آخرین خبرها

معرفی سرور اچ پی

شرکت داده پردازان فناوری اطلاعات و ارتباطات جم با نام تجاری فاواجم با دارا بودن متخصصین و کارشناسان ارشد در حوزه های مختلف ICT مفتخر به انجام پروژه های بیشماری برای سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی بوده است. فاواجم همچنین با اخذ گواهی های متعدد همچون سازمان نظام صنفی و شورای عالی انفورماتیک توانسته اطمینان خاطر مناسبی را برای مشتریان محترم خود فراهم آورد.

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد سرور اچ پی و انواع آن پرداخته می شود.

سرور hp hpe proliant dl380 g10 server :

یکی ازشناخته شده ترین و پرفروش ترین سرور ها در سرتاسر جهان، سرور hp  و  هارد سرور و فروش کیونپ می باشد و این مدل در تمام نسل های ان وجود دارد.در تمام نسل ها قدرت پردازش و ذخیره سازی پیشرفت چشمگیری داشته است به گونه ای که در نسل دهم g10 پیشرفت بسیار زیادی در این مدل خرید سرور اچ پی شاهد هستیم. در سرور اچ پی مدل dl380 امکان استفاده از انواع پردازنده ها، انواع گوناگون رم ها و هارد های hdd و ssd وجود دارد که از جمله مهمترین مزیت در این مدل از سرور اچ پی می باشد. تا نسل نهم dl380 از پردازنده های intel xeon e series استفاده شده است که این موضوع دارای محدودیت های خاص خود بوده است. از نسل دهم به بعد با پردازنده های intel xeon scalable بخش اعظمی از محدودیت ها حذف و پردازش ها بسیار بهینه تر شده است. از جمله بزرگترین ویژگی ها در این مدل از سرور اچ پی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

۱) امکان استفاده از فضای ذخیره سازی nvme .

۲) امکان استفاده از پردازش ابری .

۳) استفاده از کنترلر های پیشرفته .

۴) انعطاف پذیری در استفاده از انواع سخت افزار های موجود در بازار .

۵) قیمت مناسب در استفاده از انواع سخت افزار .

۶) این مدل از سرور اچ پی از انواع پردازنده های نسل اول و دوم نیز پشتیبانی می کند .

۷) حافظه های نسل دهم در این مدل پشتیبانی می گردد .

۸) ظرفیت ذخیره سازی در این مدل بسیار بالاتر و سرعت انتقال داده نیز بسیار بالاتر می باشد .

۹) امنیت و مدیریت بهتری در این مدل وجود دارد .

از جمله علت های محبوبیت بسیار زیاد سرور های اچ پی می توان به چابکی، امنیت و مدیریت اقتصادی اشاره نمود که تمام این موارد نیز در مدل dl380 وجود دارد. لازم به ذکر است که این مدل با انواع نرم افزار ها نیز سازگاری دارد. از جمله مهم ترین ویژگی ها در سرور ها، پردازنده آن است که در این مدل امکان استفاده از پردازنده های نسل اول و دوم وجود دارد. پردازش در پردازنده های دو هسته ای و بالاتر، از دو هسته پردازش به صورت موازی استفاده می شود و این مسئله خود به تنهایی سبب افزایش سرعت خواهد گردید. بنابراین سرعت انجام عملیات با تعداد هسته های پردازنده ها رابطه کاملا مستقیم دارد.

چنانچه نیازمند به دریافت مشاوره در مورد سرور اچ پی هستید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید.

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *