آخرین خبرها
دامین

6 نکته برای بررسی قبل از خرید نام دامنه

[ad_1]

اگر قصد خرید نام دامنه را دارید ، به خاطر داشته باشید که این فقط آدرس وب سایت نیست. این به عنوان نام تجاری یک کسب و کار عمل می کند. قبل از خریدن یکی ، حتماً تکالیف خود را انجام دهید و نامی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای مشتریان و مشتریان شما را برآورده کند. برای سهولت در انتخاب شما ، در زیر 10 نکته برای شما آورده شده است.

1. وب سایت های رقبا را بررسی کنید

اول از همه ، شما باید نام تجاری وب سایت ها و وبلاگ های رقبا را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نامی را انتخاب می کنید که مربوط به تجارت شما باشد. به عنوان مثال ، اگر دوچرخه یا دوچرخه می فروشید ، دامنه باید اصطلاح دوچرخه یا دوچرخه در آن باشد.

علاوه بر این ، شما باید از ابزاری استفاده کنید تا بفهمید نام دلخواه شما در دسترس است یا خیر. اگر در دسترس نیست ، می توانید در مورد مورد نظر خود تغییرات جزئی ایجاد کنید.

2- چیزی را تایپ و به خاطر بسپارید که آسان باشد

انتخاب آدرس اینترنتی که تایپ ، تلفظ و به خاطر سپاری آن آسان باشد بسیار مهم است. بنابراین ، نام دامنه نباید حاوی هجی های عجیب ، خط فاصله ، یا اعداد باشد. اگر افراد نتوانند نامی را در لحظه شنیدن آن تایپ کنند ، این یک نام دامنه دشوار محسوب می شود. به عنوان مثال ، به خاطر سپردن اصطلاح “katz4life” دشوارتر از اصطلاح “Catrock” است.

به همین ترتیب ، بهتر است از کلمات حاوی هجی های مشابه ، مانند محیط و محیط خودداری کنید.

3. یک نام کوتاه تر انتخاب کنید

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای انتخاب کرده اید که مشتریان بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. بنابراین ، بهتر است به سراغ چیزی کوتاه بروید. اگر نام دامنه بیش از یک کلمه در آن باشد ، مردم باید تمام کلمات را در ذهن داشته باشند. اگرچه یافتن نام یک کلمه ای که قبلاً بر روی آن نیامده باشد دشوار است ، اما با چند دقیقه جستجو می توانید یکی از آنها را پیدا کنید.

4- برنامه های افزودنی جدید را در نظر بگیرید

امروز ، میانگین طول نام دامنه تجاری (.com) 15 کاراکتر است ، دادن یا گرفتن. این تعداد بسیاری از شخصیت ها است حتی اگر به چندین کلمه تقسیم شوند. طی دو دهه گذشته ، تعداد پسوندهای دامنه افزایش یافته است. اکنون ، ما حدود 300 برنامه افزودنی داریم.

نیازی نیست که به پسوند.com بروید. اگر به دنبال پسوند دیگری هستید ، می توانید دامنه ای را که به راحتی به خاطر سپرده می شود خریداری کنید.

5. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید

قبل از اینکه نام دامنه مورد نظر خود را دریافت کنید ، مطمئن شوید که از آن برای استفاده در حساب های رسانه های اجتماعی شما به عنوان دسته استفاده شده است. داشتن همان دسته رسانه های اجتماعی و نام دامنه ایده خوبی برای تبلیغ برند شماست. جدا از این ، اطلاعات بازدید از نام تجاری شما در سایت های رسانه های اجتماعی را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند.

6. از علائم تجاری خودداری کنید

مطمئن شوید که نام دامنه شما شامل علائم تجاری نیست. به عنوان مثال ، شما نمی توانید کلمه “Nike” یا “Facebook” را در نام دامنه مورد نظر خود وارد کنید. انجام این کار شما را به دردسر می اندازد و ممکن است توسط این شرکت ها مورد شکایت قرار بگیرید.

به طور خلاصه ، پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب نام دامنه مورد نظر خود ، این 6 نکته را در نظر داشته باشید. امیدوارم که این نکات به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

[ad_2]

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *