آخرین خبرها

مهم ترین محصولات آرایشی چشم و ابرو برای خرید کدامند؟

شما هم با این نظر موافقید که آرایش چشم و ابرو، هیجان انگیزترین مرحله میکاپ است؟ برای چند لحظه به استفاده از پالت‌های رنگارنگ سایه چشم، طراحی خط چشم‌های مختلف و … فکر کنید؛  بدون شک، میکاپ ناحیه چشم و ابرو تاثیر بسیاری بر زیبایی چهره و ظاهر کلی آرایش شما نیز دارد و کلیت سبک آرایشی شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

محصولات مورد نیاز آرایش چشم و ابرو

برای اینکه میکاپ حرفه‌ای و یکدستی داشته باشید، خرید لوازم آرایشی مورد نیاز، آشنایی با کاربرد و نحوه استفاده از آنها امری ضروری است. هرچند هر کدام از میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگران، روش‌های اختصاصی خودشان را برای چیدمان مراحل میکاپ دارند، اما به طور معمول، آرایش چشم و ابرو نخستین مرحله میکاپ، بعد از زیرسازی پوست است.
برخی از مراحل و ابزار آرایش چشم و ابرو کاملا تخصصی هستند و بستگی به سبک میکاپ شما دارند. ولی، به طور کلی در روند کارهای میکاپ چهره و در قسمت چشم و ابرو، به چند وسیله آرایشی مهم و ضروری احتیاج دارید که عبارتند از:

پرایمر سایه

چنانچه می‌خواهید آرایش حرفه‌ای و بادوامی داشته باشید، پرایمر مخصوص سایه را فراموش نکنید. پرایمر سایه، چین و چروک‌های پلک را پوشش داده و بستر مناسبی برای مراحل بعدی میکاپ فراهم می‌کند. این محصول، همچنین ماندگاری سایه چشم را افزایش می‌دهد و مانع از پخش شدن آن می‌شود.

کانسیلر

دومین محصولی که برای میکاپ چشم و ابرو به آن احتیاج دارید، کانسیلر است. کانسیلرها، تیرگی زیر چشم، ناهمواری و لک‌های پوستی را به خوبی کاور می‌کنند و سطحی یکدست و بدون لک روی پوستتان به وجود می‌آورند. هنگام خرید کانسیلر برای آرایش چشم و ابرو، توصیه می‌شود به رنگ کانسیلر، قدرت کاور و مرغوبیت محصول توجه نمایید. فراموش نکنید کانسیلر زرد، بهترین انتخاب برای پوشاندن تیرگی زیر چشم است.

از کانسیلر، می‌توانید برای مرتب کردن و حالت دادن آرایش ابروی خود نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که کانسیلر دور چشم، رنگ بسیار روشنی دارد و گزینه خوبی برای این کار نیست. بهترین کانسیلر برای تکمیل آرایش ابرو، همان کانسیلری است که برای زیرسازی پوستتان استفاده می‌کنید.

سایه چشم

سایه چشم انواع مختلفی دارد و به صورت تکی و پالت تولید می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سبک میکاپ مورد نظر خود، از رنگ‌های مختلف سایه استفاده کنید. نکته مهمی که برای انتخاب سایه مناسب وجود دارد، توجه به بافت و غلظت منسجم رنگدانه‌های سایه است.

پالت‌های سایه در انواع نود، اسموکی، شاین و … تولید می‌شوند. پالت سایه نود، بیشتر برای آرایش‌های ملایم و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای سبک آرایشی متال و اسموکی هم، پالت‌های تیره، انتخاب هوشمندانه‌ای به شمار می‌روند. اگر هم که از طرفداران میکاپ فانتزی هستید، پالت‌های شاین و گلیتری برای شما طراحی شده‌اند.

خط چشم

این روزها شاهد تغییرات بسیار گسترده و جسورانه‌ای در انواع خط چشم‌ها هستیم. این تغییر رویه صنعت زیبایی، باعث تنوع بالای خط چشم‌های موجود در بازار نیز شده است. این محصول پرطرفدار آرایشی در انواع رنگی، رولی، ماژیکی، مویی، و …. عرضه می‌شود.
انتخاب هر کدام از این خط چشم‌ها، به سبک آرایشی و میزان تبحر شما در طراحی خط چشم بستگی دارد. طرفداران خط چشم‌های گرافیکی، می‌توانند انواع رنگی و نئونی خط چشم را انتخاب کند. به علاوه، انواع ماژیکی خط چشم، انتخاب خوبی برای افراد آماتور است.

خط چشم، تاثیر بسیاری بر ظاهر و کیفیت آرایش شما دارد. به همین خاطر، توصیه می‌شود برای خرید خط چشم به ویژگی‌های مهم و اساسی مانند: غلظت مایع، کیفیت و شکل اپلیکاتور و قدرت پخش رنگدانه‌های آن دقت کنید.

ریمل

ریمل را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین محصولات آرایشی درنظر گرفت. ریمل‌ها معمولا به عنوان آخرین مرحله میکاپ چشم و بعد از طراحی خط چشم استفاده می‌شوند. انواع مختلف ریمل در مدل های حجم دهنده، بلند کننده و … موجود هستند. این محصول آرایشی، زیبایی و جذابیت بی نظیری به مژه‌هایتان می‌دهد.

برای انتخاب ریمل، ابتدا به حالت و ضخامت مژه‌هایتان دقت کنید. اگر مژه‌های پرپشت و بلندی دارید، ریمل‌های حالت دهنده برای شما عالی هستند. افرادی که مژه‌های کم پشت و صافی دارند، بهتر است از ریمل‌های حجم دهنده استفاده کنند. به علاوه، اگر مژه‌های کوتاهی دارید، توصیه می‌شود از قدرت ریمل‌های بلند کننده مژه برای زیبایی میکاپ خود بهره ببرید.

براش ابرو

براش مخصوص ابرو، مهمترین وسیله آرایشی است که برای آرایش ابروهایتان احتیاج دارید. برای اینکه میکاپ حرفه‌ای و جذابی داشته باشید، بهتر است قبل از استفاده از سایر اقلام میکاپ، ابروهایتان را با براش ابرو شانه بزنید و به سمت بالا هدایت کنید. در این مرحله می‌توانید در صورت نیاز، ابروهایتان را با تیغ یا موچین مرتب نمایید.

صابون ابرو یا ژل ابرو

ابروهای مرتب و لیفت شده، یکی از جنجالی‌ترین ترندهای آرایشی است که با استقبال فوق‌العاده‌ای از سمت مردم روبرو شده است. در حال حاضر، لیفت ابرو به دو صورت دائمی و موقت انجام می‌شود. در روند لیفت دائم، تارهای ابرو با استفاده از مواد مخصوص لیفت به سمت بالا شانه می‌شوند و ظاهری مرتب و کرکی برای ابروها به وجود می‌آورد.

اما اگر دوست دارید علاوه بر حفظ حالت طبیعی ابروهای خود، سبک لیفت را نیز تجربه نمایید، می‌توانید از صابون یا ژل ابرو استفاده کنید. این محصولات با هدف لیفت موقت ابرو طراحی شده‌اند و بعد از شستشو اثر لیفت خود را از دست می‌دهند. انواع صابون و ژل ابرو، با توجه به نوع برند و میزان کیفیت خود، ماندگاری متوسطی بین 4 تا 12 ساعت ارائه می‌دهند.

سایه، مداد یا هاشور ابرو

برای آرایش ابرو، ابزار و وسیله‌های بسیاری مانند مداد، سایه، آکوا و .. وجود دارد. انتخاب نوع محصول، تا حد زیادی به پرپشتی و حالت ابروهای هر فرد بستگی دارد. اگر ابروهای پرپشت و خوش حالتی دارید، سایه ابرو انتخاب خوبی برای شما است. انواع سایه ابرو به شکل پالت و تک در بازار موجود است و می‌توانید با توجه به رنگ ابرو و سبک آرایش خود، محصول مناسبی را انتخاب نمایید.

در صورتی که ابروهای کم پشتی دارید، توصیه می‌شود از مداد ابرو یا آکوا برای حالت دادن و آرایش ابرو هایتان استفاده کنید. هاشور ابرو هم برای افرادی که به دنبال ایجاد جلوه نچرال و بسیار طبیعی برای ابرو هستند،  راهکار فوق‌العاده‌ای است. هاشور ابرو، خطوط بسیار نازکی روی پوست به وجود می‌آورد که شباهت بسیاری به تار ابروهای طبیعی شما دارد.

نکات مهم برای خرید لوازم آرایشی مخصوص چشم

در نهایت باید به این نکته مهم اشاره کرد که محصولات آرایشی برای میکاپ چشم و ابرو، به صورت مستقیم با پوست حساس دور چشم و خود چشم شما در تماسند و به همین خاطر، خرید این نوع لوازم آرایشی، از حساسیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب این دست از لوازم آرایشی، بهتر است نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • از اصل بودن محصول آرایشی مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید.
  • قبل از خرید، از چک کردن تاریخ تولید و انقضا محصول غافل نشوید.
  • از فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین معتبر خرید کنید.
  • به منظور اجتناب از عفونت چشم و انتقال آلودگی، وسایل آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. همچنین، سعی کنید لوازم آرایشی مرتبط با چشم و ابرو را، در کیف آرایشی جداگانه‌ای نگهداری نمایید.

همچنین ببینید

در دوره آموزش میکروپیگمنتیشن چه مواردی آموزش داده می شود؟

آموزش میکروپیگمنتیشن از جمله دوره های مهم در حوزه آموزش آرایشگری است که امروزه علاقه مندان بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *