس کارت بانکی خود را برای افراد ناشناس ارسال نکنید!

برای عملیات انتقال وجه از طریق کارت تنها شماره کارت کفایت می‌کند. برخی از افراد از روی ناآگاهی برای انتقال وجه عکسی از کل کارت بانکی ارسال می‌کنند. کلاه‌برداران با داشتن اطلاعات کارت بانکی شما نظیر CVV2 و تاریخ انقضا آن می‌توانند سو استفاده‌های مالی انجام دهند. بنابراین بهتر است شماره کارت خود را به صورت جداگانه ارسال کنید و از فرستادن عکس کلی کارتتان پرهیز کنید.

2-     از رمز پویا استفاده کنید!

یکی از مواردی که می‌تواند امنیت کارت به کارت را بالا ببرد استفاده از رمز دوم پویا به‌جای استفاده از رمز دوم ثابت است. در گذشته رمز پویا وجود نداشت و افراد برای خریدهای اینترنتی خود از رمز دومی که مانند رمز اول کارت ثابت بود استفاده می‌کردند. رمز دوم ثابت یا ایستا باعث ایجاد خطرات و سو استفاده‌های مالی زیادی می‌شد، از این رو بانک مرکزی به فکر چاره‌ای برای این مشکل شد و رمز پویا را ایجاد کرد. به همین دلیل بهتر است برای بالا بردن امنیت انتقال وجه از رمزهای پویا استفاده کنید.

3-     برای مبالغ بالا از خدمات پایا یا ساتنا استفاده کنید!

افراد معمولا برای انتقال وجه با مقادیر کم از کارت به کارت استفاده می‌کنند؛ اما بهتر است بدانید این تراکنش محدوده‌ مشخصی دارد. از این رو پیشنهاد می‌شود برای انتقال وجوه با مقادیر بالا از سامانه ساتنا یا پایا استفاده کنید. در ادامه به توضیح و بررسی هریک از این روش‌ها می‌پردازیم.

  • سامانه ساتنا: یکی از روش‌های انتقال وجوه با مقادیر زیاد از هر بانکی به بانک دیگر، ساتنا نام دارد. این تراکنش در همان روز انجام می‌گیرد. برای انجام این تراکنش باید به شعبه بانک مبدأ خود مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. البته بهتر است بدانید، اخیرا این خدمات از طریق اپلیکیشن‌های بانکی نیز انجام می‌گیرد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارید. این تراکنش باید در ساعات اداری ثبت شده و انجام گیرد، وگرنه به روز بعدی منتقل می‌شود. این سامانه به دلیل امنیت و سرعت بالا به عنوان یکی از پرکاربردترین سامانه‌های انتقال وجه بانکی شناخته می‌شود.
  • سامانه پایا: این سامانه یکی دیگر از خدمات بانکی برای حواله‌های بانکی با مقادیر بالا است. در گذشته برای ثبت درخواست انتقال پایا باید به بانک مراجعه می‌کردید؛ اما امروزه این مشکلات حل شده است. از طریق سامانه پایای اپلیکیشن‌های بانکی می‌توانید وجوه خود را انتقال دهید. تفاوت این سامانه با ساتنا، سقف مبالغ انتقال‌یافته و مدت‌زمان انتقال است. به طوری که این سامانه در طول روز تنها دو بار انتقال‌های ثبت شده را انجام می‌دهد.

4-     کارت خود را در هاب فناوران ثبت کنید!

برای امنیت بیشتر و تغییر در مبالغ انتقالی بانک مرکزی سامانه‌ای به عنوان سامانه هاب فناوران ایجاد کرده است. تا اکنون برخی از بانک‌ها به این سامانه اضافه شده‌اند. اگر کارت بانکی شما جز این بانک‌ها باشد در آخرین مرحله کارت به کارت برای شما پیامی ظاهر می‌شود که کارت خود را در این سامانه به ثبت برسانید. از طریق این سامانه شما می‌توانید مبلغی بالغ بر 5 میلیون تومان به صورت روزانه انتقال دهید. برای ثبت کارت خود باید مراحل احراز هویت را انجام دهید تا تائیدیه استفاده از این سامانه را داشته باشید.

5-     از سوپر اپلیکیشن تاپ استفاده کنید!

از اپلیکیشن مطمئنی مانند تاپ برای انتقال وجه استفاده کنید. این اپلیکیشن زیر نظر بانک پارسیان کار می‌کند و همانگونه که گفته شد برخی از خدمات انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های بانکی نصب شده بر روی گوشی نیز انجام می‌شود. شما می‌توانید انتقال‌های ساتنا یا پایای خود را از طریق همراه بانک پارسیان انجام دهید. همچنان بهتر است بدانید این اپلیکیشن 30 بانک را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

با تاپ خیالتان از یک اپلیکیشن همه فن حریف راحت باشد!

در این مقاله با تراکنش کارت به کارت و نکات مهم مرتبط با آن آشنا شدید. شما می‌توانید با رعایت این نکات از بروز هرگونه کلاه‌برداری جلوگیری کنید. برای بالا بردن امنیت کاری خود می‌توانید از سوپر اپلیکیشن تاپ استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد این اپلیکیشن زیر نظر بانک پارسیان، بانک مرکزی، پلیس فتا و شاپرک فعال می‌کند. از همین رو توانسته است محیطی امن و مطمئن برای کاربران فراهم کند.

این اپلیکیشن علاوه بر خدمات توضیح داده شده دارای 70 سرویس و خدمات کاربردی دیگر است که می‌توانید در بخش‌های مختلف زندگی خود از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با دانلود و نصب این اپلیکیشن شانس خود را برای برنده شدن در جشنواره تاپ بالا ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این سوپر اپلیکیشن همه فن حریف بهتر است نسخه‌ای از آن را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید.

 

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *