موقعیت شما : صفحه اصلی » علم و فناوری » کسب و کار
۴ فاکتور مهم برای تشخیص بهترین نرم افزار CRM

۴ فاکتور مهم برای تشخیص بهترین نرم افزار CRM

هنگامی که کسب و کارهای مختلف فعالیت خود را شروع می‌کنند اگر قصد دارند روزانه از طریق وب‌سایت‌ها مشتری جذب کنند و فروش خوبی به دست آورند باید ابتدا روی راه‌حل‌های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با دقت زیادی برنامه‌ریزی انجام دهند. قبل از انتخاب بهترین نرم افزار CRM باید چند نکته بسیار […]

هنگامی که کسب و کارهای مختلف فعالیت خود را شروع می‌کنند اگر قصد دارند روزانه از طریق وب‌سایت‌ها مشتری جذب کنند و فروش خوبی به دست آورند باید ابتدا روی راه‌حل‌های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با دقت زیادی برنامه‌ریزی انجام دهند. قبل از انتخاب بهترین نرم افزار CRM باید چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم درباره چهار فاکتور مهم برای تشخیص بهترین نرم افزار CRM صحبت کنیم.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM نرم افزاری است که هدف اصلی آن ارتباط با مشتریان و تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار است. با استفاده از این نرم افزار تلاش می‌کنید تا با ارائه پیشنهاد‌های جذاب به مشتریان رضایت آنان را افزایش دهید. از جمله اطلاعات ارزشمندی که می‌تواند نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به شما ارائه دهد می‌توان به بهبود رضایت مشتری، کاهش هزینه و بهبود سود، خدمات و وفاداری مشتری و… اشاره کرد؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان نباید استفاده از آن را از دست بدهید. همان‌طور که می‌دانید روند تصمیم‌گیری در کسب و کارهای حرفه‌ای نیازمند درنظرگرفتن و رسیدگی به چند عامل کلیدی است.

دانستن بودجه، یکی از عوامل مهم در هر کسب و کاری است. اما اگر بالا بودن هزینه‌های یک کسب و کار را در نظر نگیرید می‌تواند با شکست همراه باشد. نرم افزار CRM می‌تواند هزینه‌های بلند مدت و منفعت‌های کسب و کار شما را بررسی کند و آن را به طور دقیق به شما اطلاع دهد. در این صورت می‌توانید آن چیزی که در فاکتور قیمت مهم است یا اهمیتی ندارد را تعیین کنید. این موضوع باعث می‌شود تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. علاوه بر تمام این‌ها، این سیستم در جهت بهبود رضایت مشتریان یک اصل مهم در هر کسب و کاری محسوب می‌شود.

مهم‌ترین فاکتور‌ها برای تشخیص بهترین نرم افزار CRM چیست؟

شما باید چند فاکتور مهم هنگام انتخاب بهترین نرم افزار CRM را در نظر داشته باشید که در ادامه می‌خواهیم به توضیح هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

نحوه دسترسی نرم افزار به داده‌های شما

توسعه مجموعه‌ای از اهداف کسب و کار یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر از هر نرم افزار CRM است. شما باید خرید ایمنی را داشته باشید و از افرادی خرید کنید که نه‌تنها پشتیبانی کامل نرم افزار را برعهده دارند؛ بلکه باید ورودی را به داده‌های موجود ارائه کنند و قابلیت‌های مورد نیاز شما را از توان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به دست آورند. اما دانستن اینکه چگونه آن‌ها می‌توانند به این داده‌ها دسترسی داشته باشند روش مهمی محسوب می‌شود. در نتیجه شما باید سؤالاتی در خصوص نحوه وصل شدن نرم افزار به اطلاعات خود را از شرکت ارائه‌دهنده بپرسید.

مقیاس‌پذیری نرم افزار CRM

فرض کنید شما در حال خرید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کمک به رشد کسب و کار خود هستید. اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که آیا این نرم افزار می‌تواند به شما کمک کند تا رشد بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید؟ یک طرح توسعه‌یافته خوب می‌تواند با مشتریان ارتباط درستی برقرار کند و به آن‌ها اطمینان دهد که هنگام استفاده از کسب و کار شما به‌هیچ‌عنوان پشیمان نخواهند شد. مقیاس‌پذیری در انتخاب بهترین نرم افزار CRM اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا شما می‌توانید تنها یک‌بار این نرم افزار را خریداری کنید در نتیجه شما نمی‌خواهید که با بازخورد‌های منفی و صرف کردن هزینه‌های زیادی روبه‌رو شوید؛ بنابراین ابتدا باید تخصص کارکنان شرکت خود را در نظر بگیرید. اگر نرم افزار CRM بسیار پیچیده باشد کارکنانی که توانایی برقراری ارتباط با مشتریان را ندارند ممکن است نتوانند با این نرم افزار به‌درستی کار کنند. در نتیجه این نرم افزار ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که اگر این برنامه را خریداری کرده و استفاده‌های محدودی از آن انجام دهید در واقع انگار پول خود را هدر داده‌اید. اما هنگامی که یک نرم افزار CRM خاصیت مقیاس‌پذیری داشته باشد می‌تواند با کارکنان شما به‌راحتی ارتباط برقرار کند. به‌طوری‌که پس از مدتی کارکنان می‌توانند به‌راحتی به‌وسیله این نرم افزار با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در نتیجه خاصیت مقیاس‌پذیری یکی از مهم‌ترین عواملی است که هنگام خرید بهترین نرم افزار CRM باید به آن توجه کنید.

قدرت فروشنده نرم افزار CRM و اعتبار آن

نکته دیگری که هنگام تشخیص بهترین نرم افزار CRM اهمیت دارد. این است که شما ببینید چه کسانی از شرکت موردنظر شما این نرم افزار را خریداری کرده‌اند. در واقع با بررسی این موضوع متوجه می‌شوید که اعتبار این فروشنده تا چه حد زیاد است. به طور مثال می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها سر بزنید یا درصورتی‌که فروشنده نرم افزار، سایت دارد به سایت آن‌ها سر بزنید و نظرات را بخوانید یا از خریداران اطلاعات کسب کنید. همچنین می‌توانید به استاندارد‌ها و رتبه‌بندی‌های فروشنده رجوع کنید و به خدمات آن‌ها مانند پشتیبانی، آموزش و… توجه کنید. توجه داشته باشید که تمرکز شما نه‌تنها باید بر روی نرم افزار بلکه باید بر روی پاسخگویی خدمات و همچنین نرخ زمان ارائه سرویس نیز باشد.

همه‌ جانبه بودن نرم افزار CRM

هنگامی که قصد خرید بهترین نرم افزار CRM را دارید اکثر فروشندگان یک نرم افزار CRM که در این روز‌ها بسیار باب میل کسب و کار‌ها بوده به شما معرفی می‌کنند. اما توجه داشته باشید که باید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را به طور کامل بررسی کنید و درباره نقاط قوت و ضعف این نرم افزار با شرکت ارائه‌دهنده صحبت کرده و درباره چگونگی و پشتیبانی آن‌ها سؤالاتی بپرسید. ازآنجایی‌که هرکدام از کسب و کار‌ها نیاز‌های متفاوتی به نرم افزار CRM دارند؛ بنابراین باید اطلاعات کسب و کار خود را بررسی کنید و بر اساس آن این نرم افزار را تهیه کنید. پیشنهاد می‌شود نرم افزاری بخرید که همه‌جانبه باشد و بتواند در تمام مراحل کسب و کار، ارتباط با مشتری، فروش، هزینه‌ها و… به شما کمک کند. این‌گونه نرم افزار‌ها قابلیت‌های مختلفی به شما ارائه می‌دهند و با یک‌بار هزینه‌کردن می‌توانید از تمامی خدمات بهره‌مند شوید. به طور مثال می‌توانید برنامه اجرای خود را با فروشنده نرم افزار مورد بحث‌وبررسی قرار دهید و پس از اینکه فروشنده از اهداف خاص، برآیند‌های کسب و کار و فرم‌ها و هرگونه مشکل احتمالی اطلاع پیدا کرد، نرم افزار موردنظر را به شما پیشنهاد دهد.

از کجا می‌توانیم یک نرم افزار CRM باکیفیت تهیه کنیم؟

ازآنجایی‌که استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارهای نوپا و حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد، شاید قصد داشته باشید که این نرم افزار را هرچه سریع‌تر تهیه کرده و از انواع قابلیت‌های آن استفاده کنید. اما جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا در ادامه می‌خواهیم به معرفی ویپینگ که در زمینه آموزش سیستم CRM و خدمات VOIP ویژه کسب و کار‌ها فعالیت می‌کند بپردازیم.

ویپینگ، ارائه‌کننده انواع راه‌کار‌های ارتباطی هوشمند

ویپینگ در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند و با استفاده از آموزش در زمینه راهکار‌های مبتنی بر ویپ نیاز‌های اساسی کسب و کارهای نوپا ایرانی را برطرف می‌کند. نرم افزار CRM ویپینگ به‌عنوان یکی از اولین و برترین نرم افزار CRM مبتنی بر هوش مصنوعی تمامی خدمات و ابزار‌های لازم که برای مدیریت بازاریابی، هوش تجاری در تحلیل کسب و کار‌، افزایش فروش و… احتیاج دارید را برای شما فراهم کرده است؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این نرم افزار استفاده کرده و از شکست در فروش کسب و کار خود جلوگیری کنید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*