آخرین خبرها

چگونگی خرد کردن بوقلمون

قبل از شروع به کار ، اجازه دهید بوقلمون به مدت 30 الی 45 دقیقه در درجه حرارت اتاق قرار گیرد تا آب جمع شده در آن مجدداً به جریان بیافتد و در نتیجه اسلایس های گوشت بوقلمون آبدار می شوند :

مرحله 1- بوقلمون را بر روی تخته مخصوص گوشت خرد کن قرار داده و تخته را بر روی یک سینی لبه دار قرار دهید تا آب بوقلمون ، اطراف را کثیف نکند . با استفاده از یک چاقوی تیز ، ساق و ران بوقلمون را با قرار دادن چاقو در محل اتصال ران مرغ بر سینه و بریدن محل اتصال ، ران بوقلمون از سینه جدا می شود . همین کار را با پای دیگر بوقلمون انجام دهید .

مرحله2- حال ساق و ران بوقلمون را از یکدیگر جدا کنید ، با قرار دادن چاقو در محل اتصال ران به ساق و بریدن آن ، این کار را انجام دهید . حال ران را بر روی یک بشقاب بزرگ قرار دهید و استخوان ران را با قرار دادن چاقو در زیر استخوان ، از ان جدا کرده و آنرا بی استخوان کنید . همین کار را با پای دیگر بوقلمون انجام داده و با جدا نمودن ران و ساق از یکدیگر ، ران را بی استخوان کرده و در کناری بگذارید .

مرحله 3- حال سینه همراه با بال را از وسط به دو نیم کنید و این کار را با گذاشتن چاقو در قسمت وسط سینه و نزدیک به استخوان انجام دهید در حالی که قفسه سینه را به دو نیم می کنید زمانی که به محل اتصال سینه و بال بوقلمون می رسید طوری برش بزنید که سینه همراه با بال (یک تکه) جدا شود . همین کار را با قسمت دیگر سینه انجام دهید .

مرحله 4 -حال بال و سینه را از یکدیگر جدا کنید با بریدن محل اتصال بال به سینه این کار را انجام دهید . با استفاده از چاقوی تیز ، گوشت سینه و ران را برش های نسبتاً نازک (اسلایس) زده و تکه های گوشت را بر روی دیس و یا بشقاب بزرگ چیده و با سبزیجات تازه و یا مرکبات (لیموترش) آنرا تزئین کنید .

نکاتی در مورد ماکیان (بوقلمون)

با رعایت نکاتی که در مورد چگونگی تهیه گوشت بوقلمون می دهیم می توانید غذای خوشمزه ای به میهمانان بدهید .

• چگونگی تهیه آن – برای هر مهمان حدود 200 گرم گوشت بوقلمون نیاز دارید ، اگر تعداد میهمانان شما 30 نفر باشند می توانید به جای خریدن یک بوقلمون بزرگ ، دو بوقلمون کوچک تر بخرید و یا یک بوقلمون باضافه یک یا دو سینه بخرید . بوقلمون خیلی بزرگ که وزن آن حدود 8 کیلوگرم و یا بیشتر باشد مدت زمان طولانی تری می پزد و در نتیجه گوشت آن خشک و سفت می شود .

• چگونگی یخ زدایی بوقلمون
بوقلمون منجمد را با همان بسته بندی ، داخل یک سینی قرار داده و آنرا داخل یخچال قرار دهید . برای آب شدن هر نیم کیلو گوشت بوقلمون حدوداً 5 ساعت زمان لازم می باشد .اگر به اندازه کافی فرصت ندارید می توانید از روش قرار دادن در آب سرد استفاده کنید . سینک ظرفشویی و یا یک ظرف بزرگ را از آب سرد پر کرده و بوقلمون بسته بندی شده را از قسمت سینه به طرف پایین ، در آب سرد قرار دهید ؛ با این روش برای آب شدن هر نیم کیلو گوشت بوقلمون ، 30 دقیقه زمان نیاز دارید ، بهتر است هر یک ساعت آب ظرف را عوض کنید .

• چگونگی کباب کردن و یا بریان کردن بوقلمون
زمانی که گوشت بوقلمون را درون فر کباب می کنید ، مجبورید هر چند وقت یکبار در فر را باز کنید تا گوشت بوقلمون را چرب کنید (برای جلوگیری از خشک شدن آن ) و این کار سبب می شود که درجه حرارت فر کاهش یابد و در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بوقلمون در فر پخته شود ، برای جلوگیری از این کار می توانید ظرف حاوی بوقلمون را کاملاً از فر بیرون آورده و در فر را بسته ، سپس گوشت بوقلمون را چرب کنید و مجدداً در فر را باز کرده و آنرا درون فر بگذارید . همچنین می توانید قبل از کباب کردن بوقلمون ، آنرا با روغن زیتون و یا کره چرب کرده و سپس آنرا در فر قرار دهید .

• در چه مدت زمانی ، بوقلمون پخته می شود ؟
بوقلمون را زمانی از فر خارج کنید که درجه حرارت آن به 165 درجه فارنهایت رسیده باشد ، با قرار دادن ترموستر (وسیله ای برای اندازه گیری درجه حرارت) درون ضخیم ترین قسمت گوشت بوقلمون که قسمت ران می باشد می توانید درجه حرارت را معین کنید . زمانی که بوقلمون را از فر خارج می کنید ، اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در حالت استراحت بماند و سپس آنرا تکه تکه کنید ، زیرا این کار سبب می شود اب بوقلمون حفظ شده و خشک نباشد .

همچنین ببینید

سفارش آنلاین

سفارش آنلاین برای یک غذای خوشمزه

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که بعد از یک روز کاری سخت، دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *