آخرین خبرها

سفر در سرزمینی کهن با قصه‌هایی ناگفته

در قلعه‌ای کهن و تاریخی در دل جنگل‌های بکر و دیدنی، جادویی پنهان است. این قلعه، که با نام رودخان شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر شمال ایران است که طیفی از طبیعت و تاریخ را در خود جای داده است. بنابراین باید با اجاره ویلا راهی استان گیلان و شهر سرسبز فومن شد. برای رزرو اقامتگاه می‌توانید از خدمات آنلاین سایت شب استفاده کنید و اقامتگاه دلخواه خود را با فیلتر گزینه‌های متنوع اقامتی، خیلی سریع انتخاب و رزرو کنید.

قلعه رودخان، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دژهای نظامی و تاریخی ایران به شمار می‌آید. تاریخچه‌ی این قلعه باستانی به دوران ساسانیان بازمی‌گردد، اما در طول تاریخ تحت تاثیر شرایط مختلف، آسیب دیده و بازسازی‌های مختلفی بر روی آن انجام شده است. از طرفی در دوره‌های سلجوقیان تا دوران اسماعیلیان، این قلعه شاهد رویدادها و حوادث زیادی بوده است که هر کدام به آن روح و شکوه خاصی بخشیده‌اند.

تنها نامیدن قلعه رودخان به عنوان یک قلعه تاریخی کافی نیست، چرا این قلعه یک جاذبه گردشگری بکر و زیبا با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده از جنگل‌ها و طبیعت اطراف است. قلعه رودخان با بیش از هزار پله گردشگران را به بلندترین نقطه فومن می‌رساند و با چشم‌اندازی رویایی از طبیعت گیلان و فومن روبرو می‌کند.

نام قلعه رودخان در ابتدا رخون بوده است، چرا که رود همجوار شده با قلعه، رخون نام دارد؛ به همین دلیل رفته رفته نام قلعه از رخون به رودخان تغییر داده شد تا اینکه مدت‌هایی طولانی است، که همه گردشگران داخلی و خارجی آن را با نام پرآوازه قلعه رودخان می‌شناسند.

این قلعه با مساحتی بیش از 2.6 هکتار، به عنوان بزرگترین قلعه آجری ایران شناخته می‌شود. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 715 متر است و برای دسترسی به قلعه، تقریبا 1600 پله جدید وجود دارد، اما این مسیر پر از چشم‌اندازهای خیره کننده از جنگل‌ها، آبشارها و رودخانه‌ها است که هیچ‌گاه نباید از دست داده شود. پله‌های قدیمی قلعه قابل استفاده نیستند اما تعداد آن‌ها به 935 عدد می‌رسد، به همین دلیل، به رودخان قلعه هزار پله نیز می‌گویند.

در فصل‌های پاییز و زمستان، هوا این منطقه سرد و بارانی است اما در بهار و تابستان، آب و هوا مطبوع و دلپذیر می‌شود. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این قلعه، بهار و اوایل تابستان است که هوا مطبوع و آبشارها و رودخانه‌ها پرآب هستند. با این وجود، در تمام فصول سال، قلعه رودخان با زیبایی‌های خاص خود، جذابیت‌هایی همیشگی برای گردشگران دارد.

بازدید از ترسناک‌ترین جنگل ایران در مشهد

جنگل جیغ یکی از مقاصد دیدنی استان خراسان رضوی، واقع در روستای سربرج و بخش طرقبه است، که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. جاذبه‌ای که عنوان ترسناک‌ترین جنگل ایران را به خود اختصاص داده‌ است و افراد معمولا به همراه گروه‌های گردشگری از آن بازدید می‌کنند.

این جنگل در جنوب مشهد واقع شده و تنها ۳۲ کیلومتر با شهر فاصله دارد، که در صورتی که از مشهد حرکت کنید، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه رسیدن به این مقصد طول می‌کشد. فاصله این جنگل تا تهران نیز حدود ۹۲۴ کیلومتر است که سفر به آن حدود ۱۱ ساعت زمان می‌برد. در هر صورت سفری یک روزه نیاز است؛ در واقع بعد از اجاره سوئیت مشهد و رفع خستگی در شهر، می‌توانید راهی طبیعت عجیب جنگل جیغ شوید.

این جنگل به دلیل صداهای عجیبی که در طول شب از آن به گوش می‌رسد، شهرتی بی‌نظیر دارد. تمامی گردشگرانی که تا به امروز این جنگل را دیده‌اند، وجود این صداهای ترسناک را تایید کرده‌اند. این نکته جالب است که صدای جیغ با تاریک شدن هوا شنیده می‌شود و این جنگل در ساعات مختلف روز و تا پیش از تاریک شدن هوا هیچ تفاوتی با دیگر جنگل‌های بکر ایران ندارد و می‌تواند بهترین مقصد برای طبیعت‌گردی باشد.

صدای جیغی که از جنگل جیغ شنیده می‌شود، دقیقا شبیه به صدای جیغ زنی است که گویی درون آتش در حال سوختن است و فریاد نجات سر می‌دهد؛ که در واقع این صدا می‌تواند هر کسی را بترساند و هیجان‌زده کند. این ویژگی باعث شده که بسیاری از افراد به بازدید از این جنگل علاقه نشان دهد، و پیش می‌آید که بعضی از آن‌ها در نیمه راه پشیمان شود و تصمیم به عقب نشینی می‌گیرند.

از آنجا که این جنگل با اعتقادات و باورهای اهالی روستای سربرج مرتبط است، بسیاری از مردم باور دارند که این مکان مملو از ارواح و شیاطین است که شب‌ها فعالیت زیادی دارند. همچنین برخی از داستان‌های محلی می‌گویند که یک زن در این جنگل به قتل رسیده و هر شب با صدای جیغ به دنبال قاتل خود می‌گردد، که این افسانه‌ها و روایات بومی بسیاری دیگر راجع به ریشه‌های صداهای ترسناک این جنگل فرضیاتی را ارائه کرده‌اند.

قصه‌هایی از بهشت در دل طبیعت شمال

لذت سفر به شمال، در خلوت کردن با طبیعت آن و اقامت در یک ویلا جنگلی است. ویلایی که آدم را مهمان تازگی و طراوت هوا و سکوت و خلوتی آرامش بخش می‌کند. از چشم‌اندازهای ویلاهای جنگلی نیز همین بس که به هر کجا که سر برگردانید، طبیعت در حال دلبری کردن برای شما خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید در سفر هیچ نشانی از روزمرگی‌ها و شلوغی زندگی شهری همراه شما نباشد، پای قصه‌هایی از بهشت در دل طبیعت شمال بنشینید.

جنگل دالخانی، ملقب به راه بهشت، یا همان دالان بهشت، از جاذبه‌های بکر و بی‌نظیر شمال ایران است. این جنگل، با فضایی اسرارآمیز و درختانی که سر به آسمان کشیده‌اند، در کنار کوهستان‌هایی سبز واقع شده و تجربه‌ی بی‌نظیری از طبیعت زیبای شمال را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

این جنگل زیبا در جنوب شرقی شهر رامسر واقع شده و با وسعتی حدود ۶۰۰ هزار متر مربع از بهترین جاذبه‌های استان مازندران به حساب می‌آید. برای دسترسی به این جنگل، باید از جاده رامسر تنکابن به سمت سه‌راهی جنت رودبار حرکت کنید. این جاده شیب‌دار است، بنابراین قبل از ورود به آن باید از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید.

بازدید از زیباترین مناطق طبیعی ایران در ماسال

ماسال، شهری است که در ارتفاعات استان گیلان واقع شده و به همین دلیل از زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. اجاره ویلا ماسال و اجاره ویلا در ماسال کنار رودخانه، این امکان را به شما می‌دهد تا در قلب طبیعت بهترین لحظات زندگی خود را تجربه کنید. رودخانه‌های زیبا و آبشارهای دل‌انگیز، ماسال را به یک مقصد آرامش‌بخش تبدیل کرده‌اند. اقیانوس ابر که به نمایش‌گاهی از هنر طبیعت تبدیل شده، زیبایی و جادوی خاصی به این شهر بخشیده است.

فصل بهار با گل‌های رنگارنگ و پر نشاط و پاییز با برگ‌های قرمز و نارنجی که زمین را به زیبایی فرش کرده‌اند، بهترین زمان برای سفر به ماسال هستند. آب‌وهوای معتدل و خنک در این فصول، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با اجاره ویلا در ماسال، به این زیبایی‌ها نزدیک شوید و از بودن در آغوش طبیعت لذت ببرید

روستایی بکر و پر از آرامش در نزدیکی تهران

مسافر پایتخت که باشید، نه تنها می‌توانید شگفتی‌های گردشگری شهر را از بُعد تاریخی و مدرن ببینید، بلکه فرصتی فراهم است تا در دو قدمی شهر، ییلاقات نزدیک به تهران را مقصد سفرهای یک روزه‌تان انتخاب کنید. بنابراین می‌توانید با اجاره روزانه خانه در تهران سفر خود را آغاز کنید و بعد راهی روستای واریش در شمال غرب پایتخت شوید.

بیشتر نام روستای واریش با روستای وردیج می‌آید، چرا که دو روستای همجوار هستند و در ادامه روستای وردیج می‌توانید خود را به واریش برسانید. واریش بسیار سرسبزتر از وردیج است و در سرتاسر آن باغات میوه پر رونقی مانند توت، شاتوت، آلو، گیلاس و… به چشم دیده می‌شوند. روستاهای وردیج و واریش از نظر ارتفاع نیز با هم تفاوت دارند؛ به این صورت که واریش 400 متر مرتفع‌تر از وردیج است.

برای ورود به روستا هزینه ورودی از گردشگران دریافت می‌شود، که مبلغ چندان قابل توجهی نیست، اما همین هزینه صرف رسیدگی به نظافت روستا می‌شود، تا جذابیت‌های گردشگری طبیعت آن تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نگیرد و زباله‌ها در دامن طبیعت رها نشوند.

همچنین ببینید

7 رستوران برتر اهواز که قبل از سفر به این شهر باید بشناسید

آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های شهر، ازجمله مهم‌ترین اقدامات بعد از خرید بلیط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *