آخرین خبرها
گرمایش

مزایا و معایب استفاده از سیستم گرمایش مرکزی

[ad_1]

سیستم های گرمایش مرکزی گرما را در یک خانه یا ساختمان تجاری از یک مکان تا مکان های مختلف فراهم می کنند. آنها اغلب برای کنترل بهینه دمای ساختمان با سایر سیستم های گرما ترکیب می شوند و می توانند یک واحد HVAC کارآمد باشند.

این سیستم شامل دیگ بخار حرارت مرکزی ، سیم پیچ کوره ، سیم پیچ ترموستات و کندانسور ، مبدل حرارتی ، تهویه هوا و هر مجرای مرتبط است. بسیاری از مدل های جدید با استفاده از چندین منبع انرژی که می توانند شامل هوای کوره ، هوای مرکزی و چرخه چگالش باشند ، قادر به تأمین گرما در کل ساختمان هستند.

برای خواص ، دو نوع سیستم گرمایش وجود دارد. یا برقی یا گازی برای کسانی که در خارج از شبکه گاز قرار دارند ، متداول ترین منبع انرژی به جای گاز طبیعی ، روغن است. هر یک دارای مزایا و معایبی است که در زیر به آنها پرداخته خواهد شد.

یکی از دلایل اصلی خرید دیگ بخار گرمایش به دلیل طول عمر زیاد است. در صورت استفاده صحیح ، در یک خانه یا محل تجاری که دارای عایق بندی مناسب است ، استفاده از آن در مقایسه با سایر سیستم های توزیع شده نیز مقرون به صرفه است. بسیاری از صاحبان خانه بهترین منبع برای صرفه جویی در مصرف انرژی و پول را منبع انرژی مرکزی با پمپ های آب گرم مورد استفاده برای گرم کردن رادیاتورها یا گرمایش از کف می دانند. این به دلیل توانایی آن در کاهش قبض های انرژی و در عین حال افزایش سطح راحتی خانه شما است.

یکی از مهمترین مزایای گرمای مرکزی این واقعیت است که می تواند گرما را در تمام مناطق خانه فراهم کند. از آنجا که منبع دیگ بخار (کوره) فقط در یک مکان از یک ساختمان قرار دارد ، واحدهای مرکزی می توانند از فناوری با بهره وری بالا با سرمایه گذاری بالا باشند که در گرم شدن خانه نسبت به بسیاری از سیستم های دیگر کارآمدتر هستند.

در گذشته تصور می شد که گرمایش مرکزی بیش از منابعی مانند بخاری برقی اتاق ، رادیاتورهای استوانه ای با سیلندر پروپان یا اجاق گازهای جداگانه به انرژی بیشتری نیاز دارد. با این حال ، امروزه بسیاری از کارشناسان موافقند که هزینه های استفاده از گرمای مرکزی در مقایسه با سایر منابع انرژی بسیار کمتر از آن است که بسیاری از مردم معتقدند. امروزه ، اکثر واحدهای مدرن کنترل دمای اتاق مرکزی ، الکتریکی یا نوعی منبع انرژی جایگزین هستند و در نتیجه همان دمای گرم واحدها را در سراسر خانه فراهم می کنند.

یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از واحدهای گرمایش مرکزی این است که اکثر سیستم های پیشرفته با دو یا چند گزینه خروجی حرارتی از جمله مخازن آب گرم ، کوره ها (همچنین به عنوان دیگهای بخار شناخته می شوند) و تهویه مطبوع ارائه می شوند. سرمایه گذاری در یک دیگ بخار / کوره کارآمد با انرژی پیشرفته می تواند گرمایش فضا را موثرتر فراهم کند. وقتی اتاق ها دارای کنترل ترموستاتیک مجزا باشند و همه از یک مکان خاموش و روشن شوند ، کنترل بهتر است و مصرف انرژی کاهش می یابد. می توان از گاز یا انرژی های تجدید پذیر استفاده کرد. همه این عناصر ضمن کاهش همزمان صورتحساب صدا و انرژی ، به کاهش هزینه ها کمک می کنند. این نوع سیستم در مورد کنترل دما برای کسانی که در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنند ، انعطاف پذیری بیشتری به همراه دارد.

سیستم های گرمایش مرکزی مزایای زیادی را نیز برای مشاغل فراهم می کنند. آنها علاوه بر کمک به حفظ درجه حرارت راحت در محل کار و یا دفتر ، احساس امنیت در برابر خرابی ها را نیز فراهم می کنند. این امر به این دلیل است که سیستم ها برای گرم شدن ساختمان به نور مستقیم خورشید (صفحات خورشیدی) متکی نیستند.

دلیل خوب دیگر استفاده از دیگ بخار مرکزی (واحد خروجی حرارتی) این است که آنها با انبوهی از تجهیزات ایمنی داخلی مانند ترموستات ، خاموش شدن خودکار و سوئیچ دستی اضطراری یا خاموش شدن اضطراری همراه هستند. همه آنها توسط سیستم های کنترل رایانه ای با تایمر کار می کنند تا گرما را در زمان لازم تحویل دهند و نه وقتی که درجه حرارت بالاتر از حد لازم باشد. تقریباً بدون استثنا آنها با تلفن های کنترل دما از راه دور ارائه می شوند که به شما امکان می دهد بدون نیاز به بلند شدن از رختخواب یا صندلی که در آن نشسته اید ، دما را تحت نظر داشته و آن را تنظیم کنید.

از معایب سیستم های گرمایشی سنتی نیازهای نگهداری است که برای کار با این سیستم های پیچیده تر لازم است. اگر واحد دیگ بخار مرکزی (بخاری) “متراکم” یا “پیل سوختی” جدیدتری را انتخاب کنید ، از صرفه جویی در هزینه صرفه جویی در بهره وری بالاتر در مصرف سوخت ، سود کسب خواهید کرد. همچنین ممکن است با استفاده از منابع انرژی جایگزین برای انرژی مورد نیاز خود ، این سیاره را نجات دهید.

اگر به جای برق بنزین انتخاب کنید ، هر ساله در هزینه های انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا برای گرم شدن خانه نیازی به خرید تجهیزات اضافی مانند فراتر از دیگ بخار (کوره) ، مبدل های حرارتی یا گاز طبیعی نخواهید داشت. یک قانون کلی خوب برای پیروی از آن این است که متوسط ​​مربع خانه خود را در نظر بگیرید ، این عدد را با قیمت واحد انرژی برابر فوت مربع ضرب کنید. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که برای داشتن خانه ای راحت هر ماه چه مقدار در قبض های انرژی خانه خود هزینه کنید.

علاوه بر این ، بسیاری از مردم خواهان سیستم گرمایشی هستند که همچنین شامل نوعی تهویه هوا در خانه هایشان برای هوای گرم باشد. با این حال ، سیستم های گرمایش مرکزی نیز ممکن است با گزینه تهویه مطبوع همراه باشند. اما ، همیشه به یاد داشته باشید که در مناطق سردسیر بسیار مهم است که در ابتدا بررسی کنید که آیا گرمازدگی شما تأمین می شود یا خیر. فقط دوم این سوال است که آیا در صورت طولانی شدن هوای گرم سیستم می خواهید یا نه.

[ad_2]

همچنین ببینید

معرفی 10 استایل جذاب زمستانی با انواع کلاه ها!

استایل های زمستانی همیشه جذابیت و زیبایی مضاعفی دارند . با شروع برف و باران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *