آخرین خبرها

وکیل مهاجرت کیست؟

مهاجرت یک مسیر پر پیچ و خم است، تغییر قوانین، روند بررسی پرونده، مصاحبه با سفارت، تکمیل مدارک و بسیاری موارد ریز و درشت دیگر نیازمند دانستن ریزه ‌کاری ‌ها و نکات مهم است. قوانین مهاجرت هر سال و گاهی هر چند ماه یک بار تغییر می کند که مشکلات جدی برای متقاضیان ایجاد می کند، اینجاست که یک وکیل مهاجرت با دانش و تجربه خود به کمک این گونه افراد می آید و آنها را در روند درخواست ویزا یاری می دهد.

وکیل مهاجرت به فردی اطلاق می شود که در پرونده های اقامت و مهاجرت تخصص دارد و با عقد قرارداد با اشخاص، برخی از امور و یا تمامی اقداماتی که برای مهاجرت کردن به سایر کشورها لازم است را به وکالت از آنها انجام می دهد. وکیل مهاجرت به دلیل آگاهی به روز از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها سعی می کنند بهترین راه ممکن را برای اخذ ویزا، اقامت دائم، اجازه اقامت و … بیابند. وکلای مهاجرت، باتوجه ‌به تجربۀ خود و تسلط به امور و قوانین مهاجرتی، سرعت روند مهاجرت شما و درصد موفقیت آن را بالا می برند.

وظایف وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت باید به وظایف، حقوق و تکالیف خود همچنین حقوق و تکالیف موکل خود اشراف کامل داشته باشد. مهم ترین وظایف وکیل مهاجرتی به شرح زیر می باشد:

  • وکیل مهاجرتی با انعقاد یک قرارداد شفاف و مشخص با متقاضی مهاجرت، کلیه اقداماتی که می خواهد به وکالت از شخص آن ها را انجام دهد، تعیین شده باشد.
  • برگزاری جلسات مشاوره در کمال آرامش و پاسخگویی به همه سوالات موکل
  • پیشنهاد بهترین روش مهاجرتی و عنوان معایب و مزایای ویزای انتخاب شدهاز وظایف اولیه وکیل مهاجرتی می باشد.
  • وکیل مهاجرتی تمامی اقدامات حقوقی، اداری و تشریفاتی مربوط به اخذ پذیرش مهاجرت را انجام داده، به صورتی که در هیچ مرحله ای نیازی به انجام اقدامات مستقیم توسط موکل نباشد و صرفا در چارچوب قرارداد مهاجرتی منعقده اقدام نماید و هزینه هایی که برای انجام مهاجرت لازم است را انجام داده و هزینه اضافه تری از موکل خود مطالبه ننماید.
  • هر چند که وکیل مهاجرتی نمی تواند به صورت صد در صد تضمین به پذیرش مهاجرت متقاضی کند، اما باید تمامی تلاش خود را برای موفقیت پرونده مهاجرتی متقاضی انجام دهد تا نتایج مورد درخواست موکل خود را کسب نماید.
  • تمامی مراحل و اقدامات انجام شده از جانب وکیل باید به اطلاع موکل رسانده شود و در تمام تصمیم گیری‌ها وکیل باید طبق مصلحت موکل عمل نماید.

 

هزینه وکیل مهاجرت

مهاجرت موضوع بسیار مهمی است که برخی از افراد چندین سال از وقت و منابع مالی خود را صرف آن می کنند، پس در انتخاب وکیل دقت کنید. طبیعتا در خصوص هزینه های وکیل مهاجرتی، میان وکلا و موسسات مهاجرتی تفاوت هایی وجود دارد و نمی توان در مورد هزینه وکیل مهاجرتی مبلغ مشخصی را تعیین کرد، لذا بسته به صلاحیت و تجربه وکلا هزینه متفاوت است. در این میان انتخاب یک وکیل مهاجرت خبره، از اتلاف وقت و زمان شخص و همچنین هدر رفتن هزینه های پرداخت شده جلوگیری می کند.

بهتر است قبل از گزینش وکیل مهاجرت ابتدا از نتایج پرونده‌های قبلی وی مطلع شوید تا از مهارت و تخصص وکیل اطمینان حاصل کنید. هزینه‌های وکالت معمولاً بر اساس تعرفه حق ‌الوکاله وکیل دادگستری تعیین می‌شود، اما این هزینه‌ها در بین وکلا و کارشناسان مهاجرت و… تفاوت‌هایی دارد. هزینه وکیل مهاجرت همچنین به سابقه کاری او نیز بستگی دارد و ممکن است یک وکیل تجارب بیشتری نسبت به سایر وکلا داشته باشد و یا دارای اعتبار و نامی پرآوازه باشد. حتی زمانی که انجام تمامی امور بر عهده وکیل است هزینه‌ بیشتر از زمانی است که متقاضی مهاجرت انجام تمام امور را به وکیل مهاجرت نمی‌سپارد و یا صرفاً از مشاوره وکیل استفاده می‌نماید.

در نهایت شرایط شما، روش مهاجرتی، کشور مقصد، تعداد افراد خانواده، تغییرات قوانین مهاجرتی، خدماتی که قرار است وکیل اقامت یا موسسه مهاجرتی بگیرید و بسیاری موارد دیگر در تعیین هزینه‌ ها نقش دارند.

ویژگی های منحصر به فرد یک وکیل یا موسسه مهاجرتی خوب

این روزها اعتمادکردن سخت است، چون شما قرار است سرمایه، وقت و اعتماد خودتان را به وکیل بسپارید، طبیعی است که بخواهید وکیل مهاجرتی شما حرفه‌ای، معتمد و کار بلد باشد. یک دفتر شیک یا فرد مشهور به تنهایی نمی تواند قطعاً نشان دهنده وکیل مهاجرت خوبی باشد. شما باید بیشتر روی کارآیی افراد دقت نمایید.

در انتخاب وکیل مهاجرت حتماً قراردادهایی که باید امضا کنید را با دقت مطالعه کنید. یک وکیل خوب باید ضرورت‌ها را بداند و از قوانین کشورها به طور کلی آگاهی داشته باشد. همچنین باید از پرداخت هزینه ‌های اضافی جلوگیری کرده و شرایط را برای مهاجرت فرد متقاضی فراهم نماید.

بعضی کشورها مانند کانادا و استرالیا، یک مجوز مخصوص برای وکلای مهاجرتی صادر می‌کنند که داشتن آن به ‌معنی رسمیت آن وکیل برای انجام امور مهاجرتی آن کشور است. مانند سازمان ICCRC برای کانادا یا سازمان MARA برای استرالیا. اگر برای این کشورها اقدام می‌کنید، مدرک یا کد وکالت ICCRC و MARA را برای استعلام وکیل مهاجرت یا موسسۀ مهاجرتی از آن‌ها بخواهید تا از رسمیت آن‌ها مطمئن شوید. خب امیدواریم تا اینجا جواب خیلی از سوالات خودتان را گرفته باشید.

در کنار همه این ها خلاصه ای از ویژگی های وکیل یا موسسه مهاجرتی خوب را شرح می دهیم.

  • پروانه وکالت دادگستری
  • مجوز موسسه حقوقی
  • دارای دفتر حقوقی باشد، که برخی از آن‌ها حتی چندین شعبه در سراسر کشور را برای خدمت رسانی دارند.
  • به روز بودن و اطلاعات کامل از قوانین و آخرین اخبار حوزه مهاجرت
  • داشتن مدرک حقوقی معتبر، منظور از مدرک حقوقی معتبر اخذ آن از دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان است.
  • تسلط به زبان کشور مقصد و آشنایی کامل با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور
  • مهارت و تجربه لازم
  • در دسترس بودن ارتباطات بین المللی
  • اجازه اجرای قوانین بین المللی
  • دارای نظم، خوش قولی، عمل به وعده‌ های منطقی و کاربردی، پیگیری همه امور
  • دریافت هزینه معقول

مزایای داشتن وکیل مهاجرتی

انتخاب بهترین راه برای مهاجرت، سریع‌تر و راحت‌تر شدن پروسه مهاجرت، جمع‌آوری مدارک و اسناد لازم به‌صورت کامل و صحیح، بالا رفتن احتمال موفقیت پرونده و اخذ پذیرش، صرفه‌جویی در هزینه ‌ها از مزایای داشتن وکیل مهاجرتی می باشد. یک وکیل مهاجرت سعی می‌کند اطلاعات بین‌المللی خود در حوزه‌ی مهاجرت را تا حد امکان در اختیار موکل خود قرار داده و او را برای بهترین تصمیم و اقدام راهنمایی کند.

استفاده از وکیل رسمی مهاجرت امری الزامی نمی باشد و ممکن است متقاضی قصد داشته باشد که به صورت انفرادی این پروسه را انجام دهد، اما به علت پیچیدگی شرایط اخذ ویزا، بسیاری از متقاضیان از خدمات یک وکیل  استفاده می کنند.

بهترین سازمان مهاجرتی با وکیل معتبر از سازمان مارا استرالیا درنامایگریشن می باشد

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت https://dornamigration.com/fa/

مراجعه کنید

ادرس: نیاوران، اطلس مال، طبقه A۸ واحد ۱۱

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۷
پنجشنبه ۹ تا ۱۳

ایمیل: [email protected]

تلفن ویژه: ۰۲۱۹۱۰۷۱۹۰۰

همچنین ببینید

3 روش اخذ اقامت دائم کانادا در سال 2023 برای ایرانیان

شاید برایتان جالب باشد بدانید که روش های مهاجرت به کانادا بر خلاف دیگر کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *