آخرین خبرها

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی یک مقصد زیبا و جذاب برای دانشجویان هم از نظر رفاه و زندگی و هم از نظر هزینه های تحصیلی است. دلیل این جذابیت هم ریسک پایین ویزای تحصیلی قبرس شمالی و هزینه های مقرون به صرفه است. در کنار هزینه های مقرون به صرفه دانشگاه های قبرس شمالی از نظر استاندارد امکانات و تدریس با دانشگاه های اروپایی و آمریکایی برابری می کند. همچنین خوابگاه های دانشجویی این کشور به دلیل امکانات و تجهیزات زبان زد هستند.

هزینه اقامت دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه زندگی و اقامت در قبرس شمالی یا هر  کشور دیگری کاملا بستگی به سبک زندگی فرد دارد. هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بسته به اینکه بخواهید در خوابگاه های دانشجویی بمانید یا در منزل شخصی متفاوت است. دانشجو های در قبرس شمالی می توانند از خوابگاه های خصوصی و دولتی دانشگاه یا منزل شخصی استفاده کنند. با توجه به تجربه اجاره خانه در بیرون از دانشگاه ارزان تر از اقامت در خوابگاه دانشجویی است، اما در اکثر مواقع اجاره خانه به دلیل مشکلاتی مثل گرانی برق، هزینه بالای آب و مشکلات گرمایشی و سرمایشی خانه، برای دانشجویان بین المللی مناسب نیست. بنابرین برای دانشجو های بین المللی مناسب ترین گزینه برای اقامت خوابگاه های دانشجویی است. در کل می توان گفت هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی با توجه به کیفیت و امکانات تحصیلی این کشور بسیار مناسب است و همین باعث افزایش مهاجرت تحصیلی به قبرس شده است.

هزینه های اقامت دانشجویی در قبرس شمالی
خوابگاه دانشجویی200 تا 300 دلار ماهیانه
اجاره آپارتمان شخصی ( بدون هزینه جانبی)300 تا 400 دلار ماهیانه
خدمات شهری10 تا 20 دلار ماهیانه

هزینه خوراک دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه تغذیه و خوراک برای دانشجویان نیز بستگی به سبک زندگی دانشجو دارد و برای هر نفر متفاوت است. اما با توجه به آمار ها هر فرد به طور میانگین 100 دلار در هفته برای تغذیه خود هزینه کند. خرید اقلام غذایی و انواع نوشیدنی از سوپرمارکت‌ها نسبت به صرف غذا در رستوران‌ها می‌تواند برای دانشجویان بسیار ارزان‌تر تمام شود. در ادامه جدولی از هزینه های برخی از خوراکی های ضروری در قبرس شمالی را قرار داده ایم.

خوراکی و نوشیدنیهزینه (به دلار)
یک وعده غذایی در رستوران معمولی برای 2 نفر6
یک وعده غذایی در رستوران های لاکچری برای 2 نفر10
برگر مک دونالد5
یک بطری آب (1.5 لیتری)0.90
شیر (1 لیتری)0.50
شانه 12 عددی تخم مرغ0.70
قیمت نان معمولی0.60
مرغ ( دو کیلویی)2

هزینه خدمات عمومی در قبرس شمالی

برای بررسی دقیق هزینه های زندگی دانشجویی در کشور قبرس شمالی باید موارد مختلفی را بررسی کرد که خدمات عمومی مانند گاز، برق، آب، تلفن و اینترنت می تواند از هزینه های خوردی باشد که در کنار هم بخش مهمی از هزینه زندگی دانشجویی را تشکیل می دهد. این هزینه‌ها در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. به عنوان مثال هزینه‌ی بسته‌های اینترنت در این کشور بسته به شرایط انتخابی شما بین 60 تا 90 لیر است.

هزینه حمل و نقل عمومی برای دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه حمل و نقل برای دانشجویان بین المللی که اکثرا خودرو شخصی ندارند یکی از مهم ترین مسائلی است که باید هزینه ی آن را در نظر بگیرند. در قبرس شمالی نیز با توجه به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید قیمت آن متفاوت است. برای مثال هزینه رفت و آمد با مترو تقریبا 5 لیر و تاکسی حدود 12 لیر می باشد.

مردم در قبرس شمالی خیلی کم از مترو استفاده می کنند. ظرفیت مترو های این کشور محدود است. در عوض اتوبوس های شهری در قبرس شمالی بسیار پر رفت و آمد هستند. اکثریت مردم قبرس شمالی از بلیط های مترو استفاده می کنند. این بلیط ها را می توانید به طور سالیانه یا ماهیانه شارژ و از آنها استفاده کنید.

هزینه های جانبی زندگی دانشحویی در قبرس شمالی

برای ایجاد رفاه در زندگی دانشجویی در قبرس شمالی علاوه بر هزینه های گفته شده هزینه های دیگری نیز وجود دارد، که کاملا بستگی به خود شخص دارد. از جمله هزینه پوشاک، تفریح، هزینه های بهداشتی و هزینه های فرهنگی و… که فرد می تواند این هزینه ها را با توجه به سلیقه و علاقه خود مدیریت کند.

هزینه تفریحات در قبرس شمالی:

تفریحات در قبرس شمالی مانند سینما رفتن، وقت گذراندن در سواحل یا باشگاه های ورزشی و هر تفریح دیگری شما بخواهید است.

  • قیمت بلیط سینما: 2 دلار
  • میانگین هزینه باشگاه های بدنسازی در ماه: 7 دلار
  • تفریحات آبی مانند اجاره قایق با تمام امکانات: 7 دلار

میانگین هزینه پوشاک در قبرس شمالی:

  • شلوار جین: 9 دلار
  • کتانی اسپرت: 16 دلار
  • کفش های مجلسی: 12 دلار
  • پیرهن : 8 دلار

این هزینه ها کاملا بستگی به سبک زندگی شما دارد ولی در حالت کلی در ماه شما 50 دلار برای رفاه خودتان نیاز دارید.

هزینه شهریه در دانشگاه های قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید باید بدانید که تمکن مالی برای پرداخت شهریه های تحصیلی و زندگی را در قبرس شمالی داشته باشید. هزینه های تحصیل در این کشور ارتباط مستقیمی با دانشگاه تحصیلی شما، نوع رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما دارد. اما باید در نظر گرفت که در کل هزینه های تحصیل در قبرس شمالی مناسب است و اختلاف هزینه ها در تحصیل مربوط به برخی از رشته های خاص می شود. در کل محدوده هزینه های تحصیلی در قبرس شمالی بین بازه 1.400 تا 12.000 دلار در سال است و این هزینه بسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه شما متغییر است. آمار نشان می دهد که میانگین هزینه در سال بین 4 تا 8 هزار دلار است و این هزینه ها بدون در نظر گرفتن بورسیه 50 درصدی برای دانشجویان است.

برای اطلاعات به روز و دقیق می توانید به صورت رایگان از کارشناسان قبرس ایران مشاوره دریافت کند.

سخن پایانی

قبرس شمالی در سال های اخیر تبدیل به یکی از قطب های گردشگری و مهاجرتی در جهان شده است که سالیانه مهمان هزاران گردشگر و دانشجو از سراسر جهان است.

شرکت مهاجرتی قبرس ایران سال هاست در امور مهاجرت به قبرس شمالی فعالیت می کند تا هموطنان عزیزمان بتوانند بدون دردسر و هزینه اضافی به مروارید مدیترانه برسند.

همچنین ببینید

یادگیری خلاقانه در دبستان پسرانه ویستا(ایران اروپا)

آموزش یکی از مهم ترین و محوری ترین مسائل مورد توجه در جامعه مدرن امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *