آخرین خبرها

دوربین مداربسته تیاندی بدون نیاز به برق

دوربین مداربسته مانند همه تجهیزات الکترونیکی نیاز به انرژی برق برای کار کردن دارند. بنابراین تمام دوربین های مداربسته به برق نیاز دارند تنها در چگونگی تامین برق آنها تفاوت وجود دارد. برخی از انواع دوربین های مداربسته به علت قابلیت PoE یا PoC نیازی به کابل کشی مجزا برای برق ندارند. این نوع از دوربین ها بدون آداپتور کار می کنند، اما به این مفهوم نیست که بدون برق کار می کنند. برق آنها از طریق کابل دیتا (در دوربین های IP کابل شبکه و در دوربین های آنالوگ HD کابل کواکسی) تامین می شود.

دوربین مداربسته بدون سیم

دوربین هایی هستند که به دوربین مداربسته بدون سیم یا بی سیم شناخته می شوند. این دوربین ها از تکنولوژی هایی مانند Wifi برای انتقال داده و اطلاعات استفاده می کنند. دقت داشته باشید این دوربین ها بدون اتصال سیم تصویر را انتقال می دهند اما برای اتصال به منبع تغذیه و برق از سیم استفاده می کنند. در انواع برندهای دوربین مداربسته می توانید این نوع از دوربین را بیابید. هر چند تنوع کمتری از دوربین های سیم دار دارند. به عنوان مثال در سبد محصول یک برند به تعداد انگشت شمار دوربین Wifi مورد انتظار است.

لیست قیمت تیاندی

در برند دوربین تیاندی دوربین 2 مگاپیکسل بولت مدلTC-C32WN  از قابلیت Wifi پشتیبانی می کند. برای تامین برق این دوربین از آداپتور باید استفاده کنید. در لیست قیمت دوربین تیاندی مدل های مختلفی از دوربین ها و دستگاه های ضبط تیاندی همراه با قیمت و مشخصات دیده می شود. برای انتقال تصاویر دوربین از طریق Wifi به دستگاه ضبط باید دستگاه سیستم مداربسته نیز از این فناوری پشتیبانی کند. برند تیاندی در مجموعه محصولات خود دستگاه ضبط با چنین قابلیتی نیز دارد. برای اطلاع بیشتر و آگاهی از قیمت این نوع دوربین ها و دستگاه با نمایندگی دوربین تیاندی تماس بگیرید.

قابلیت دوربین تیاندی

از قابلیت های دیگر این مدل از دوربین تیاندی پشتیبانی دوربین از کارت حافظه یا SD کارت است. حداکثر ظرفیت برای مموری کارت مورد استفاده در این مدل دوربین برابر 512 GB است. همچنین با استفاده از این نوع دوربین تیاندی می توانید صدای محیط را همراه با تصاویر ثبت کنید. دوربین مداربسته تیاندی مدلTC-C32WN  به میکروفن داخلی مجهز است.

دوربین مداربسته باتری خور

دوربین مداربسته باتری خور نوع دیگری از دوربین های مداربسته اند که برای تامین برق آنها از باتری استفاده می شود. اگر بخواهید دوربین مورد استفاده در مکان مورد نظرتان هیچ سیمی نداشته باشد نوع شارژی دوربین بی سیم انتخاب مناسبی است. دوربین های مداربسته شارژی به یک باتری مجهز هستند که قابل شارژ طی بازه زمانی مشخص هستند.

دوربین مداربسته وای فای به علت نبود پیچیدگی های کابل کشی، نصب نسبتاً آسانی دارند. با توجه به حذف سیم و کابل نیز از هزینه نصب کمتری نیز برخوردار است. این موضوع به معنی ارزان تمام شدن سیستم مداربسته نیست. زیرا دوربین های مداربسته وای فای به علت فناوری های به کار رفته در آن ها نسبت به دوربین های سیم دار قیمت بالاتری دارند. یکی از ویژگی های نصب دوربین بی سیم در منزل انعطاف پذیری آن از جهت محل نصب است.

برای دوربین های مداربسته سیم دار باید مکان مشخص و مناسب را در همان ابتدای کار، شناسایی کرد. زیرا دوربین در آن محل نصب و ثابت می شود. در حالی که دوربین مداربسته بی سیم را شما می توانید در هر ناحیه از مکان مورد نظر قرار دهید. از دوربین مداربسته باتری خور می توان در مکان هایی که امکان نصب دوربین معمولی وجود ندارد، استفاده کرد.

انواع دوربین مداربسته بی سیم یا وایرلس

در دوربین های مداربسته آنالوگ نوع بدون سیم نیز وجود دارد. این دوربین ها از طریق امواج و فرکانس های رادیویی انتقال صدا و تصویر را انجام می دهند. محدوده فعالیت دوربین حدود 90 متر است و با وجود مانع این محدوده کاهش می یابد. منظور از مانع چیزی است که در مسیر امواج قرار گیرد مانند دیوار، درب، وسایل منزل مانند کمد و… موانع دیگری نیز وجود دارند که تداخل ایجاد کرده و ایجاد مشکل می کنند مانند امواج مشابه در محیط. فرکانس عملیاتی دوربین مداربسته اغلب در فرکانس 2.4GHZ است. تلفن های بی سیم، دسته های کنسول بازی، مایکرویو از وسایلی هستند که در همین فرکانس کار می کنند. در نتیجه از مشکلات احتمالی تداخل امواج در محیط است.

نوع دیگر دوربین مداربسته بدون سیم دیجیتالی یا تحت شبکه است. این دوربین ها صدا و تصاویر را از طریق بسته های دیجیتالی کد شده در پهنای باند اینترنت انتقال می دهند. در این دوربین ها تصاویر با کیفیت بالاتری از دوربین بی سیم آنالوگ انتقال می یابد. تداخل امواج در این گروه از دوربین های مداربسته بدون سیم کمتر دیده می شود. سرعت انتقال با حجم و سرعت بالاتری انجام می گیرد.

نکات مهم در خرید دوربین بیسیم

مانند سایر دوربین های مداربسته این دوربین نیز باید از برند اصلی و معتبر انتخاب و خریداری شود. زیرا دوربین های بی سیم متنوعی با برندهای متفرقه و قیمتی بسیار پایین در بازار موجود است. قیمت و شکل ظاهری این دوربین های می تواند بسیار فریب دهنده باشد. کالاهای متفرقه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. به صورت مکرر دچار خرابی و مشکل می شوند. همچنین تصاویری که ارائه می دهند دارای کیفیت خوبی نیستند. در صورت خرابی مرکز پاسخگو و پشتیبان تخصصی برای ان نخواهید یافت. قطعات آن به احتمال زیاد در بازار موجود نباشد و تعمیرکار برای آن به سختی کار تعمیر را بپذیرد.

در صورتی که در منزل از این دوربین استفاده می کنید، با قرارگیری در چند نقطه از منزل ببینید ناحیه با کمترین نویز کجاست. موانع را تا حد ممکن از مسیر انتقال تصاویر دوربین بردارید. این دوربین به علت جابه جایی آسان طرفداران خوبی دارد. در مکان هایی که استیجاری است، دوربین به راحتی به محل جدید منتقل می شود. حتی اگر بخش مورد نظر شما در منزل جهت نظارت با دوربین مداربسته تغییر کند نیز دوربین قابلیت جابه جایی دارد و آن را می توانید در محل جدید قرار دهید. دقت کنید در صورت باتری خور بودن دوربین از باتری با شرایط توصیه شده کمپانی سازنده تهیه کنید. باتری را به موقع تعویض و یا شارژ کنید تا تصاویری را برای ضبط از دست ندهید.

همچنین ببینید

راهنمای جامع برای انتخاب دستگاه یخساز صنعتی

در عصر صنعتی امروز، دستگاه‌های یخساز صنعتی نقش حیاتی در بسیاری از صنایع، از تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *