آخرین خبرها

بهترین تلویزیون 65 اینچ بازار (2024) | راهنمای جامع خرید + ویدیو

امروزه تلویزیون برندهای سامسونگ و سونی به‌دلیل داشتن کیفیت پردازش تصاویر بالا و ظاهری ظریف و مدرن بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند. از بهترین تلویزیون‌ 65 اینچ بازار می‌توان به مدل‌های Q80B، CU8500، BU8000 و AU7200 اشاره کرد. تلویزیون مدل AU7200 قدرت صوتی بسیار بالایی دارد و با آن می‌توانید تصاویر را با قدرت صوتی بسیار واقعی مشاهده کنید. اگر به دنبال تلویزیونی مناسب برای گیمینگ هستید، تلویزیون BU8000 انتخاب خوبی برای شماست تا با آن بازی‌های نسل هشتم را اجرا کنید. ناگفته نماند که تلویزیون برند شیائومی مدل LMS_5ASP وضوح تصاویری در 2160×3840 دارد و مناسب برای تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال است.

برای مشاهده انواع مدل های تلویزیون 65 اینچ همراه با قیمت روز میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات جامع، به عنوان راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ میتوانید ویدیو زیر را مشاهده کنید:

تلویزیون سامسونگ 65 اینچ QLED مدل Q80B

تلویزیون مدل کیولد Q80B از سری 8 تلویزیون‌های برند سامسونگ بوده که کیفیت آن به صورت فورکی است. این تلویزیون دارای فناوری Quantum HDR 1500 بوده که این فناوری باعث افزایش روشنایی، کنتراست تصاویر و کیفیت رنگ‌های تصاویر نمایشی تلویزیون می‌شود. تلویزیون Q80B دارای تکنولوژی آرایه کامل‌ مستقیم است که به این تکنولوژی می‌توانید تصاویر را با کنتراست فوق‌العاده خوب تماشا کنید. ناگفته نماند که رزولوشن این تلویزیون دارای کیفیت فورکی با 3840*2160 پیکسل است. تلویزیون سری 8 سامسونگ در مدل QLED دارای پردازنده فورکی از تکنولوژی Upscaler است که باعث روشن‌تر دیده شدن تصاویر و وضوح بالای آن می‌شود تا بتوانید تصاویر آن را با کیفیت 4K مشاهده کنید.

با دو تکنولوژی Quantum HDR 1500 و HDR10+ دیگر می‌توانید تصاویر را با تمامی جزئیات مشاهده کنید و زیبایی واقعی را در صحنه درک نمایید. همچنین تکنولوژی آرایه کامل ارائه شده از طریق نقطه کوانتومی، باعث ایجاد روشنایی در صفحه و سیاهی عمیق شده و وضوح جزئیات تصاویر را ارتقاء می‌دهد. پردازنده فورکی تلویزیون Q80B در ابعاد 5 اینچ، صدای هوش مصنوعی را با تصاویر مربوطه سازگار کرده و با غلبه بر نویز صوت فیلم‌های نمایشی تلویزیون را با کیفیت بالایی به گوش بیننده می‌رساند. فناوری صددرصد حجم رنگ در این تلویزیون باعث سینمایی شدن جلوه‌های آن می‌شود و از طریق تکنولوژی Eye comfort تنظیمات روشنایی صفحه ‌نمایش را مطابق زمان طلوع یا غروب تنظیم می‌کند.

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونسامسونگ
ابعاد تلویزیون65 اینچ
سال تولید و سری2022، سری 8
کیفیت تصویرفورکی 4K
رزولیشن3840*2160 پیکسل
نوع صفحه‌نمایشOLED
نرخ رفرش تصویر120 هرتز
کیفیت صدا60 وات
ویژگی‌های تصویرتکنولوژی کوانتوم دات، دالبی ویژن، پشتیبانی از HDR چندگانه
کاربرداستفاده خانگی

بازی و گیمینگ

تماشای حرفه‌ای فیلم

تلویزیون سامسونگ 65 اینچ مدل CU8500

تلویزیون‌های مدل CU8500 از تلویزیون‌‌های سری جدید برند سامسونگ است که طراحی ظریف، شیک و مدرنی دارد. طراحی این تلویزیون به صورت Airsilm است که از فناوری‌های Dynamic Crystal Color پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصاویر آن فورکی و 4K است و با رزولیشن 3840*2160 می‌تواند تصاویر را با جزئیات دقیق و وضوح بالا به مخاطب نمایش دهد. همچنین تلویزیون CU8500 سامسونگ دارای دو فناوری HLG و HDR10 است که هردو این فناوری‌ها به تحلیل جزئیات تصاویر نمایشی و تنظیم روشنایی تصاویر آن می‌پردازند.

نرخ رفررش این هوش مصنوعی به صورت 60 هرتز بوده که شما با آن می‌توانید به اجرای بازی‌های جدید بپردازید. همچنین صدای خروجی آن از دو فناوری OTS Lite و Q-Symphony بوده که باعث ارتقاء کیفیت صوتی آن می‌شوند. ناگفته نماند که تلویزیون سری جدید CU8500 دارای پردازنده تایزن بوده و مجهز به گیرنده‌ دیجیتال داخلی و خارجی است. از دیگر دستیارهای صوتی پشتیبانی شده توسط این مدل تلویزیون می‌توان به ورودی HDMI، BIXBY، Assistant و Google Alexa اشاره کرد. برای راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ بازار مدل CU8500 بهتر است مشخصات کلی آن را در جدول زیر مطالعه کنید:

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونسامسونگ
ابعاد تلویزیون65 اینچ
سال تولید و سری2023
کیفیت تصویرفورکی 4K
نوع صفحه ‌نمایشتخت LED
تکنولوژی صفحه ‌نمایشکریستالی
رزولیشن3840*2160 پیکسل
نرخ رفرش تصویر60 هرتز
کیفیت صدا20 وات دو کاناله
زاویه دید178 درجه
ویژگی‌های تصویرتکنولوژی 4K Upscaling برای افزایش رزولوشن تصاویر، تکنولوژی Contrast Enhancer برای بهبود کنتراست تصاویر، تکنولوژی DLNA برای به اشتراک‌گذاری محتوا از موبایل، تکنولوژی HDR (High Dynamic Range)، تکنولوژی Mega Contrast برای ارائه کنتراست بهتر
کاربردتماشای فیلم با کیفیت بالا

تلویزیون سامسونگ مدل BU8000

تلویزیون مدل BU8000 از تلویزیون‌های سری 8 برند سامسونگ ‌است که نوع صفحه‌ نمایش آن به صورت کریستالی است. همچنین کیفیت تصاویر این مدل تلویزیون به صورت 4K است که می‌توانید از آن برای منزل خود در راستای تماشای فیلم و سریال استفاده کنید. تلویزیون BU8000 از فرمت‌های HLG، +HDR10 و HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای دو سنسور Brightness Detection در راستای تشخیص نور است. این مدل تلویزیون را می‌توانید در ابعاد 55 اینچ خریداری کنید. تلویزیون BU8000 با سرعت رفرش 60 هرتز مناسب برای انجام گیمینگ بازی‌های کنسول نسل 8 است.

این تلویزیون به‌دلیل پشتیبانی دو تکنولوژی ALLM و Moton xcelerator می‌تواند تصاویر نمایشی را به صورت روان با وضوح بالا به بیننده نمایش بدهد. سیستم صوتی تلویزیون BU8000 به صورت دو کاناله و 20 وات است که می‌تواند صدای فیلم‌ها را متناسب با محتواهای آن ارائه دهد. تلویزیون 55BU8000 سامسونگ با تکنولوژی Q-Symphony 2.0 و Dual Audio Support (Bluetooth) می‌تواند صداها را در چند مدل سینمایی، ساندبار یا سیستم صوتی جداگانه پخش کند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کلی تلویزیون سامسونگ مدل BU8000 را مطالعه نمایید:

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونسامسونگ
ابعاد تلویزیون55 اینچ
سال تولید و سری2022
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه ‌نمایشتخت LED
تکنولوژی صفحه‌ نمایشنیمه براق
رزولیشن3840*2160 پیکسل
نرخ رفرش تصویر60 هرتز
کیفیت صدا20 وات دو کاناله
کاربرداستفاده خانگی و معمولی

گیمینگ نسل هشتم

تلویزیون سامسونگ 65 اینچ مدل AU7200

تلویزیون مدل AU7200 از تلویزیون‌های سری 7 برند سامسونگ است که قیمت ارزانی دارد. صفحه‌ نمایش آن به صورت کریستال بوده و نور پس‌زمینه آن به صورت پنل VA و Edge LED است. تلویزیون مدل AU7200 با رفرش 60 هرتز تصاویر باعث روان نشان دادن فیلم و سریال می‌شود. عمق صفحه‌ نمایش این مدل تلویزیون دارای 10 بیت رنگ به همراه تکنولوژی Auto Motion Plus است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد و باعث واقعی‌تر دیده شدن تصاویر نمایشی گردد. این تلویزیون از دو فرمت HLG و HDR10+ پشتیبانی کرده و دارای قابلیت Film mode برای تماشای باکیفیت فیلم‌ها است.

تلویزیون مدل AU7200 دارای سیستم صوتی 60 هرتز و به صورت دو کاناله است که صدای پرقدرتی دارد. با قابلیت Tap View می‌توانید موبایل خود را به تلویزیون متصل کنید و حتی صدای آن را روی هدفون خود متصل نمایید.

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونسامسونگ
ابعاد تلویزیون65 اینچ
سال تولید و سری2021 سری 7
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه ‌نمایشتخت
تکنولوژی صفحه‌ نمایشنمایش‌گر کریستالی
رزولیشن3840*2160 پیکسل
نرخ رفرش تصویر60 هرتز
کیفیت صدا20 وات دو کاناله
کاربرداستفاده خانگی و معمولی

تماشای فیلم و سریال

تلویزیون سونی 65 اینچ OLED مدل A80L

تلویزیون مدل A80L به عنوان جانشینی برای تلویزیون مدل‌های قبلی آن چون A95L است. برند سونی برای این مدل تلویزیون خود از پنل Woled استفاده کرده که امکانات کامل‌تری دارد. تلویزیون مدل A80L با کیفیت تصویر 4K در 120 هرتز و پشتیبانی از نرخ نوسازی HDML Form VRR، برای بازی و گیمینگ گزینه ایده‌آلی است. این مدل تلویزیون سونی از پلتفرم سیستم‌ عامل هوشمند چون سیستم‌ عامل گوگل پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این دستگاه را در ابعاد اینچ تهیه کنید که طراحی و قاب‌بندی باریک و ظریفی دارد و رنگ مشکی پشت آن متناسب با هر زمینه‌ای خواهد بود.

کیفیت پردازنده Cognitive XR و سیستم Triluminos در این مدل تلویزیون ارتقاء یافته‌اند و این موضوع توانسته کیفیت و وضوح تصاویر نمایشی آن را کاملا مدیریت کند. برای بخش صوتی تلویزیون از محرک‌های لرزنده استفاده شده که با پخش صدایی با قدرت بالا باعث واقعی‌تر دیده شدن تصاویر و صدای آن می‌شود. در جدول زیر می‌توانید سایر مشخصات این محصول را مطالعه کنید:

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونسونی
ابعاد تلویزیون65 اینچ
سال تولید و سری2023
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه ‌نمایشOLED
تکنولوژی صفحه‌ نمایشنمایش‌گر کریستالی
رزولیشن2160*3840 پیکسل
نرخ رفرش تصویر120 هرتز
کیفیت صدا50 وات 2-3 کاناله
کاربرداستفاده خانگی و معمولی

تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال

بازی و گیمینگ

تلویزیون سونی 65 اینچ OLED مدل A80K

تلویزیون سونی A80K در بازار از تلویزیون‌های سری 7 سونی شناخته می‌شود که قیمت اقتصادی دارد. این تلویزیون در سال 2022 روانه بازارها شد که مناسب برای اجرای بازی‌های نسل نهم است. این تلویزیون دارای صفحه‌ نمایش اولد یا کیفیت تصاویر 4K است که هر پیکسل آن به صورت مستقل نور خود را تامین کرده و باعث بالا بودن کیفیت تصاویر می‌شود. برند سونی برای تلویزیون مدل A80K از تکنولوژی Pixel Contrast Booster بهره می‌برد که قادر است طیف گسترده‌ای رنگ‌ها را به نمایش بگذارد و کنتراست تصاویر را کنترل کند.

صفحه ‌نمایش این هوش مصنوعی دارای قدرت رفرش 120 هرتز است که با تکنولوژی XR Oled Motion می‌تواند تصاویر را با سرعتی عالی نمایش دهد. این مدل تلویزیون سونی از پردازنده Cognitive Processor XR پشتیبانی می‌کند که قدرت بالایی در ارتقاء کیفیت رزولوشن تصاویر دارد. تکنولوژی XR 4K Upscaling باعث از بین رفتن نویز تصاویر می‌شود. ریموت کنترل تلویزیون مدل A80K دارای ابعاد کوچک با جنس رویه پلی‌یورتان است. کانال صوتی این دستگاه را بلندگوهایی با قدرت 10 وات تشکیل می‌دهند که قدرت کلی صوتی آن 50 وات و 3 کاناله است. دیگر مشخصات تلویزیون A80K سونی را می‌توانید درون جدول زیر مشاهده نمایید:

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونسونی Sony
ابعاد تلویزیون65 اینچ
کشور سازندهژاپن
سال تولید و سری2022 سری A80K
کیفیت تصویر4K
سیستم ‌عاملاندروید
نوع طراحی صفحه ‌نمایشتخت
نوع سطح صفحه‌ نمایشنیمه براق
تکنولوژی صفحه‌ نمایشنمایش‌گر کریستالی
رزولیشن2160*3840 پیکسل
نرخ رفرش تصویر120 هرتز
طراحی صفحهاسلیم و نازک
کیفیت صدا50 وات 3 کاناله
کاربرداستفاده خانگی و معمولی

تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال

بازی و گیمینگ

تلویزیون شیائومی 65 اینچ مدل LM5-5ASP

برند شیائومی با سابقه کم خود توانسته در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در زمینه تولید انواع تلویزیون داشته باشد. وضوح تصاویر این تلویزیون برابر با 3840*2160 پیکسل است که شما می‌توانید تصاویر نمایشی آن را با کیفیت فورکی 4K تماشا کنید. تلویزیون LMS-5ASP دارای زاویه 178 درجه است که امکان دید گسترده کاربر را از جهات مختلف فراهم می‌سازد. ناگفته نماند که این دستگاه از پردازنده 4 هسته‌ای MTK6886 64BIT CORTEX پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث حذف تمامی نویزهای تلویزیون می‌شود.

این تلویزیون قدرت رفرش تصاویر در 60 هرتز را دارد که می‌توانید به‌دلیل روان و سریع پردازش تصاویر، به تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه‌ای بپردازید. همچنین این هوش مصنوعی می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ حدود 16 میلیون رنگ را برای کاربر نمایش دهد. سیستم صوتی این مدل تلویزیون نیز به صورت دو کاناله بوده و از نوع استریو است که قدرت صوتی بسیار بالایی دارد. این تلویزیون با کمک تکنولوژی صوتی Dobly Audio و BTS HD می‌تواند قدرت صوتی تلویزیون LMS-5ASP را ارتقاء داده و هیجان تماشای فیلم را برای شما افزایش دهد. جدول زیر شامل سایر مشخصات کلی این مدل تلویزیون برند شیائومی است:

مشخصاتتوضیحات
برند تلویزیونشیائومی
ابعاد تلویزیون65 اینچ
سال تولید و سری2019
کیفیت تصویر4K فورکی
سیستم‌ عاملAndroid نسخه 9
نوع صفحه ‌نمایشLED
زاویه دید178 درجه
حافظه ذخیره‌سازی16 گیگابایت
رزولیشن2160*3840 پیکسل
نرخ رفرش تصویر60 هرتز
کیفیت صدا20 وات 2 کاناله
کاربرداستفاده خانگی و معمولی

تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال

در آخر بهترین تلویزیون 65 اینچ بازار کدام است؟

تلویزیون‌های مدل AU7200 از تلویزیون‌های سری 7 این برند هستند که در ابعاد 65 اینچ به فروش می‌رسند و قدرت صوتی آن‌ها برابر با 60 هرتز و دو کاناله است. از بهترین مدل تلویزیون‌های برند سونی نیز می‌توان به مدل A80K و A80L اشاره کرد. هر دو این تلویزیون‌های سونی دارای قدرت رفرش تصاویر 120 هرتز هستند و برای آن‌ها از طرح صفحه‌ نمایشی کریستالی استفاده شده است. مدل تلویزیون A80K سونی مناسب برای بازی و گیمینگ است و از پردازنده Processor XR پشتیبانی می‌کند.

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *