یک CRM ابزارهایی را به سازمانها میدهد تا عملیات خود را سادهسازی کنند، تعاملات مشتری را پیگیری کنند، و دادهها یا سیلوهای تیم را در یک منبع حقیقت واحد متحد کنند. بهترین ابزارهای CRM یک پلتفرم یکپارچه را ارائه می دهند که به تمام بخش های شما یک دیدگاه مشترک از هر مشتری، مؤسسه یا دانش آموز ارائه می دهد.
CRM چیست ؟
CRM فناوری مدیریت ارتباط با مشتری است که به سازمانهای غیرانتفاعی، مؤسسات آموزشی و کسبوکارها کمک میکند تا روابط خود را با مؤسسات، دانشجویان و مشتریان فعلی و بالقوه مدیریت کنند. از بهترین crm ها برای کسب و کار و مغازه ها در راستای حسابداری میتوان به نرم افزار هلو ، پارسیان و نرم افزار حسابداری سپیدار اشاره نمود.
یک CRM ابزارهایی را به سازمانها میدهد تا عملیات خود را سادهسازی کنند، تعاملات مشتری را پیگیری کنند، و دادهها یا سیلوهای تیم را در یک منبع حقیقت واحد متحد کنند. بهترین ابزارهای CRM یک پلتفرم یکپارچه را ارائه می دهند که به تمام بخش های شما یک دیدگاه مشترک از هر مشتری، مؤسسه یا دانش آموز ارائه می دهد.
CRM برای چه کسانی مناسب است؟
اجازه ندهید نام شما را فریب دهد! اگرچه به نظر می رسد که CRM ها مختص مشتریان هستند، پلتفرم های قوی CRM مانند سپیدار سیستم تقریباً همه جنبه های عملیات یک مؤسسه یا سازمان را در بر می گیرد ، از بازاریابی و ارتباطات گرفته تا تجزیه و تحلیل، جمع آوری کمک های مالی تا مدیریت کمک هزینه ها، و تجربه دانشجویی تا استخدام و پذیرش.
بسیاری از CRM ها تقریباً برای هر مؤلفه مهم هر سازمان غیرانتفاعی، مؤسسه آموزشی یا تجارت موفق، راه حلی ارائه می دهند.
CRM چگونه کار می کند؟
CRM یک پلتفرم واحد واحد را برای هر نوع سازمانی، چه یک موسسه غیرانتفاعی یا آموزشی، و در هر بخش، از تیم جمع آوری کمک مالی گرفته تا تیم بازاریابی و تیم جذب و پذیرش شما ارائه می دهد.
CRM می تواند به شما در مدیریت عملکردهای حیاتی برای مدرسه یا غیرانتفاعی خود کمک کند، مانند:
- مدیریت کمپین های بازاریابی
- یکپارچه سازی ارتباطات دانشجویی
- شناسایی اهداکنندگان بالقوه
- ذخیره سازی اطلاعات تشکیل دهنده
یک سیستم CRM با جمع آوری اطلاعات یک مؤسسه، اهداکننده، دانش آموز یا حامی بالقوه کار می کند. این اطلاعات شامل مواردی مانند نام، ایمیل، شماره تلفن و دستههای رسانههای اجتماعی از چندین منبع و کانال است. اطلاعات دیگر، مانند اخبار اخیر در مورد شرکت مخاطب، نیز ممکن است به طور خودکار در سابقه حساب کشیده شود. همچنین میتوانید اطلاعات شخصیسازیشدهای را اضافه کنید، مثلاً اینکه فرد چه ساعتی ارتباط را ترجیح میدهد یا اینکه در آخرین مکالمهتان کجا را ترک کردهاید.
مزایای یک CRM که این حجم و عمق اطلاعات را جمعآوری میکند شامل این است که به شما امکان میدهد اطلاعات مهم را در یک پایگاه داده ذخیره کنید تا به شما و تیمتان درک بهتری از این رابطه در طول زمان بدهد.
داشتن این اطلاعات مهم در یک مکان تازه شروع کار است. از آنجا می توانید تعاملات روزانه را مدیریت کنید و با مخاطبین خود در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پیام مناسب ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، اگر شما یک سازمان غیرانتفاعی با یک اهداکننده بالقوه هستید که با سازمان شما در رسانه های اجتماعی یا در وب سایت شما درگیر شده است، اطلاعات پشتیبان زیادی دارید که به مشارکت و تلاش های شما اطلاع می دهد. شاید این بدان معناست که قبل از اینکه مستقیماً به درخواست کمک مالی بپردازید، با ایمیلی شروع می کنید که بیشتر در مورد برنامه های شما یا یک رویداد آینده توضیح می دهد.
یا برای مدارس، ممکن است دانش آموزی داشته باشید که درخواست خود را برای موسسه شما آغاز کرده است، اما هرگز آن را به پایان نرسانده است. شما دقیقاً میدانید که او در چه مرحلهای قرار دارد و میتوانید ببینید که کجا رفته است، که باعث میشود ارتباطات شما برای بازگرداندن او به مسیر کامل برای تکمیل درخواستاش بهتر اطلاعرسانی و شخصیسازی شود.
چه یک مؤسسه آموزشی باشید یا یک سازمان غیرانتفاعی، دانستن زمان، مکان و نحوه برقراری ارتباط با اهداکنندگان یا دانشآموزان برای ایجاد روابط قوی و به حداکثر رساندن رشد طولانیمدت بسیار مهم است و یک CRM میتواند بهترین ابزار شما در انجام این کار باشد.
چرا از CRM استفاده کنیم؟
اگر همهگیری COVID-19 یک چیز را ثابت کرد، این است که سازمانها و مؤسسات با زیرساخت دیجیتال قوی نه تنها برای غلبه بر چالشها مجهزتر هستند ، بلکه برای رشد بلندمدت نیز موقعیت بهتری دارند.
داشتن یک راهحل فنآوری سرتاسری که میتواند به تیمها کمک کند تا رشد کنند، بهویژه برای سازمانهای غیرانتفاعی و مؤسسات آموزشی که معمولاً از تیمها خواسته میشود کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند، مهم است.
یک CRM می تواند فرآیندهای دستی را ساده کند و در عین حال CRM بهره وری تیم شما را افزایش دهد. یک CRM اساتید و کارکنان شما را قادر میسازد تا زمان بیشتری را با دانشجویان خود و تیم مشارکت شما صرف کنند تا بر ایجاد یک تجربه اهداکننده عالی تمرکز کنند.
اکنون با سرمایه گذاری در یک CRM، تیم و سازمان خود را برای بازدهی طولانی مدت سرمایه گذاری و رشد پایدار آماده می کنید.
مزایای CRM
با توجه به اینکه CRM سریعترین بخش نرمافزار کاربردی سازمانی در حال رشد است ، شرکتهای بیشتری هر روز تصمیم میگیرند تا عملیات خود را دیجیتالی و یکسان کنند. برای سازمانهایی که به رشد فکر میکنند، CRMها زیرساخت دیجیتال، فرهنگ مبتنی بر دادهها و پشتیبانی مشتری را ارائه میدهند که کلید ایجاد موفقیت بلندمدت هستند.
CRM های مبتنی بر ابر، مانند سپیدار کلود ، قدرت یک CRM را با راحتی انقلابی رایانش ابری ترکیب می کنند. با انتقال یک CRM از نرمافزار داخلی به فضای ابری، تمام اطلاعات خود را از راه دور ذخیره میکنید و از طریق اینترنت در هر دستگاهی به جای استفاده از یک برنامه دسکتاپ که باید نصب شود، به آن دسترسی دارید.
CRM های مبتنی بر ابر به این معنی است که نیازی نیست نگران نصب نرم افزار بر روی رایانه ها، تبلت ها یا دستگاه های تلفن همراه بی شماری باشید. علاوه بر اینکه نگران نصب نرم افزار بر روی هر دستگاهی نیستید، داشتن همه چیز به صورت آنلاین در یک محیط امن مزایای دیگری نیز دارد، مانند:
- پایگاه داده در دسترس تر
- از ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث کمک بخواهید
- هزینه های پایین تر
- گزینه سازگارتر با محیط زیست که زباله های غیر ضروری اضافه نمی کند
در طول چند سال گذشته، سازمانها در تمام صنایع مزایایی را در اولویتبندی تحول دیجیتال و تکیه بر تصمیمگیری مبتنی بر دادهها مشاهده کردهاند. این تغییر دریا به سازمانهایی که دارای ذهنیت دیجیتالی هستند، این توانایی را میدهد تا بر هر سطحی از کسبوکارشان تأثیر بگذارند – از پیشبینی قابل اعتماد جمعآوری کمک مالی، ردیابی موفقیت محصول، و بهینهسازی تلاشهای بازاریابی و ارتباطات. یکی از بزرگترین مزایای CRM این است که می توانید همه این کارها را در یک مکان مرکزی انجام دهید.