آخرین خبرها

مشاوره با دکتر کلیه برای درمان سریع دفع پروتئین از کلیه

دکتر آنلاین کلیه می‌تواند در زمینه بیماری پروتئینوری به ما کمک کند؟ پروتئینوری چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟ چگونه باید آن را تشخیص داد و روش‌های درمانی آن چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید. چرا که قصد داریم درباره این موضوع مهم صحبت کنیم و به بررسی این بیماری بپردازیم. سپس به شما خواهیم گفت که این بیماری می‌تواند از طریق پزشک آنلاین درمان شود یا خیر.

منظور از دفع پروتئین از کلیه چیست؟

پیش از این‌ که بخواهیم به بحث دکتر آنلاین کلیه و درمان این عارضه بپردازیم، باید خود مسئله را بررسی کنیم. پروتئینوری یا دفع زیاد پروتئین از ادرار یک مشکل جدی است و عارضه تلقی می‌شود. به طور طبیعی ما در روز مقدار مشخصی پروتئین را از طریق کلیه‌ها و سپس ادرار دفع می‌کنیم.

این مقدار به طور حدودی برابر ۱۵۰ میلی‌گرم است. کلیه اگر دچار آسیب‌دیدگی شود، مقدار دفع این ماده بالا خواهد رفت. سپس می‌توانیم به این عارضه پروتئینوری بگوییم. معمولاً مقدار دفع آلبومین در خون است که بیشتر از حد نرمال می‌شود، اما دیگر پروتئین‌ها نیز می‌توانند افزایش دفع در ادرار داشته باشند.

بررسی علت بروز عارضه پروتئینوری

به گزارش دکترتو علل بروز این عارضه در اکثر مواقع زودگذر و موقتی است. خصوصاً در کودکان ما این عارضه را مشاهده می‌کنیم و پس از مدتی می‌بینیم که آن‌ها به روال سابق خود بازگشته‌اند. موارد زیادی می‌توانند چنین عارضه‌ای را در بدن ایجاد کنند. کم‌آبی شدید بدن یا همان دهیدراتاسیون، بیماری‌های عفونی که تب بالا به همراه دارند.

عفونت‌های ادراری، ورزش شدید، کاهش فشارخون، هیجان و استرس شدید، نارسایی قلبی و سنگ کلیه ازجمله مواردی هستند که می‌توانند سبب بروز پروتئینوری شوند. دکتر کلیه آنلاین با بررسی سوابق شما می‌تواند در این باره نظر دهد که کدام مورد باعث شده شما به چنین عارضه‌ای مبتلا شوید. البته مواردی که ذکر شد اگر درمان و کنترل شوند، پروتئینوری نیز درمان خواهد شد.

پروتئینوری می‌تواند پایدار باشد؟

۳ دسته عامل اصلی وجود دارند که می‌توانند این عارضه را برای شما تبدیل به عارضه‌ای پایدار کنند. دکتر آنلاین کلیه در ابتدا بررسی می‌کند که کدام یک از این ۳ عامل می‌تواند سبب بروز بیماری در شما شده باشد. دسته اول شامل بیماری‌هایی است که سبب آسیب به گلومرول یا همان کلافک عروقی می‌شود. بیماری‌هایی مانند دیابت، گلومرولونفریت و فشارخون در این دسته قرار خواهند گرفت.

در این نوع موارد است که عموماً دفع آلبومین را شاهد هستیم. دسته دوم مربوط به بیماری‌هایی است که توبول‌های کلیه را دچار اختلال می‌کنند. سارکوئیدوز و مسمومیت از طریق فلزات سنگین و سموم در این دسته هستند. پروتئین‌هایی که در این دسته دفع می‌شوند عموماً گلوبولین هستند. دسته آخر مربوط به بیماری‌های غیر زمینه‌ای مثل سرطان خون است که حجم زیادی از پروتئین را در خون آزاد می‌کند.

چه علائمی برای دفع پروتئین از کلیه وجود دارد؟

دکتر آنلاین کلیه در دکترتو می‌تواند بهتر شما را در این زمینه راهنمایی کند؛ اما کسی که در اوایل بیماری حضور دارد معمولاً نشانه‌ای را نمی‌توان در او مشاهده کرد. اگر دفع پروتئین شدید باشد، علائمی مثل خستگی، تکرر در ادرار، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، کم‌اشتهایی، گرفتگی در عضلات، ادرار کف‌آلود، تورم در صورت و شکم و پف زیر چشم خصوصاً در ساعات بیداری صبح می‌تواند نشان بدهد که این فرد به پروتئینوری مبتلاست.

این علائم در واقع نشان می‌دهد که فردی به بیماری‌های مزمن کلیوی مبتلاست یا بدنش به طور شدید از محرومیت پروتئین رنج می‌برد. با مشاهده چنین علائمی، خصوصاً ادرار کف‌آلود و ورم صورت و دست‌وپا باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد. در بسیاری از مواقع حتی علائمی هم نیست و تنها تست‌های آزمایشگاهی می‌تواند این بیماری را تشخیص بدهد.

چگونه می‌توان پروتئینوری را درمان کرد؟

درمان این بیماری تا حد زیادی بستگی به بیماری زمینه‌ای‌اش دارد که سبب بروز آن شده است. در بسیاری از مواقع با درمان آن بیماری، پروتئینوری نیز درمان خواهد شد و به روش‌های خاصی نیازی نیست. دفع پروتئین از کلیه ذاتاً یک بیماری محسوب نمی‌شود و به درمان هم نیازی ندارد.

در بزرگسالان علت دفع پروتئین معمولاً بیماری‌هایی مانند فشارخون و دیابت است. پزشک آنلاین کلیه برای چنین افرادی کنترل و درمان این ۲ بیماری را پیشنهاد می‌کند تا از این طریق مشکل پروتئینوری در آن‌ها نیز حل شود. کاهش وزن، ورزش و اصلاح سیستم تغذیه از دیگر روش‌ها برای درمان این عارضه خواهند بود.

با استفاده از مشاوره می‌توان درمان دفع پروتئین از کلیه داشت؟

گاهی مردم فکر می‌کنند که ویزیت آنلاین پزشک تنها برای رفع مشکلات ساده است و نمی‌تواند مسائلی مثل پروتئینوری را حل کند. باید بدانید که دکتر نفرولوژی آنلاین می‌تواند در زمینه درمان این بیماری به شما مشاوره‌های مختلفی را ارائه دهد و کمک کند که بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر علت این عارضه را بیابید و آن را درمان کنید. خصوصاً اگر نشانه خاصی دارید و می‌خواهید مطمئن شوید که این نشانه به بیماری دفع شدید پروتئین از کلیه مربوط است یا خیر.

بهترین راه برای مشاوره با دکتر کلیه چیست؟

راه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها ویزیت آنلاین نفرولوژیست داشته باشید و مشکلات خود را در خانه با پزشک به میان بگذارید. اما از بین تمامی این راه‌ها پلتفرم دکترتو می‌تواند بهترین گزینه باشد.

این پلتفرم سال‌های زیادی است که مشغول فعالیت است و در آن بیش از ۳۱ هزار پزشک آماده ارائه خدمات آنلاین، تلفنی و حضوری به شما هستند. پس اگر قصد دارید که برای حل مشکل خود به دکتر آنلاین کلیه مراجعه کنید، بهتر است همین حالا سری به وب‌سایت دکترتو بزنید و از طریق این وب‌سایت پزشک موردنظر خود را بیابید.

جمع‌بندی

دکتر آنلاین کلیه می‌تواند در صورت بروز علائم شما را راهنمایی کند. باید بدانید که خیلی از مواقع این عارضه نشانه خاصی ندارد و تنها از طریق آزمایش‌ها بوده که می‌توان به وجودش پی برد. دفع پروتئین از کلیه به طور کلی بیماری محسوب نمی‌شود و تنها می‌توان زمانی آن را عارضه خاصی دانست که مقدار دفع بسیار زیاد باشد و بدن را با محرومیت از پروتئین مواجه کند.

 

همچنین ببینید

از چه راهی چین و چروک پوست را از بین ببریم؟

کلینک‌های زیبایی همانند کلینیک پوست پاسداران بهترین روش‌های زیبایی را برای از بین بردن مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *