آخرین خبرها

خبر فوری کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویی در کانادا 2024

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، برای رسیدگی به افزایش تعداد دانشجویان بین المللی، ظرفیت موقتی جهت صدور ویزای تحصیلی در سال 2024 اعلام کرده است. اجازه صدور حدود 360,000 مجوز تحصیل در سال 2024، کاهش قابل توجهی نسبت به 800,000 ویزای تحصیلی صادر شده در سال 2022 محسوب می‌شود.

تصمیم گیری دولت جهت کاهش ظرفیت، ناشی از نگرانی‌ها در مورد رشد سریع جمعیت دانشجویان بین‌المللی و فشار بالقوه‌ای که می‌تواند بر موسسات آموزشی و زیرساخت‌های کشور وارد کند، می‌باشد. همچنین، IRCC مصمم است که حتما دانشجویان بین المللی ویزا شده با نیازهای بازار کار کانادا همخوانی داشته باشند.

حدود پذیرش استانی و منطقه‌ای

علاوه بر سقف کلی، IRCC محدودیت های پذیرش را برای هر استان و منطقه نیز اعلام کرده است. این محدودیت‌ها بر اساس جمعیت منطقه مربوطه تعیین می‌شود و هدف آن توزیع یکنواخت‌تر دانشجویان بین المللی در سراسر کشور است. این امر، به ویژه برای استان‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد افزایش ثبت نام دانشجویان بین المللی بوده‌اند، بسیار مهم است.

تأثیر این کاهش ظرفیت بر دانشجویان بین المللی فعلی و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

این کاهش ظرفیت، بر تحصیل دانشجویان بین‌المللی فعلی که دارای مجوزهای تحصیلی معتبر هستند یا کسانی که به دنبال تمدید مجوزهای خود هستند، تاثیری نخواهد داشت. علاوه بر این، این سقف برای دانشجویان بین‌المللی که در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می‌کنند، اعمال نمی‌شود، زیرا این دسته از دانشجویان برای توسعه اقتصادی کانادا حیاتی تلقی می‌شوند.

تغییرات در صلاحیت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

IRCC همچنین تغییراتی را در معیارهای واجد شرایط بودن مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) ارائه کرده است. از سپتامبر 2024، دانشجویان بین المللی که در کالج های خصوصی ثبت نام کرده اند، دیگر واجد شرایط PGWP نخواهند بود. این تصمیم، به دلیل نگرانی در مورد کیفیت و نظارت بر این برنامه ها است.

در یک حرکت مثبت برای دانشجویان بین‌المللی، IRCC مدت زمان PGWP را برای کسانی که از برنامه‌های کارشناسی ارشد یا برنامه‌های کوتاه‌تر با گواهی‌نامه یا دیپلم فارغ‌التحصیل شده‌اند، تمدید کرده است. پیش از این، مدت زمان PGWP بر اساس طول برنامه تحصیلی بود، که می‌توانست مدت زمانی را که دانشجویان بین‌المللی برای کسب تجربه کاری در کانادا داشتند، محدود کند.

چالش های یکپارچه سازی سیستم پذیرش دانشجوی بین المللی

این اقدام IRCC گامی مهم در جهت رسیدگی به چالش‌های مدیریت تعداد رو به رشد دانشجویان بین‌المللی در کانادا است. این دپارتمان در سال‌های اخیر به دلیل ناتوانی در مدیریت موثر هجوم دانشجویان بین‌المللی، که منجر به ازدحام بیش از حد در کلاس‌های درس، کمبود مسکن و نگرانی در مورد کنترل کیفیت شده است، با انتقاداتی مواجه شده است.

مارک میلر، وزیر مهاجرت، این چالش‌ها را پذیرفته و متعهد شده است که با دولت‌های استانی و منطقه‌ای برای بهبود ادغام دانشجویان بین‌المللی در سیستم آموزشی کانادا همکاری کند.

اجرای کاهش ظرفیت موقت در پذیرش دانشجویان بین‌المللی یک اقدام جسورانه است که بدون شک تاثیر قابل توجهی بر بخش آموزش کانادا خواهد داشت. باید دید تغییرات در صلاحیت PGWP چگونه بر تصمیمات دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا تأثیر می‌گذارد!

اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور را دارید، می‌توانید با مشاورین ناولتی رد در ارتباط باشید، تا در کمترین زمان جز ظرفیت دانشجویان بین المللی این کشور باشید!

همچنین ببینید

آیا می‌توان application fee دانشگاه را پرداخت نکرد؟

آیا می توان اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت نکرد؟

در صورتی که قصد دارید تا برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام کنید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *