آخرین خبرها

تعویض شمع خودرو هر چند کیلومتر انجام شود؟

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تعویض شمع خودرو هر چند کیلومتر انجام شود؟ تمامی اجزای خودرو طول عمر مخصوص به خود را داشته و باید بعد مدتی کار کردن تعویض شوند، شمع خودرو نیز به عنوان یکی از اجزای خودرو طول عمر مخصوص به خود را داشته و باید جهت حفظ سلامت خودرو تعویض شود.

شمع خودرو

شمع خودرو یک قطعه در خودرو بوده که جای آن در سرسیلندر خودرو می باشد. بین دو الکترود شمع خودرو یک شکاف کوچک وجود دارد. کارکرد شمع خودرو در خودرو به این صورت بوده که جریان الکتریکی توسط شمع خودرو از سیستم احتراق به سمت محفظه احتراق در موتور خودرو هدایت می کند. در ادامه جرقه الکتریکی که شمع خودرو ایجاد می کند باعث روشن شدن موتور خودرو می شود. شمع خودرو فشار موجود در سرسیلندر ها را تحمل کرده و علاوه بر نکات گفته شده باید به این نکته اشاره کرد که مواد افزودنی در سوخت باعث ایجاد رسوباتی می شوند که از دیگر کارایی های شمع می توان به از بین بردن این رسوب ها اشاره کرد.

زمان مناسب تعویض شمع خودرو

زمان مناسب تعویض شمع خودرو به پیشنهاد مکانیک ها و خودرو سازان بعد از هر 50.000 کیلومتر رانندگی با خودرو می باشد. به طور معمول تعویض شمع خودرو هر چند سال یکبار انجام می شود. البته طول عمر شمع به عوامل زیادی بستگی دارد و با توجه به شرایط متفاوت می باشد. مدل شمع، مدل خودرو، نوع شمع، جنس شمع و میزان کار کردن خودرو در زمان تعویض شمع خودرو تاثیر گذار می باشد. در بین انواع مختلف شمع خودرو نوع مسی آن طول عمر کمتری داشته و شمع هایی که از مواد پیشرفته تری ساخته شده اند طول عمر بیشتری دارند. البته شمع بعد از مدت کوتاهی باید به منظور پاک کردن رسوبات آن سرویس شود. سرویس کردن شمع می تواند طول عمر آن را زیاد کند.

نشانه های خراب شدن شمع

نشانه های خراب شدن شمع در زمان هایی که تعویض شمع انجام نشده و یا به دلایلی زمان تعویض شمع زودتر اتفاق افتاده می تواند به صاحبان خودرو کمک کند. اگر خودرو بعد استارت زدن روشن نشود و یا اینکه به سختی روشن شود حتما باید باتری و شمع خودرو چک شود زیرا علت روشن نشدن خودرو از باتری و شمع خودرو می باشد. احتراق ناقص نیز ممکن است به دلیل خراب شدن شمع باشد البته کیفیت پایین سوخت و ایراد داشتن کلاهک کویل نیز می تواند باعث احتراق ناقص شود اما بهتر است شمع نیز چک شود زیرا در صورتی که ایراد از شمع خودرو باشد با تعویض نکردن آن قطعات دیگری نیز آسیب دیده و خراب می شوند. بالا رفتن مصرف سوخت نیز می تواند به دلیل ایراد پیدا کردن شمع خودرو باشد. اگر موتور خودرو در زمان درجا کار کردن سر و صدا داشته باشد، شمع خودرو باید چک شود. به سختی گاز خوردن خودرو، بلند شدن صدای موتور خودرو به صورت غیر عادی و روشن شدن چراک چک خودرو می تواند از نشانه هایی باید که می گوید زمان تعویض شمع رسیده است.

خرید شمع خودرو

خرید شمع خودرو و تعویض آن باید بعد از خرابی شمع خودرو به منظور جلوگیری از آسیب دیدن دیگر قطعات خودرو انجام شود. در خرید شمع خودرو به صورت اینترنتی می توان راحت تر شمع خودرو مورد نیاز را تهیه کرد زیرا در خرید اینترنتی انواع شمع خودرو با مشخصات کامل و با قیمت های متفاوت وجود دارد و بعد از دیدن مشخصات هر مدل و مقایسه قیمت ها می توان خرید بهتری را نسبت به خرید حضوری تجربه کرد. در پاسخ به این سوا که تعویض شمع خودرو هر چند کیلومتر انجام شود؟ باید گفت که زمان تعویض شمع خودرو برای هر مدل خودرو متفاوت از سایر مدل ها می باشد. البته جهت اطلاع از زمان تعویض شمع خودروی خود باید به مکانیک مراجعه کرد.

خرید سرسیلندر

خرید سرسیلندر به دلیل مهم بودن این قطعه در خودرو بسیار مهم می باشد. سرسیلندر مانند درب یک ظرف روی بلوک سیلندر مانند ظرف قرار می گیرد. البته شکل سرسیلندر و یا مدلی که دارد با توجه به نوع بلوک سیلندر آن بستگی دارد. قطعه سرسیلندر از چدن و آلمینیوم ساخته شده و در مقابل سایش، ترک، شکستگی و خورندگی مقاوم می باشد. طراحی سرسیلندر به صورت یکپارچه و یا چند تکه به مدل خودرو بستگی دارد. برای خرید سرسیلندر به صورت اینترنتی باید با استفاده از فیلتر های موجود در سایت مدل سیلندر را با استفاده از مدل خودرو پیدا کرد. قطعه سرسیلندر در برند های متفاوتی برای انواع خودرو طراحی و تولید شده و در بازار موجود می باشد. سطح سرسیلندر قابلیت تراش دادن دارد که این قابلیت باعث می شود که سرسیلندر در صورت خرابی نیز با تعمیر قابل استفاده باشد و این شرایط می تواند بارها تکرار شود. این موضوع نباید فراموش شود که واشر سرسیلندر در دیرتر خراب شدن سرسیلندر مهم بوده به این صورت که بعد از هر بار تعمیر سرسیلندر توصیه می شود که واشر سرسیلندر نیز تعویض شود.

خرید کوئل

خرید کوئل برای خودرو های بنزینی بسیار مهم بوده زیرا که کوئل از قطعات ضروری برای خودرو های بنزینی به حساب می آید. کوئل با تامین ولتاژ به شمع ها در جرقه زنی کمک می کند. مراقبت کردن از کوئل جهت سالم نگه داشتن آن بسیار مهم بوده زیرا با خراب شدن کوئل خودرو نمی تواند روشن شود. با توجه به اینکه معمولا دلیل خراب شدن کوئل شستشوی موتور می باشد توصیه می شود که افراد از شستن موتور خودرو صرف نظر کنند. اولین و ساده ترین نشانه خرابی کوئل روشن نشدن خودرو می باشد از دلایلی که باعث روشن نشدن خودرو می شود می توان به خراب شدن کوئل اشاره کرد. از دیگر نشانه های خراب بودن کوئل لرزش موتور به صورت شدید می باشد. اگر خودرو روشن شود اما به خوبی کار نکند احتمال خراب شدن کوئل وجود دارد. از دیگر علائم خرابی کوئل می توان به افزایش پیدا کردن مصرف سوخت، خاموش شدن ناگهانی کولر و روشن شدن چراغ چک اشاره کرد.

کلام آخر در تعویض شمع خودرو هر چند کیلومتر انجام شود؟

در این مقاله به جواب این سوال که شمع خودرو هر چند کیلومتر انجام شود؟ پرداخته ایم. برای تعویض شمع خودرو زمان مشخصی وجود نداشته و تعویض آن با توجه به شرایط متفاوت می باشد اما علائمی در خودرو به دلیل خراب شدن شمع خودرو به وجود می آید که در مطالب فوق به آنها پرداخته ایم.

نوبشو موتور جستجوی کالا :

به منظور خرید لوازم مصرفی خودرو و در کل لوازم یدکی می توانید به وب سایت نوبشو موتور جستجوی کالا به نشانی https://nobesho.com با حضور صد ها فروشنده اینترنتی معتبر مراجعه نمایید و قیمت فروشندگان سراسر کشور را باهم مقایسه نمایید و یک خرید موفق داشته باشید.

همچنین ببینید

خرید سریع بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث آرمان در کمترین زمان

بیمه آرمان یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *