آخرین خبرها

چگونه شاد باشیم – سپاسگزار باشیم!

[ad_1]

خوشحالی یک انتخاب است

چگونه خوشبخت باشیم؟ خوشبختی 2 نوع دارد. خوشبختی وجود دارد که در پاسخ به یک اتفاق یا شرایط خارجی احساس می کنیم. نمونه بارز آن واکنش ما در برابر برنده شدن در لاتاری خواهد بود!

سپس شادی وجود دارد که در داخل پرورش می یابد. این انرژی است که به جای یک واکنش آگاهانه نسبت به یک خبر خوب ، به عنوان یک انتخاب آگاهانه ایجاد می شود.

در این مقاله قصد داریم به شادی به عنوان یک انتخاب بپردازیم.

چگونه خوشحال باشیم – و همه چیز چگونه است

همه ما برای رسیدن به سلامتی ، ثروت و سعادت شخصی تلاش و تلاش می کنیم. با این وجود این سه حوزه بزرگ: سلامتی ، ثروت و روابط ما جایی است که همه ما در آن خشک می شویم – دیر یا زود.

به نظر می رسد یک نقص داخلی وجود دارد که اطمینان می دهد همه ما در یک زمان – به یک روش یا دیگر – رنج می بریم.

از دیدگاه بودایی ، “دیدن چیزها به همان شکل که هست” (سانسکریت yatha-bhutam darshanam) اساساً به معنای دیدن این است که تمام تجارب بشری توسط سه ویژگی نقش بسته است:

* ناپایداری (anitya)

* بدون خود (anatman)

* رنج (دهخا)

اوضاع اینگونه است.

با آگاهی از این ویژگی ها ، نقطه تمرکز ما از محتوای تجربیات ما دور می شود و به سمت پاسخگویی به آنها می رود.

در زمان نوشتن در وسط قفل Covid-19 ، این یک نکته بسیار مناسب است!

با این حال ، همانطور که Thich Nhat Hanh در آن می نویسد “صلح بودن”:

“… زندگی پر از رنج است ، اما همچنین پر از شگفتی های بسیاری است ، مانند آسمان آبی ، آفتاب ، چشم های یک کودک.

رنج بردن کافی نیست. ما همچنین باید با عجایب زندگی در ارتباط باشیم. آنها در هر زمان و هر زمان در درون ما و اطراف ما هستند.

معلم ذن ، آلن سناوکه ، توصیه های زیر را برای حفظ ذهن شاد در هنگام تهدید ترس و رنج ارائه می دهد:

“شادی یک اصل فعال است ، نه باتلاق انفعال. هیچ کس نمی تواند آن را بدزدد … ما گزینه هایی داریم حتی اگر اغلب دیدن آنها دشوار باشد. “

چگونه شاد شویم – شاد بودن را انتخاب کنید

در کتاب مقدس (فیلیپیان 4: 4 NKJV) ، مزامیر می نویسد: “این روزی است که خداوند ساخته است ؛ ما از آن خوشحال خواهیم شد و خوشحال خواهیم شد”

او نمی گوید “دیروز روز خوبی بود پس بیایید از آن تشکر کنیم” یا “فردا روز خوبی خواهد بود ، بنابراین امروز را خراش می دهم و برای فردا می آیم”

او امروز می گوید … اکنون … این لحظه فعلی … ما برای این روز تشکر می کنیم.

وقتی شکایت می کنیم ، غالباً متمرکز به خود است – در مورد تجربیات فعلی ما و آنچه می خواهم یا نمی خواهم.

خوشبختی یک انتخاب است و به کسانی می رسد که با توجه به شرایطشان چیزی فراتر از خودشان را به دنبال چیزی بیشتر از خوشبختی فوری شخصی خود می دانند.

پولس رسول بارها به زندان می افتاد و در یک مورد هنگامی که بدون هیچ چشمداشتی برای آزادی به زندان افتاد ، نوشت: “همیشه به خداوند شاد باش … همیشه شاد باش …”

شادی او در کانون توجه او بود و انعکاسی از شرایط او نبود.

چگونه شاد باشیم – نمایی از انتها

در سال 2015 ، روزنامه نگار برنده جایزه جان للاند (با تعیین تکلیف از “نیویورک تایمز”) با تعدادی از افراد مسن وقت خود را سپری کرد و انتظار اولیه در مورد چگونگی کنار آمدن با اثرات پیری از نظر بهداشت جسمی و روانی را داشت. و کیفیت کلی زندگی.

اما آنچه او دریافت کاملاً خارق العاده بود ، علی رغم شرایطی که داشتند ، این افراد زندگی مثبت و شادی داشتند. او تجربیات خود را در “خوشبختی انتخابی است که شما انجام می دهید” گرفت و بیان کرد: درسهایی از یک سال در بین قدیمی ترین ها:

“افراد مسن به طور مداوم همان احساسات مثبت شرکت کنندگان جوان را گزارش می کردند ، اما احساسات منفی کمتری داشتند. آنها همچنین احساسات متفاوتی داشتند ، به این معنی که اجازه نمی دادند ناامیدی یا اضطراب آنها را از گفتن خوشحال بودن باز دارد.

آگاهانه یا ناخودآگاه ، آنها در حال انتخاب خوشبختی بودند حتی وقتی دلایلی برای احساس خلاف وجود داشت …

محققان با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی یا fMRI دریافتند که مرکز پردازش عاطفی مغز افراد مسن یعنی آمیگدالا هنگام مشاهده تصاویر مثبت نسبت به تصاویر منفی ، فعال تر شلیک می کند. مغزهای جوانتر به هر دو برابر واکنش نشان دادند.

در این حالت ، مغزهای قدیمی شبیه مغز افرادی هستند که مراقبه می کنند. “

للاند توضیح قانع کننده ای از روانشناس لورا ال. کارستنسن ، مدیر بنیانگذار مرکز ماندگاری استنفورد ارائه می دهد:

“فرضیه او ، که او نام شاد” انتخاب اجتماعی-احساسی “قرار داد ، این است که افراد مسن ، می دانند که زمان محدودی در مقابل آنها قرار دارند ، انرژی خود را بر روی چیزهایی متمرکز می کنند که در آن لحظه به آنها لذت می بخشد ، در حالی که جوانان با افق ها ، به دنبال تجربیات یا دانش جدیدی باشید که ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد.

موضع پیش فرض ما این است که اگر فقط اتفاق بدی از بین برود “خوشحال خواهیم بود”. در حالی که ، این افراد مسن پذیرفته اند که همیشه چالش هایی در زندگی وجود دارد و آنها تصمیم می گیرند “علی رغم” خوشبخت باشند.

چگونه شاد باشیم – رویکرد شناختی

در راهنمای زندگی خوب: هنر باستانی لذت رواقی ویلیام بی. ایروین از حکمت فلسفه رواقی استفاده می کند و نشان می دهد که چگونه بینش ها و توصیه های آن به طرز تازه ای به هم اکنون مربوط می شوند.

به طور خلاصه ، در اینجا 3 اقدام اصلی آورده شده است:

1. “بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد چیست؟” – این همان چیزی است که رواقیان از آن به عنوان “پیش آگهی” یاد می کنند – این بدان معنی است که تفکر دقیق و آگاهانه در مورد بدترین اتفاقی که می افتد ، ارزش زیادی دارد. در بیشتر موقعیت ها روند فکر شما نشان می دهد اضطراب شما در مورد آن موقعیت ها بیش از اندازه متناسب یا اغراق آمیز نیست

2. “ساخت آن را جعل کنید” – ایروین به سنکا اشاره می کند ، وی می گوید وقتی عصبانی هستیم باید گام هایی برداریم تا “همه نشانه های عصبانیت را به نقطه مقابل خود تبدیل کنیم”. ما باید خود را مجبور کنیم صورت خود را شل کنیم ، صدای خود را نرم کنیم و سرعت راه رفتن را کاهش دهیم. اگر این کار را انجام دهیم ، وضعیت داخلی ما به زودی شبیه حالت خارجی ما خواهد شد ، و سنکا می گوید ، عصبانیت ما از بین خواهد رفت.

3. “Make It A Treat.”“- رواقی ها فهمیدند که انکار چیزی از خود باعث می شود آنچه را در غیر اینصورت مسلم می دانید ، تحسین کنید ، و آنها مرتباً در انکار خود و برای مدت زمان طولانی تمرینات کاملاً سختگیرانه ای انجام می دهند.

ما بهترین و قدرتمندترین کلید را برای چگونگی خوشحال بودن برای دوام گذاشتیم.

سپاسگزار باشید

عمل سپاسگزاری واقعاً ما را خوشحال می کند.

نه تنها شکرگذاری ما را خوشحال می کند بلکه تحقیقات قابل توجهی نیز وجود دارد که نشان می دهد فواید جسمی ، عاطفی و معنوی بسیاری وجود دارد که می توانیم از این روش بهره مند شویم.

برای شروع چگونگی شاد بودن ، تنها چیزی که لازم است تغییر دیدگاه است.

اگر بخواهید همین حالا می توانید آن را احساس کنید.

“شادی به سادگی برای ما اتفاق نمی افتد. ما باید شادی را انتخاب کنیم و هر روز آن را انتخاب کنیم.” (هنری نوون)

بیشتر بخوانید: چگونه شاد باشیم

[ad_2]

همچنین ببینید

6 رویکرد مختلف برای پرداختن به ترس

[ad_1] اینکه آیا آنچه که به نظر عادی است ، در آینده یکبار دیگر وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *