آخرین خبرها

ماسک موهای مناسب برای موهای دکلره و رنگ شده

همین حالا که درحال خواندن این مطلب هستید، می‌توان گفت تقریبا ۵۰۰۰ سال از نخستین باری که اجداد ما از اولین ماسک موها برای تقویت و زیبایی موهایشان استفاده کردند، گذشته است. تاثیرات شگفت‌انگیز ماسک مو در تقویت کوتیکول و فولیکول موها، جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو و آلودگی‌های محیطی، تغذیه و رفع نیازهای مو، از جمله دلایل محبوبیت آن‌ها در طول سالیان به حساب می‌آیند. بنابراین اهمیت استفاده از ماسک مو و تاثیرات شگفت‌انگیز آن بر زیبایی و درخشندگی موها، بر هیچکدام از ما پوشیده نیست.

انواع ماسک مو

ماسک موها انواع مختلفی دارند، اما عمده آن‌ها را می‌توان در ۲ دسته، طبقه‌بندی کرد:

  • دسته اول، شامل ماسک موهایی است که باید در حمام استفاده شوند. برای استفاده از این ماسک موها، کافی است بعد از شستن و آبکشی کردن موهایتان، ماسک مو مورد نظر خود را استفاده کنید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید.
  • دسته دوم ماسک مو، شامل محصولاتی است که برای استفاده خارج از حمام طراحی شده‌اند. استفاده از این ماسک موها نیازی به آبکشی ندارد و کافی است بعد از حمام، نم موهایتان را بگیرید و پس از صاف کردن آن‌ها، ماسک مورد نظرتان را به تمام قسمت‌های مو بمالید و اجازه دهید روی موهایتان بماند. البته ماسک مو بایستی ساقه مو را تغذیه کند و نبایستی به ریشه موها زده شود.

استفاده از ماسک مو به چه کسانی توصیه می‌شود؟ 

ماسک موها برای تغذیه، ترمیم و تقویت موهای شما در انواع و اقسام بسیار متنوعی طراحی و تولید شده‌اند. اگرچه استفاده از ماسک مو پایه ثابت روتین مراقبتی مو به حساب می‌آید و استفاده هفتگی از آن به همه افراد توصیه می‌شود، اما کسانی که موهایشان را رنگ یا دکلره کرده‌اند، نیاز بیشتری به استفاده از این محصول دارند.

عوارض دکلره و رنگ کردن مو

دکلره و رنگ کردن موها، اگرچه شما را به ترندهای زیبایی و دست یافتن به ظاهری شیک و مدرن نزدیک می‌کند، اما آسیب‌ها و عوارضی همچون خشکی مو، وز شدن، موخوره و… را نیز برای موهایتان به همراه دارد. دکلره باعث می‌شود تا رطوبت موجود در ساقه و بافت مو به شدت کاهش پیدا کند.

  • مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ و دکلره به پلاک‌های کوتیکول مو نفوذ می‌کنند و با افزایش تخلخل موها باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شوند.
  • این فرایند رطوبت تار موها را از بین می‌برد و باعث دهیدراته شدن، خشکی و شکنندگی موها می‌شود.
  • دکلره با تغییر بافت طبیعی مو، موجب میشود تا مو حجیم شود و در نتیجه حالت‌پذیری آن‌کاهش پیدا می‌کند.

با وجود تمام این عواقب، باز هم نمی‌توان در برابر زیبایی وسوسه‌انگیزی که رنگ مو و دکلره به ظاهر موهای ما می‌بخشند مقاومت کرد. اینجاست که استفاده از ماسک موی مناسب، می‌تواند شما را نجات دهد! ماسک موها با آبرسانی، تقویت، ترمیم و تغذیه موها، آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره را از بین می‌برند و موهایی سالم و درخشان را برایتان به ارمغان می‌آورند.

ماسک موهای مناسب برای موهای رنگ و دکلره شده

با توجه به پیشرفت‌های اخیر و تحقیقات بسیاری که توسط پژوهشگران انجام گرفته، ماسک مو بدون سولفات جدیدترین محصولات محافظتی، برای موهای رنگ و دکلره شده هستند. این محصولات اگرچه قیمت بیشتری نسبت به ماسک موهای عادی دارند، اما اثر محافظتی و ترمیمی که برای موهای آسیب دیده ارائه می‌کنند، قابل مقایسه با دیگر انواع ماسک مو نیست.
بنابراین بهترین انتخاب ممکن برای موهای آسیب دیده در اثر رنگ و دکلره، ماسک مو بدون سولفات است. این ماسک موها فاقد sls یا سدیم لوریل سولفات، در ترکیبات خود هستند.

سولفات‌ها و عملکردشان را بشناسید

سولفات‌ها نوعی نمک هستند که با ایجاد کف، آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برند. اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که سولفات‌ها، علاوه بر چربی اضافی، چربی مفید موها را نیز از بین می‌برند و رطوبت آن‌ها را جذب می‌کنند. در نتیجه موجب خشکی و دهیدراته شدن پوست سر و تار مو می‌شوند و فولیکول‌های مو را برای تولید سبوم بیشتر تحریک می‌کنند.

پس می‌توان گفت سولفات در اثر تماس با موهای دکلره شده، نه تنها باعث تقویت و تمیزی نمی‌شود، بلکه آسیب بیشتری را به ساختمان موها وارد می‌کند. بنابراین اگر قصد تهیه ماسک مو برای درمان و محافظت از موهای رنگ شده و آسیب دیده دارید، توصیه می‌شود به ویژگی فاقد سولفات بودن آن‌ها توجه کنید.

به صورت کلی موهایی که رنگ و خصوصا دکلره می شوند نیاز به مراقبت دایم و رسیدگی دارند.

بهترین برندهای ماسک مو مناسب برای موهای دکلره و رنگ شده

یکی از ماسک های موی مناسب برای موهای دکلره شده، ماسک مو برند روزال است که با  روغن آرگان غنی شده است. استفاده از این محصول موجب شادابی و براق ماندن موهایتان خواهد شد.

روزال، ماسک مو فوق‌العاده‌ای است که بر پایه مواد ارگانیک طراحی و تولید شده است و پایه فرمولاسیون این محصول، روغن آرگان است. روغن آرگان به کار رفته در ساختار این ماسک مو، با نفوذ به کوتیکول موها، باعث تامین رطوبت و آبرسانی عمقی آن‌ها می‌شود و با احیا موهای شما، آسیب‌های ناشی از دکلره و رنگ را از بین می‌برد. استفاده از این محصول، موهایی درخشان و سالم را به شما هدیه می‌دهد. ماسک مو روزال، فاقد سولفات و پارابن است و مانع تحریک و آسیب مو و پوست سر می‌شود.

ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده فولیکا، محصولی ویتامینه و تقویتی است که موهای رنگ شده و آسیب دیده را به بهترین نحو، ترمیم و بازسازی می‌کند. وجود دانه انار در ساختار این محصول، باعث تثبیت رنگ موها می‌شود و از کدر شدن و تغییر رنگ آن‌ها ممانعت می‌کند. این ماسک مو با فاکتور SPF ۲۰، از موهایتان در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید و استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد، جلوگیری می‌کند. با برطرف کردن نیازهای تغذیه‌ای موهای شما و تامین رطوبت و هیدراته کردن آن‌ها، باعث طراوت و درخشندگی‌ موهایتان خواهد شد.

محصول دیگر، زی موی محصول فوق‌العاده‌ی برای تثبیت رنگ موها و تغذیه کامل آن‌هاست. این ماسک مو، فرمولاسیونی غنی از پروویتامین B۵ را در خود جای داده است که ضمن تغذیه کامل فولیکول مو و تقویت ریشه‌ها، باعث طراوت و درخشندگی تار موها نیز می‌شود. استفاده از این محصول باعث تثبیت رنگ مو و جلوگیری از تغییر آن در اثر شستشو می‌شود. همچنین موجب لطافت و نرمی موها می‌شود و از وز شدن و پف کردن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این ماسک مو اثر محافظتی فوق‌العاده‌ای در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورا بنفش ارائه می‌کند و از فعالیت رادیکال‌های آزاد در ساختار مو جلوگیری می‌نماید.

ماسک مو ترمیم کننده موهای رنگ شده لافارر با فرمولاسیون طبیعی خود، محصول برای تقویت و محافظت از موهای دکلره شده و آسیب دیده شماست. این ماسک مو ترکیبی از مغذی‌ترین مواد طبیعی، از جمله دانه انار و روغن دانه کتان را در ساختار خود جای داده است. وجود این ترکیبات گیاهی، علاوه بر تثبیت رنگ مو، درخشندگی عالی به موهایتان می‌بخشد. همچنین با ترمیم ساختمان کراتین در کوتیکول‌های مو، باعث باز شدن گره‌ها و درهم رفتگی‌های مو می‌شود. ماسک مو لافارر از ایجاد موخوره، پف کردن و وز شدن مو جلوگیری می‌نماید و سلامت موهایتان را تضمین می‌کند.

همچنین ببینید

در دوره آموزش میکروپیگمنتیشن چه مواردی آموزش داده می شود؟

آموزش میکروپیگمنتیشن از جمله دوره های مهم در حوزه آموزش آرایشگری است که امروزه علاقه مندان بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *