آخرین خبرها

صفر تا صد جرم گیری لباسشویی: خداحافظی با بوی بد و سفیدک لباس

اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی شما لباس­ها را مانند قبل خوب تمیز نمی­کند، احتمال اینکه جرم گرفته باشد زیاد است. در نتیجه پیش از آنکه آسیبی جدی به اجزای داخلی ماشین لباسشویی شما وارد شود و البته لباس‌ها را به درستی نشوید، بهتر است آن را جرم گیری نمایید. توجه داشته باشید جرم گیری لباسشویی تنها به منظور از بین بردن باکتری­های ­انباشته شده در ماشین لباسشویی صورت نمی­گیرد، بلکه با جرمگیری دستگاه مانع از ایجاد لکه و رنگ پریدگی در اجزای داخلی آن خواهید شد. در نتیجه این امر عمر لباسشویی افزایش یافته، کارکرد اجزای داخلی دستگاه بهتر شده و در نهایت لباس‌ها بسیار بهتر از قبل شسته می‌شوند.

جرم گیری لباسشویی

تجمع رسوبات که بر اثر آلودگی­های موجود بر روی لباس­ها، سختی آب منطقه و استفاده زیاد از نرم کننده­ها در لباسشویی صورت می­گیرد منجر به عملکرد نادرست ماشین لباسشویی می­شود. تجمع این رسوبات در داخل دیگ لباسشویی، لاستیک‌های آن و به طور کلی اجزای داخلی دستگاه سبب عدم کارکرد صحیح دستگاه، کثیف شستن لباس‌ها و نیز کاهش طول عمر ماشین لباسشویی خواهد شد. همچنین در مواردی می­تواند باعث مشکلات پوستی در کودکان و یا افراد حساس شوند. توجه داشته باشید که قرار است در این محتوا نکات مهمی درباره جرم گیری لباسشویی توسط بهترین نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج در اختیار شما قرار بگیرد.

چرا باید لباسشویی را جرم گیری کنید؟

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شد برای کارکرد بهتر لباسشویی، افزایش طول عمر آن و تمیز شستن لباس‌ها، انجام جرمگیری منظم لباسشویی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود. رسوب مواد شوینده و آهک در لباسشویی بر سیستم گرمایش ماشین لباسشویی تأثیر بسیار منفی می­گذارد، به این معنی که دستگاه برای گرم شدن باید سخت­تر کار کند. بعلاوه بقایای آهک بر روی لباس‌های تمیز لکه­های سفید رنگ ایجاد می­کند. علاوه بر جرمگیری مستمر، خودداری از ریختن بیش از حد مواد شوینده در دستگاه، عدم پر کردن بیش از اندازه آن از لباس نیز خود از اقدامات ساده اما مهمی است که برای نگهداری صحیح لباسشویی بسیار تاکید می‌شود.

هر چند وقت یکبار باید لباسشویی را جرم گیری کرد؟

حداقل 3 بار در سال (یا هر چند ماه یک بار) ماشین لباسشویی خود را جرم گیری کنید. اگرچه این مورد به تعداد دفعات استفاده از دستگاه و میزان سختی آب منطقه بستگی دارد. اما تمیزی منظم و عمیق دستگاه کمک می­کند تا قطعات داخلی دستگاه سالم بماند.

لباسشویی‌های داخلی و خارجی ممکن است از جهات مختلف عملکرد با یکدیگر متفاوت باشند؛ در نتیجه بهتر است برای برنامه‌ریزی جرمگیری لباسشویی خود با توجه به اینکه دستگاه شما چه برندی دارد، از نمایندگی آن برند پرس و جو کنید. به عنوان نمونه در صورتی که لباسشویی برند بوش را دارید، حتماً از نمایندگی بوش در کرج در رابطه با نحوه و تعداد دفعات جرم گیری مشاوره دریافت کنید. همچنین در صورتی که لباسشویی شما نیاز به تعمیرات دارد می‌توانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در کرج تماس بگیرید.

مزایای جرم گیری ماشین لباسشویی

دستگاه‌هایی مانند لباسشویی و ظرفشویی که همواره آب در داخل دستگاه پر می‌شود، نیاز به جرم گیری دارند. در واقع جرم گیری لباسشویی سبب بهبود فشار آب در دوش­ها و شیرهای آب می‌شود. جرم‌های جمع شده در زیر دیگ لباسشویی را از بین می‌برد. لاستیک دور درب دستگاه را تمیز می‌کند. در نتیجه تمام این موارد از لک شدن و کثیف شستن لباس‌ها جلوگیری می‌شود. با تمیز نگه داشتن درام، مخزن مواد شوینده، فیلترها و سایر اجزاء به نتایج بهتری در شستشوی دست خواهید یافت و در عین حال در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی طول عمر لباس شما نیز افزایش پیدا می­کند.

نحوه جرمگیری بخش‌های مختلف لباسشویی

جرم گیری لباسشویی اقدامی بسیار مهم جهت تمیزی هر چه بیشتر دستگاه و افزایش طول عمر آن به شمار می­رود. با رسوب­ زدایی منظم می­توانید از رسوب مواد آلوده در لباسشویی جلوگیری کرد. کپک یا کثیفی درون ماشین می­تواند به راحتی در جداره­های داخلی ماشین لباسشویی نفوذ کند و بوی ناطبوع و بدی را تولید نماید که این امر توانایی و عملکرد صحیح دستگاه را به خطر می­اندازد. بهتر است نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید تا شرایط مطلوب­تری در شستشوی لباس­های شما حاصل گردد.

  • جرمگیری محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی
  1. در ابتدای کار هرگونه پرز یا زباله روی فیلتر لباسشویی را با دست پاکسازی کنید.
  2. سپس دستگاه را با درجه گرمایی بالا روشن کنید، این کار آلودگی و زباله اضافی روی درام دستگاه را حذف می­کند.
  3. کشوی مواد شوینده ماشین را به خوبی بشویید و تمیز کنید.

دقت داشته باشید که ممکن است بسیاری از افراد در رابطه با جرم گیری هر یک از بخش‌های لباسشویی به شما پیشنهاد کنند که این کار را با سرکه و جوش شیرین و موادی مشابه این‌ها انجام دهید؛ بهتر است پیش از اینکه این اقدامات را عملی کنید و مشکلات احتمالی برای دستگاهتان پیش بیاید حتما با یک مرکز متخصص تعمیر لوازم خانگی در کرج مشورت کنید.

  • تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  1. برای تمیز کردن فیلتر دستگاه ابتدا فیلتر را از لباسشویی خارج کنید.
  2. سپس با آب داغ آن را بشویید تا گرفتگی و رسوب از آن جدا شود.
  3. اگر فیلتر قابلیت باز شدن ندارد آن را با برس تمیز کنید.
  4. فیلترهای یکبار مصرف را عوض کنید.
  • تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی
  1. برای تمیز کردن و جرمگیری لاستیک درب لباسشویی، از محلول جرم گیری لباسشویی استفاده کنید. پارچه‌ای را به این محلول آغشته کرده و بر روی کلیه بخش‌های لاستیک دستگاه بکشید.
  2. می­توانید از یک برس نرم برای از بین بردن بهتر رسوبات روی لاستیک کمک بگیرید.
  3. پس از شستشو درب لباسشویی را تا چند ساعت باز بگذارید تا لاستیک درب آن خشک شده و بوی مواد شوینده و حرمگیری از داخل دستگاه خارج شود.
  • جرم گیری دیگ ماشین لباسشویی

یک قرص ماشین ظرفشویی را در داخل دیگ ماشین خالی قرار دهید و دستگاه را با برنامه شستشوی قوی روشن کنید. برای استفاده از قرص و یا پودر جرم گیری مناسب دستگاه خود، حتما با مرکز تخصص برند لباسشویی خود تماس بگیرید. در صورتی که از لباسشویی پاکشوما استفاده می‌کنید با شماره که مربوط به نمایندگی پاکشوما در کرج است تماس بگیرید.

  • جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی

با استفاده از پارچه میکروفیبر و پاک کننده‌های ملایم، جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی را انجام دهید.

سوالات متداول درباره جرمگیری لباسشویی

برنامه مناسب برای جرم گیری لباسشویی کدام است؟

لازم است برنامه‌ای برای جرم گیری انتخاب کنید که دمای بالایی داشته باشد؛ به عنوان مثال برنامه شستشوی کتان که دمای آن در حدود 90 درجه است می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین در صورتی که ماشین لباسشویی شما برنامه مخصوص Drum cleaner دارد از همان گزینه برای جرم گیری لباسشویی استفاده کنید.

در صورتی که از برندهای ایرانی لباسشویی استفاده می‌کنید، در رابطه با برنامه صحیح جرمگیری لباسشویی با نمایندگی تعمیرات آن‌ها از جمله نمایندگی اسنوا در کرج تماس بگیرید.

برای جرم گیری لباسشویی پودر بهتر است یا قرص؟

به طور کلی پیشنهاد می­شود برای جرم گیری لباسشویی از قرص جرم گیری استفاده کنید. قرص‌های جرم گیر علاوه بر رسوب زدایی قویی به محیط زیست هم آسیبی وارد نمی­کنند. از نظر اقتصادی هم قرص­های جرم گیری بسیار مقرون­ به صرفه­تر هستند و مواد رسوب‌زدایی را به خوبی حذف می­کنند.

جمع بندی

در نظر داشته باشید در صورت عدم مراقبت از لوازم خانگی، اصطهلاک دستگاه افزایش یافته و ممکن است دچار خرابی شود. در نتیجه تعمیر ماشین لباسشویی علاوه بر صرف وقت، نیازمند پرداخت هزینه است که همین موارد می‌تواند سبب آزرده خاطری صاحب دستگاه شود. در نتیجه بهتر است تا حد امکان علاوه بر استفاده صحیح از دستگاه، با استفاده از روش‌های موجود، مراقبت‌های لازم نیز انجام شود تا عمر دستگاه افزایش یابد.

قرار گرفتن جرم لباس­ها بر روی فیلتر دستگاه سبب افزایش فشار داخلی در دستگاه می­شود. همینطور وجود رسوب بر روی المنت‌ دستگاه انتقال حرارت را سخت می­کند. در نظر داشته باشید ترک خوردگی یا نشتی شیلنگ‌ها منجر به آسیب و کاهش راندمان دستگاه می­شود. در نهایت اینکه جرم گیری لباسشویی را به منظور کاهش آسیب یا علائم فرسودگی انجام دهید. نکته مهمتر تشخیص زود هنگام این مشکلات است که بسیار ضروری می­آید تا راندمان ماشین لباسشویی شما افزایش پیدا کند. در انتها توصیه می‌کنیم که حتما از راهنمای انتخاب تعمیر به عنوان نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج در زمینه جرم گیری لباسشویی کمک بگیرید تا عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند.

همچنین ببینید

جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید. فرقی نمی‌کند که چه متراژی در اختیار دارید یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *