آخرین خبرها

معرفی مدل های ایکس باکس

آیا شما هم به دنبال خرید ایکس باکس و ورود به دنیای کنسول هستید؟ حتما می دانید که معرفی مدل های ایکس باکس می تواند به شما کمک کند. معرفی مدل های ایکس باکس باعث آشنایی بیشتر شما با این کنسول و ویژگی هایش خواهد شد. به خاطر داشته باشید که ایکس باکس، یکی از محبوب ترین کنسول های عرضه شده در بازار های بین المللی به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص، امروزه محبوبیت زیادی هم به دست آورده است. ایکس باکس توسط مایکروسافت توسعه داده شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. در هر صورت، اگر شما هم به دنبال یک کنسول خاص و با کیفیت هستید، حتما حداقل یک بار نام ایکس باکس را شنیده اید. امروز ما قصد داریم تا در مورد معرفی مدل های ایکس باکس با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی مدل های ایکس باکس؛ معرفی اولیه این کنسول

بیایید تا معرفی مدل های ایکس باکس را با بررسی اولیه کنسول ایکس باکس شروع کنیم. در اواخر قرن بیستم میلادی بود که شرکت سونی، با ارائه پلی استیشن توانست دنیای بازی های ویدیویی را یک بار برای همیشه متحول سازد. این شرکت با ارائه کنسول بازی پلی استیشن، توانست محصول جدیدی را ایجاد کند که با استفاده از سی دی بازی های مختلف را اجرا کرده و کاربرانش را چند صد ساعت سرگرم می کند. همین مسئله هم باعث شده سایر مجموعه های بزرگ حاضر در دنیای تکنولوژی به دنبال یک تغییر مهم باشند. تغییری که بتواند جای پای آنها را در دنیای بازی های ویدیویی محکم و ماندگار نماید. ایکس باکس، یکی از همین تلاش های به ثمر رسیده است. ایکس باکس توسط مایکروسافت ایجاد شد. سال 2001، سالی بود که اولین نسخه ایکس باکس به بازار راه یافت.

با اینکه در حال حاضر محبوبیت این کنسول و میزان فروش آن کمتر از کنسول های خاصی همچون پلی استیشن است ولی، به صورت کلی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. اولین نسخه این کنسول در سال 2001 عرضه شد. این کنسول همزمان با معرفی پلی استیشن 2 در اختیار مشتریان قرار گرفت. اولین نسخه این کنسول یک معماری خاص داشت و همراه با رنگ سیاه و سبز، در اختیار مشتریان قرار گرفت. استفاده از تکنولوژی گرافیکی DirectX در پشت صحنه این کنسول، محبوبیت آن را دو چندان کرد. به خاطر داشته باشید که امروزه این کنسول، یکی از محبوب ترین کنسول های معرفی شده در سراسر جهان به حساب می آید که رکورد سالانه خوبی را ثبت می کند.

در معرفی مدل های ایکس باکس ما سه نسخه از این کنسول، در سه نسل مختلف را انتخاب کرده ایم. ایکس باکس 360، کنسول نسل هفتمی ایکس باکس است که ویژگی های مثبت زیادی دارد. ایکس باکس سری اس، کنسول نسل هشتمی ایکس باکس است که همراه با قابلیت های جدیدی به فروش رسید و ایکس باکس سری ایکس به عنوان آخرین کنسول معرفی شده توسط این مجموعه به حساب می آید. به خاطر داشته باشید که جدا از مدل های معرفی شده در معرفی مدل های ایکس باکس، مدل های بیشتری هم در بازار موجود می باشد.

معرفی مدل های ایکس باکس؛ بررسی ویژگی های مهم این کنسول

حال که در معرفی مدل های ایکس باکس، با اولین ویژگی های این کنسول محبوب آشنا شدیم، بیایید تا ویژگی های نام ایکس باکس را به صورت دقیق تر با هم بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که ایکس باکس توسط مایکروسافت و با استفاده از معماری DirectX طراحی شده است. خیلی از بازی هایی که به صورت انحصاری برای ایکس باکس منتشر می شود، بر روی کامپیوتر های شخصی هم قابل اجرا هستند. مهندسین حاضر در مایکروسافت همواره به دنبال ارتقا این کنسول و بهبود وضعیتش هستند. ولی، ایکس باکس یک سری بازی های انحصاری خاص دارد. این بازی ها همواره بروز شده و باز هم کاربران را بیشتر از قبل سرگرم می کنند. با استفاده از ایکس باکس، شما می توانید ابزار های صوتی و دستیاری مختلفی را مورد استفاده قرار دهید.

به صورت کلی، این کنسول به گونه ای طراحی شده تا برای نمایش ویدیو و فیلم و باز کردن یک سری برنامه از پیش تعیین شده هم به کار رود. جالب است بدانید که امکان اجرای موسیقی در هنگام بازی کردن هم از طریق ایکس باکس وجود دارد. مهندسینی که بر روی این کنسول کار می کنند، همواره به دنبال طراحی یک ظاهر ویژه برای آن هستند. همین مسئله هم باعث شده تا آخرین نسل ایکس باکس یعنی ایکس باکس سری ایکس، طراحی مکعب مانندی داشته باشد. این طراحی، افراد را به یاد ساختمان های بزرگ می اندازد. در کل هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر زیبایی، ایکس باکس حرف های زیادی برای گفتن دارد. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن در موقعیت های مختلف، به مسئله ای رایج تبدیل شود.

ایکس باکس 360 چیست؟

بیایید تا معرفی مدل های ایکس باکس را با بررسی ایکس باکس 360 شروع کنیم. این کنسول نسل هفتمی، اولین بار در سال 2005 روانه بازار شد. در این سال سگا بالاخره از دنیای تولید کنسول های بازی کنار کشید و راه را برای شرکت های تازه واردی همچون سونی و مایکروسافت باز کرد. ایکس باکس 360 را می توان به عنوان یکی از معروف ترین کنسول های تولید شده توسط مایکروسافت معرفی کرد. مخصوصا اشتباهاتی که توسعه دهندگان پلی استیشن 3 مرتکب شدند، باعث شد تا این کنسول حرف های زیادی داشته باشد. کنسول ایکس باکس 360 بازی های جذاب زیادی را در خود جای داده بود. البته که نسخه های اولیه این کنسول، به شدت داغ شده و گاهی اوقات با مشکلاتی همچون چراغ چشمک زن مواجه می شدند. در این کنسول، نسخه لایو ایکس باکس توسعه پیدا کرد و پنل کاربری هم توسعه یافت.برای خرید ایکس باکس 360 با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ایکس باکس 360، برای بازی اینترنتی کاربران را مجبور می کرد تا هزینه اشتراک را پرداخت کنند. در حالی که شرکت سونی تصمیم گرفت تا نسخه اولیه سرویس آنلاین خود را به صورت رایگان منتشر نماید. مایکروسافت چندین باز سخت افزار این کنسول را از اول طراحی کرد و لوازم جانبی متنوعی را برای آن ایجاد نمود. از بی سیم ها و هدست های مختلف گرفته تا دسته های ویژه، همگی از جمله مهم ترین و رایج ترین لوازم جانبی هستند که همراه با این نسخه ایکس باکس در اختیار مشتریان قرار گرفتند. شما حتی امروزه می توانید برای این کنسول کینکت تهیه کنید. کینکت یکی از ابزار های توسعه یافته توسط مایکروسافت است که همچون دوربین ها و وب کم های عادی، برای ایکس باکس عمل می کند. این کنسول همراه با یک هارد 20 تا 60 گیگابایتی در اختیار مشتریان قرار گرفت. در صورت لزوم، شما می توانستید هارد را نیز از نسخه های اولیه این کنسول جدا نمایید.شما میتوانید جهت خرید ایکس باکس 360 با گارانتی معتبر به سایت ما به نشانی https://gangps.ir مراجعه فرمایید.

ایکس باکس سری اس چیست و خرید ایکس باکس سری s

ایکس باکس سری s، دیگر کنسول محبوب و شناخته شده مایکروسافت به حساب می آید که ویژگی های مثبت زیادی دارد. این کنسول، برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد. از ایکس باکس 360 تا ایکس باکس سری s، مایکروسافت راه طولانی و درازی را طی کرد. در این راه، مایکروسافت قسمتی از اعتبارش را از دست داد و مجبور به طراحی چندین نسخه مختلف شد. ایکس باکس سری اس، با ایکس باکس 360 تفاوت های زیادی دارد. این کنسول از تصاویر با دامنه دینامیکی بالا یا HDR پشتیبانی کرده و همراه با قدرت پردازش تصویر فوق العاده ای در اختیار مشتریان قرار می گیرد. بر خلاف ایکس باکس 360 که از یک دی وی دی درایور استفاده می کند، این کسول یک درایو بلوری را در خود جای داده است.جهت خرید ایکس باکس سری s به فروشگاه فناورانه مراجعه نمایید.

همین مسئله هم باعث شده تا بازی های توسعه یافته برای ایکس باکس سری s، قدرت عملکردی بالا تری داشته باشند. به خاطر داشته باشید که این کنسول، زیر مجموعه ایکس باکس وان می باشد. داشتن طراحی کوچک تر، بهینه تر و زیبا تر در مقایسه با مدل هایی همچون ایکس باکس 360 باعث شد تا این کنسول کمی محبوبیت مایکروسافت و سری ایکس باکس را افزایش دهد. البته، شما باید این مسئله را نیز مد نظر خود قرار دهید که از همان ابتدای فروش، این کنسول به صورت شخصی سازی شده در اختیار مشتریان قرار گرفت. یعنی شما می توانستید آن را با رنگی که دوست دارید، به صورت مستقیم از درگاه مایکروسافت سفارش دهید. همین مسئله هم باعث شده تا خیلی از کاربران نسبت به استفاده از آن علاقه نشان دهند. بازی های عرضه شده برای این کنسول، کیفیت بالا تری داشته و همراه با مراحل داستانی و مکانیکی پیچیده تری در اختیار پلیر ها قرار گرفتند.

در طراحی این کنسول، شرکت سونی تصمیم گرفت تا از هارد های قوی تر و پر حجم تری استفاده کند. به همین علت هم ایکس باکس سری s همراه با هارد با حجم های متنوعی همچون 1 ترابایت، 800 گیگابایت یا حتی 500 گیگابایت در اختیار مشتریان قرار گرفت.

ایکس باکس سری ایکس چیست؟

آخرین قسمت معرفی مدل های ایکس باکس مربوط به ایکس باکس سری s است. این کنسول، آخرین نسل کنسول های معرفی شده توسط ایکس باکس به حساب می آید که قدرت عملکردی بالایی داشته و در دسته کنسول های نسل نهمی قرار می گیرد. این کنسول، همزمان با پلی استیشن 5 و در سال 2020 وارد بازار شد. به خاطر داشته باشید که این کنسول به گونه ای طراحی شده تا بازی های سنگین و حجیم را در بهترین حالت گرافیکی اجرا نماید. بازی های طراحی شده برای این کنسول، به صورت اختصاصی بهینه شده و همین مسئله هم محبوبیت این کنسول را افزایش داده است.

اگر شما هم به دنبال خرید بهترین مدل ایکس باکس هستید، ایکس باکس سری s را از دست ندهید. این کنسول نسل نهمی، با داشتن ظاهری خاص و تعرفه ای مناسب، هم اکنون در دسترس همه مشتریان قرار گرفته است. البته که برای خرید آن شما باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهید.

 

آیا می دانستید گنگ پی اس بزرگترین مرجع فروش ایکس باکس سری x میباشد؟

 

تفاوت مدل های مختلف ایکس باکس

حال که معرفی مدل های ایکس باکس را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم: تفاوت مدل های مختلف ایکس باکس چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که برند ایکس باکس، یکی از شناخته شده ترین برند های فعال در زمینه طراحی کنسول های بازی به حساب می آید که محصولات و خدماتش، ویژگی های مثبت زیادی دارند. هرچه نسل کنسول های تولید شده توسط این مجموعه بالا تر رود، قدرت عملکردی و کیفیت ساخت آن هم بیشتر می شود. مثلا در زمان طراحی کنسول های نسل هفتمی و ایکس باکس 360، شرکت مایکروسافت یک تازه وارد در دنیای کنسول ها به حساب می آمد. همین مسئله هم باعث شد تا با مشکلات سخت افزاری مختلفی مواجه شود.

ولی در بازه های زمانی مختلف، مهندسی و معماران این شرکت با تکنولوژی های جدید تر آشنا شدند و نسبت به طراحی کنسول های بهتر و قوی تری اقدام کردند. هم اکنون، آخرین کنسول معرفی شده توسط این مجموعه یعنی ایکس باکس سری ایکس، نه تنها از نظر قدرت عملکردی حرف های زیادی برای گفتن دارد، بلکه همراه با سرویس های اشتراکی و رایگان زیادی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از این کنسول در شرایط مختلف، به مسئله ای رایج میان پلیر ها تبدیل شود. آخرین مسئله ای که می تواند تفاوتی میان این کنسول ها به حساب بیاید، تفاوت هزینه ای است. بی شک هزینه ای که شما باید برای تهیه کنسول ایکس باکس 360 پرداخت کنید، با هزینه ایکس باکس سری ایکس یکسان نیست. در نتیجه، شما باید این مورد را نیز مد نظر خود قرار دهید.

نکات مهم برای خرید ایکس باکس

آیا شما هم به دنبال خرید کنسول ایکس باکس هستید؟ در این مقاله، با معرفی مدل های ایکس باکس ما سعی کردیم تا چند مورد از محبوب ترین کنسول های تولید شده توسط این مجموعه را به شما معرفی کنیم. به خاطر داشته باشید که انتخاب نهایی به خود شما بستگی دارد. کنسول های قدیمی تر، می توانند بازی های نوستالژیک زیادی را اجرا نمایند. معمولا افرادی که با بودجه محدود مواجه هستند، نسبت به استفاده از سری های قدیمی علاقه بیشتری نشان می دهند. در هنگام خرید شما هم باید به مدل کنسول توجه کنید و هم به دنبال بهترین فروشنده فعال در این زمینه باشید. فروشندگان بیشترین تاثیر ممکن را بر روی هزینه نهایی خواهند گذاشت.

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *