آخرین خبرها

از یک همراه بانک کامل چه می‌خواهیم؟

به گزارش تکنوفیلد در مورد بانکداری : در دنیای امروز دیگر خبری از مراجعه دائمی به بانک‌ها نیست و اکثر افراد تنها در مواقع ضروری به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی در نوع بانکداری نیز تحولات عظیمی اتفاق افتاد، که بدون شک اینترنت و تلفن همراه کار را برای بانک‌ها آسان کردند. می‌توان گفت که هر فرد در تلفن همراه خود یکی از شعبه‌های بانکی را دارد و به کمک آن اکثر خدمات بانکی خود را در هر زمان و مکانی به آسانی انجام می‌دهد. در این مطلب شما را با امکانات همراه بانک و انتقال وجه بیشتر آشنا می‌کنیم.

همراه بانک چیست؟

در بانکداری نوین برای اینکه کاربران بتوانند از خدمات غیرحضوری بانک‌ها نهایت استفاده را داشته باشند، باید اپلیکیشن‌های خاص آن‌ها را در گوشی خود نصب کنند. به این اپلیکیشن‌ها که امکانات زیادی را در خود دارند، همراه بانک گفته می‌شود. در ایران نیز امروزه تمامی بانک‌ها برای خود اپلیکیشن‌های قدرتمندی طراحی کرده‌اند که هم امنیت بالایی دارند و هم امکان فعالیت در آن‌ها آسان‌تر است.

با این برنامه‌ها هر کاربر می‌تواند به صورت شبانه‌روزی از خدمات بانکی مختلف استفاده کند. در ادامه می‌خواهیم شما را با امکانات عمومی این اپلیکیشن‌ها آشنا کنیم.

بررسی امکانات همراه بانک‌ها

بدون دلیل نیست که هر کاربر به محض افتتاح حساب در یکی از شعب بانکی برای اخذ رمز همراه بانک اقدام می‌کند. امکانات این اپلیکشن‌ها باعث شده تا تمام کاربران تمایل داشته باشند از این امکان بهره‌مند شوند. هر بانک برای خودش برنامه خاصی تعریف می‌کند و به این ترتیب مشتریانشان باید از نحوه فعالسازی آن در تلفن همراه خود از مسئولین اطلاعات کاملی کسب کنند. می‌خواهیم برخی از امکانات کلی همراه بانک‌ها را در ادامه برای شما معرفی کنیم.

کارت به کارت

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در همراه‌بانک‌ها برای استفاده مشتریان در نظر گرفته می‌شود، امکان کارت به کارت و انتقال وجه است. برای انتقال وجه در سریع‌ترین حالت ممکن باید به سراغ این تراکنش رفت. به احتمال زیاد شما نیز برای اعضای خانواده در مواقع نیاز وجهی را در عرض یک دقیقه به حساب آن‌ها منتقل کرده‌اید. با توجه به امنیت بالای این اپلیکیشن‌ها بهتر است شما نیز از آن‌ها برای انجام کارت به کارت استفاده کنید.

تغییر رمز دوم اینترنتی

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برای بالا بردن امنیت خرید‌های آنلاین رمز دوم پویا تعریف شد، اما تنها برای خرید آنلاین زیر 100 هزار تومان می‌توان از رمز دوم ثابت اینترنتی استفاده کرد. حتما می‌دانید که رمز دوم اینترنتی پویا در هر خرید آنلاین به صورت پیامک به کاربران ارسال می‌شود. شما می‌توانید به کمک همراه بانک رمز دوم ثابت را تغییر دهید و خدمات زیر 100 هزار تومان را به سادگی انجام دهید.

مشاهده گردش نهایی

هر کدام از بانک‌ها این اجازه را به مشتری می‌دهند تا او بتواند به کمک اپلیکیشن چند گردش نهایی را مشاهده کند. در برخی مواقع، کاربر نیاز دارد تا بداند که آخرین تراکنش‌هایی که انجام داده وضعیت چگونه است. این امکان تنها در بانک و اپلیکیشن مخصوص آن ممکن است.

ثبت چک صیادی

یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی تعریف سامانه صیاد و یکپارچه شدن دسته چک‌ها بود که مزایای زیادی به همراه داشت. در سال گذشته تمام دسته چک‌هایی که صادر شدند، باید در سامانه صیاد ثبت می‌شدند، در غیر این صورت امکان وصول وجه وجود نداشت.

در روزهای اول این قانون، افراد زیادی با ثبت چک مشکل داشتند که به مرور زمان این مسائل برطرف شد. بهترین مراجع برای ثبت چک صیادی، همراه بانک‌ها هستند که در اکثر آن‌ها این امکان به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

پرداخت قبوض شهری

یکی از مشکلاتی که کارمندان بانکی در سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، پرداخت قبوض در این مراکز بود که به کمک اینترنت و تلفن‌همراه این مشکل نیز حل شد. شما برای پرداخت قبض آب، برق، گاز و تلفن از چه مرجعی استفاده می‌کنید؟ یکی دیگر از امکانات همراه بانک‌ها امکان پرداخت قبوض مختلف است که در مدیریت آن‌ها به هر کاربر می‌تواند کمک کند.

خرید شارژ

با افزایش تعداد سیمکارت‌های اعتباری افراد زیادی برای خرید شارژ و استفاده از خدمات اپراتورها اقدام می‌کنند. 3 اپراتور اصلی در ایران وجود دارد که همگی با نام آن‌ها یعنی همراه اول، رایتل و ایرانسل آشنا هستید. از بهترین مراجع خرید شارژ همه اپراتورها همراه بانک‌ها هستند که به راحت‌ترین شکل ممکن این کار را کاربران می‌توانند انجام دهند.

مسدود کردن کارت بانکی

یکی دیگر از امکاناتی که در همراه‌بانک‌ها وجود دارد، انسداد کارت بانکی است که گاهی برای کاربر نیاز می‌شود. با مراجعه به این قسمت شما می‌توانید از فعال بودن یا غیر فعال بودن کارت نیز اطلاع پیدا کنید.

همراه بانک پارسیان

بانک پارسیان با سال‌ها سابقه توانسته در بین برترین بانک‌های کشور جای بگیرد. لازم به ذکر است که این مرکز به عنوان برترین بانک خصوصی کشور شناخته شده است. یکی از خدمات ویژه این بانک به مشتریان این است که همراه بانکی قدرتمند در یک سوپراپلیکیشن خاص در خدمت آنها قرار داده است.

مجموعه پارسیان برای اینکه بتواند رضایت کاربران همراه بانک خود را جلب کند، این برنامه را داخل سوپراپلیکیشن تاپ که 73 سرویس کاربردی دارد قرار داده است. هر کاربر علاوه بر اینکه می‌تواند از خدمات همراه بانک پارسیان استفاده کند، این اجازه را دارد که از خدمات خودرویی، گردشگری، بیمه و… تاپ نیز بهره‌مند شود.

شما نیز با نصب تاپ می‌توانید به صورت غیر حضوری در بانک پارسیان افتتاح حساب کنید و از خدمات آن بی‌نصیب نباشید. برای پرداخت خلافی، استعلام ممنوع الخروجی، رزرو هتل و تور، استعلام نمره منفی گواهینامه، پرداخت اتوماتیک عوارض آزادراهی و… می‌توانید از تاپ استفاده نمایید. از تاپ برای راحت زندگی کردن بهره ببرید.

جمع بندی

برخی از خدمات در بانک‌ها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند که این کار به کمک اپلیکیشن‌های خاصی انجام می‌شود. همراه بانک‌ برترین ابزاری است که در سیستم بانکداری نوین از آن برای افزایش رفاه مشتری استفاده می‌گردد. در این مطلب شما با امکانات این اپلیکیشن‌ها آشنا شدید. همراه بانک پارسیان با جلوه‌ای خاص برای مشتریان ارائه شده که داخل یک سوپراپلیکیشن قرار گرفته است. مشتریان این بانک علاوه بر این برنامه از 73 امکان تاپ نیز می‌توانند در مواقع نیاز بهره‌مند شوند.

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *