آخرین خبرها

شمارش معکوس واکسن COVID-19!

[ad_1]

کارشناسان می گویند گرچه ویروس کرونا ویروس که در دسامبر 2019 به سیاره زمین برخورد کرد ، بحران بی سابقه ای را برای بشر ایجاد کرد اما پاسخ محققان به آن ، دانشمندان پزشکی و شرکت های دارویی در تلاش برای کشف واکسن نیز بی سابقه است. در شرایط عادی ، فرآیند کشف ، آزمایش و تولید واکسن به لطف میزان بالای شکست مرتبط با آن ، از 5 سال تا 10 سال طول می کشد. بنابراین ، احتمال داشتن واکسن م COثر COVID-19 طی یک سال پس از حمله همه گیر خبرهای باورنکردنی است که گویای تلاشهای بی وقفه ، فداکاری ، نظارت شبانه روزی ، استفاده از بودجه ویژه و هماهنگی جهانی است. آی تی. طبق سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر نزدیک به 200 کاندید واکسن وجود دارد که 44 نفر از آنها در مراحل مختلف آزمایشات بالینی انسانی قرار دارند و تعداد کمی از آنها در شرف تأیید تنظیم کننده ها هستند. اگر یک واکسن بی خطر و م reallyثر واقعاً در ماه های آینده یا حتی در هفته های آینده برای مردم پیدا شود و آماده شود ، این شکوه و عظمت دیگری از تلاش انسان است.
چین اولین مصدوم بیماری همه گیر بوده است ، بنابراین محققان چینی تمام تلاش خود را برای تهیه واکسن انجام دادند. واکسن آنها که CoronaVac نام دارد ، در واقع برای استفاده اضطراری در داخل کشور در اوت سال 2020 تأیید شده است ، البته بدون تکمیل آزمایشات بالینی فاز 3. نتایج آزمایش فاز 2 انسانی نشان داد که این واکسن آنتی بادی تولید می کند که می تواند 10 سویه ویروس SARS-CoV-2 را خنثی کند بدون هیچ گونه واکنش جانبی شدید. این واکسن می تواند در هر زمان برای توزیع خارج شود.
روسیه اولین کشوری است که واکسن COVID-19 ، Sputnik V را در اوت سال 2020 ثبت کرد و آن را برای استفاده عمومی در این کشور تصویب کرد ، البته بدون تکمیل آزمایشات انسانی فاز 3. در حال حاضر ادعای کارآیی 92٪ دارد که اکنون به 95٪ اصلاح شده است. روسیه می گوید که آزمایشات نهایی در چندین کشور در حال انجام است ، از جمله هند.
واکسن مهم دیگری که به طور مشترک توسط غول دارویی ایالات متحده Pfizer و BioNTech آلمان تولید و آزمایش شده است ، در آخرین آزمایشات بالینی است و بر اساس داده های موقت ، 95٪ کارآیی را ادعا کرده است. شرکت ها احتمالاً در اواسط دسامبر سال 2020 درخواست مجوز استفاده اضطراری از مقررات نظارتی ایالات متحده را می دهند و این واکسن با تأیید در اواخر ماه آینده در بازارها عرضه می شود.
واکسن Moderna ، توسط داروسازی ایالات متحده ، نیز در مراحل نهایی است و قبلاً ادعا کرده است که بر اساس داده های موقتی 94.5٪ موثر است. این احتمال وجود دارد که چند روز دیرتر از Pfizer-BioNTech برای مجوز استفاده اضطراری اقدام کند.
AstraZeneca ، واکسنی است که توسط دانشگاه آکسفورد تولید و توسط م Instituteسسه سرم هند (SII) تولید شده است ، میانگین کارآیی 70٪ را برای آزمایشات فاز 3 نشان داده است با احتمال این که تا 90٪ افزایش یابد. ثابت شده است که واکسن در همه گروه های سنی به ویژه و به طور قابل توجهی در گروه مسن زیر 70 و بالاتر سن باعث ایجاد پاسخ ایمنی می شود. واکسن Covishield تولید شده توسط SII در حال حاضر حدود 13 دلار (1000 روپیه) به ازای هر دو دوز است و SII در حال تولید 100 میلیون دوز در طی سال جاری است.
جانسن ، شاخه دارویی جانسون و جانسون ، همچنین در حال تولید واکسنی است که پس از مکث در اکتبر 2020 در مرحله آزمایشات انسانی است که به دلیل بیماری در یکی از شرکت کنندگان در مرحله نهایی است. با استفاده از دو دوز سینگر و دو دوز ، آزمایشات نهایی واکسن در سراسر جهان با شرکت کنندگان تا 60،000 انجام می شود و داده های موقت نشان می دهد که واکسن پاسخ ایمنی قوی ایجاد کرده و به خوبی تحمل شده است.
واکسن Covaxin ، واکسنی است که توسط بهارات بیوتک در هند و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) در حال ساخت است و همچنین در مرحله نهایی آزمایشات بالینی با این شرکت است که می گوید حداقل 60٪ اثر بخشی در جلوگیری از ویروس کرونا انتظار دارد عفونت اگرچه ICMR امیدوار بود که این واکسن را تا فوریه 2021 راه اندازی کند ، Bharat Biotech تاریخ عملیاتی تر راه اندازی آن را اواسط سال 2021 تعیین می کند.
به طور معمول ، اگر یک واکسن حداقل 50٪ ایمن و م beثر باشد ، یک تنظیم کننده تصویب می کند و بنابراین برای همه این واکسن های مرحله نهایی برای گرفتن مجوز یا تأیید مشکلی وجود ندارد. با این حال ، متخصصان در سراسر جهان اصرار دارند که نتایج آزمایش فاز 3 لزوماً نشان دهنده یک واکسن ایمن و م effectiveثر نیست ، زیرا امکان ندارد که یک واکسن انواع عوارض جانبی ناشی از آن را به اندازه داوطلبان آن در نظر بگیرد. . آنها می گویند که نظارت بر ایمنی و کارآیی یک واکسن حتی مدت ها پس از پخش آن امری حیاتی است و حتی برای سال ها نیز نمی توان اطمینان داشت.
قیمت ها و نیازهای ذخیره سازی واکسن های موجود از دیگر نگرانی ها است. Pfizer-BioNTech و Moderna برای دو دوز مورد نیاز به ترتیب 70 و 39 دلار قیمت دارند. علاوه بر این ، Pfizer-BioNTech نیاز به ذخیره سازی در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد دارد در حالی که Moderna به 19 درجه سانتیگراد نیاز دارد. هر دو عامل تهیه این واکسن ها را برای کشورهای فقیر و در حال توسعه دشوار می کند. امیدوارم AstraZeneca و همتای هندی آن Covishield ارزان تر باشند و تأیید شده است که می توان آن را در دمای طبیعی یخچال نیز حفظ کرد. Sputnik V نیز احتمالاً با قیمت های بسیار پایین تری در دسترس خواهد بود و محققان روس در حال آزمایش فرآیند تبدیل Sputnik V مایع به یک توده سفید خشک هستند که می تواند در دمای یخچال طبیعی از 2 C تا 8 C ذخیره شود و تجویز شود. این روش به عنوان دوزهای فریز شده نامیده می شود.
تمایل شهروندان در سراسر جهان برای انجام واکسیناسیون COVID-19 عامل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر این ارقام سطح پایین تمایل را نشان می دهد. با این حال ، یک بار ایمن و م aثر بودن یک واکسن ، تمایل به بهبودی حاصل می شود. علاوه بر این ، افراد در بخشهای پزشکی و خدمات ضروری همیشه در اولویت هستند. با موج دوم ابتلا به همه گیری در چندین کشور جهان ، چاره ای نداریم جز اینکه به بهترین ها امیدوار باشیم ، یکی از واکسن هایی که می تواند در هر زمان وارد شود سرانجام ایمن و موثر در طولانی مدت ثابت می شود.

[ad_2]

همچنین ببینید

جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید. فرقی نمی‌کند که چه متراژی در اختیار دارید یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *