آخرین خبرها

آشنایی با نیازمندی‌ها و مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال!

خرید ارز دیجیتال با ریال فقط یکی از چندین روش خرید و فروش ارز‌های دیجیتال است. با گسترش و توسعه رمز ارز‌ها، به صورت روزانه بر تعداد افراد فعال در این حوزه افزوده می‌شود؛ همین امر سبب شده تا تقاضا برای آموزش خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، افزایش پیدا کند. اگر شما هم قصد دارید تا به زودی به بازار معامله‌های ارز‌های دیجیتال بپیوندید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مطلب ما را همراهی کنید. (https://bitpin.ir/)

خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌ها

خرید ارز دیجیتال با ریال یکی از چندین امکانات استفاده از صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. استفاده از صرافی‌ها بسیار آسان بوده و از طرفی دیگر لازم نیست نگران امنیت نقل و انتقالات حساب خود باشید. صرافی‌های معتبر زیادی در داخل و خارج از کشور وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها به خرید ارز دیجیتال با ریال بپردازید. برای استفاده از امکانات این صرافی‌ها، ابتدا باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن صرافی ثبت نام کنید. در ادامه این مطلب، به صورت مرحله به مرحله آموزش‌های مورد نیاز را به شما ارائه می‌دهیم.

انتخاب یک کیف پول مناسب

به طور کلی والت‌های دیجیتال به دو دسته کیف پول‌های گرم (کیف پول موبایلی، دسکتاپی و تحت وب) و کیف پول‌های سرد (کیف پول کاغذی و سخت‌افزاری) تقسیم‌بندی می‌شوند که افراد با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال مورد معامله خود می‌توانند هر یک از آن‌ها را انتخاب کنند.
اولین قدم برای خرید ارز دیجیتال با ریال، انتخاب و ساخت یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری از رمز ارز‌های شما است؛ لازم است به این نکته توجه داشته باشید که رمز ارز‌ها وجود فیزیکی ندارند و فقط به صورت کد‌های پیچیده دیجیتالی در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ بنابراین تنها راه محافظت از آن‌ها، استفاده از والت‌های دیجیتال خواهد بود.

انتخاب یک صرافی معتبر

انتخاب یک کارگزاری معتبر و قابل اطمینان، دومین مرحله برای خرید ارز دیجیتال با ریال خواهد بود. از آنجا که با انتخاب درست یک صرافی، بخش عظیمی از امنیت سرمایه شما تأمین می‌شود، می‌توان فهمید که چرا این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب مناسب‌ترین صرافی، کافی است تا به بررسی لیست صرافی‌های ایرانی و خارجی موجود پرداخته و ویژگی‌ها و امکانات هر کدام را مورد مقایسه قرار دهید.

از جمله ویژگی‌هایی که باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید، می‌توان به حجم بازار، میزان اعتبار، نرخ کارمزد یا حق کمیسیون دریافتی، تنوع و تعداد ارز‌های مود معامله، رابط کاربری مناسب، نوع پلتفرم مورد استفاده و… اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که به دلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال شده برای مردم ایران، استفاده از بسیاری از صرافی‌های خارجی برای مردم ساکن ایران ممکن نیست. در صورتی که به این مسأله توجه نکنید، این احتمال وجود دارد که سرمایه شما توسط آن صرافی، بلوکه شده و از دست برود.

انجام فرایند احراز هویت

احراز هویت یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت نام در صرافی‌های معتبر ایرانی و خرید ارز دیجیتال با ریال است. با این عمل، صرافی از هویت شما اطمینان حاصل کرده و حفظ امنیت معامله‌های دیجیتال و جلوگیری از کلاهبرداری‌ها را آسان‌تر می‌کند. از طرفی برای فعالیت در کارگزاری‌های خارجی نیازی به احراز هویت نبوده و به سادگی می‌توانید پس از ثبت نام به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

حال زمان آن رسیده که با شارژ کردن حساب کاربری خود، به خرید ارز دیجیتال با ریال بپردازید. به این نکته توجه داشته باشید که بازار ارز‌های دیجیتال، بازاری نوظهور و تازه است؛ همین امر سبب شده که سرمایه‌گذاری در این بازار با ریسک بالایی همراه باشد. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر اقدامی، در رابطه با خرید و فروش ارز دیجیتال تحقیق کرده و با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. از طریق سایت بیت پین می‌توانید به سادگی برای خرید ارزهای دیجیتال، مثل خرید ترون اقدام کنید.

آنچه باید پیش از ورود به بازار بدانید

پیش از خرید ارز دیجیتال با ریال، باید توجه داشته باشید که بازار ارز‌های دیجیتال، یک بازار جدید است که در سال ۲۰۰۹ همراه با پیدایش بیت کوین، به وجود آمده است؛ از طرفی ارز‌های دیجیتال ماهیتی فیزیکی ندارند و تنها به صورت کد‌های پیچیده دیجیتالی در اختیار شما قرار خواهند گرفت. به همین مهارت‌هایی وجود دارد که پیش از ورود به این بازار، باید برای کسب آن‌ها تلاش کنید. در ادامه شما را با برخی از این مهارت‌ها آشنا می‌کنیم.

تحلیل بازار

پیش از خرید ارز دیجیتال با ریال، ابتدا باید بتوانید نمودار آن را تحلیل کرده و بر اساس آن برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود، تصمیم بگیرید. به طور کلی برای کسب سودی خوب در بازار ارز‌های دیجیتال، به دو نوع تحلیل نیاز خواهید داشت. در صورتی که پیش از این‌ها در بازار‌های مالی فعالیت کرده‌اید، می‌توانید از دانش قبلی خود نیز در این بازار استفاده کنید.

تحلیل تکنیکال

برای تحلیل تکنیکال به تعدادی الگو و ابزار نیاز خواهید داشت. در این نوع از تحلیل، الگو‌ها را روی نمودار قیمت پیاده خواهید کرد و مطابق با آن، آینده قیمت آن ارز را پیش‌بینی می‌کنید. به زبانی دیگر، شما با استفاده از گذشته نمودار ارز دیجیتال، آینده آن را حدس‌زده و مطابق با آن، عمل خواهید کرد.

تحلیل بنیادی

به محض معرفی یک رمز ارز جدید، یک وایت پیپر هم به همراه آن‌ها در فضای مجازی انتشار می‌یابد. در حقیقت می‌توانید با مطالعه وایت پیپر‌ها به کسب اطلاعاتی در رابطه با اهداف و موارد بنیادی آن بپردازید. در صورتی که قصد دارید یک سرمایه‌گذاری بلند مدت را با خرید ارز دیجیتال با ریال انجام دهید، حتماً باید به تحلیل بنیادی رمز ارز مورد نظر خود، توجه داشته باشید.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت ارز دیجیتال

یکی دیگر از مواردی که باید پیش از خرید ارز دیجیتال با ریال به آن توجه کنید، تأثیر عوامل مختلف بر قیمت ارز‌های دیجیتال است. همچون بازار سهام، بازار ارز‌های دیجیتال نیز به طور پیوسته نوسان‌های زیادی را تجربه می‌کند. ارزش رمز ارز‌ها دائماً در حال تغییر است. برای جلوگیری از ضرر‌های مالی، خوب است تا با عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ارز‌های دیجیتال آشنا شوید. از جمله موارد مؤثر بر قیمت رمز ارز‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عرضه و تقاضا ارز‌ها
  • تأثیر رسانه‌ها و افکار عمومی
  • سودآوری ارز‌ها
  • اوضاع سیاسی و اقتصادی جامعه
  • پشتیبانی جامعه

چند اشتباه رایج در خرید ارز دیجیتال

همیشه سرمایه‌گذاران تازه‌کاری وجود دارند که بدون توجه به آموزش‌ها و نکات موجود در رابطه با خرید ارز دیجیتال با ریال، معامله کرده و سرمایه خود را از دست می‌دهند. در این بخش شما را با برخی از اشتباه‌های رایج در خرید ارز‌های دیجیتال، آشنا می‌کنیم.

  • هرگز بدون آموزش خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، وارد بازار رمز ارز‌ها نشوید.
  • در آغاز کار با سرمایه اندک خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را آغاز کنید.
  • اخبار بازار رمز ارز‌ها را به صورت روزانه دنبال کنید.
  • کیف پول و صرافی امنی را برای خرید ارز دیجیتال انتخاب کنید.
  • تحلیل‌ها و استراتژی‌های مناسب را بشناسید و دائماً خود را در این زمینه بروز کنید.
  • بدون تحقیق نمودار، نوسان‌ها و مشورت با افراد حرفه‌ای سرمایه‌گذاری نکنید.
  • احساسی خرید نکنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با خرید ارز دیجیتال با ریال و روش‌های خرید و فروش آن، در اختیار شما قرار بگیرد. در صورتی که به دنبال یک صرافی معتبر می‌گردید، ما به شما سایت بیت پین را توصیه می‌کنیم.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *