آخرین خبرها

چگونه کاغذ گیر کرده در چاپگر را در بیاوریم

گیرکردن کاغذ در دستگاه یا پرینتر از آن دسته مشکلات می باشد که در طول زمان حداقل یکبار برای کاربر یا استفاده کننده انواع چاپگر اتفاق افتاده است . اما اینکه به صراحت بگوییم دلیل بروز این مشکل یعنی گیر کردن کاغذ در دستگاه به خاطر نوع و جنس پرینتر است اشتباه است بلکه در دفعات اول به احتمال زیاد به خاطر نوع و جنس کاغذ خواهد بود . اما اگر این مشکل به طور مکررو ادامه دار اتفاق بیفتد میتوان احتمال داد که گیر کردن کاغذ در چاپگر از پرینتر و قسمت های مرتبط با این مشکل خواهد بود. که در این صورت توصیه ما به شما این است که برای رفع ایراد دستگاه خود و تعمیرات تخصصی آن با کارشناسان همیار پرینتر تماس حاصل فرمایید و ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان، پرینتر خود را در کمترین زمان ممکن در محل تعمیر کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت گیرکردن کاغذ در دستگاه یا پرینتر و راه های پیشگری و رفع ایراد آن آشنا کنیم.

چگونه از گیر کردن کاغذ در دستگاه پیشگیری کنیم؟

برای اینکه شما کاربر گرامی، به راحتی بتوانید از دستگاه خود استفاده کنید. و به مشکل گیر کردن کاغذ برخورد نکنید لازم است که نکاتی را رعایت فرمایید.

از کاغذ های نامرغوب ، غیر استاندارد، لبه دار یا پاره و چروک شده استفاده نکنید. و همینطور کاغذهایی باوزن کمتر از 75 گرم و بیشتر از 85 گرم  را برای پرینتر های معمولی خود بکار نگیرید.

کاغذهای گلاسه ، فتوگلاسه ، روغنی ، لیبل، آغشته به چسب یا جوهر و … برای پرینتر ساده به هیچ عنوان مناسب نیست و نباید هرگز از آنها استفاده کرد. چاپ روی این کاغذها نیازمند پرینتر های مخصوص به خود می باشد .

از کاغذ هایی استفاده کنید که توسط برندهای معتبر تولید شده و کیفیت قابل اعتمادی دارد.

راهنمای پرینتر خود را در جهت اطلاع از نوع کاغذی که باید برای دستگاه خود مصرف کنید مطالعه فرمایید.

برای مدت زمان طولانی به طور مستمر از دستگاه خود استفاده نکنید.

ظرفیت پرینتر خود را حتما بررسی نمایید تا متناسب با این ظرفیت از پرینتر خود استفاده کنید.

مراقب باشید به کاغذ سوزن منگنه ، سنجاق ، چسب و لیبل نچسبیده باشد .

کاغذ تمیز و صیقلی باشد .گردوخاک ،تونر،رطوبت و…مانع عملکرد صحیح پرینتر میشود.

کاغذ به درستی در سینی مخصوص یا مخزن قراردهید تا به صورت اوریب وارد دستگاه نشود.

علت گیرکردن کاغذ در دستگاه یا پرینتربه شرح زیر می باشد :

گیر کردن کاغذ در دستگاه میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد که این مشکلات گاهی به راحتی قابل حل می باشد و توسط خود کاربر انجام میگیردو ایراد رفع میشود . اما دربعضی مواقع دیگر ممکن است که مشکل جدی تر باشد و کاغذ درون پرینتر گیر کرده باشد. که در اینصورت خارج کردن کاغذ کار آسانی نیست و حتما باید توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود . در این شرایط شما میتوانید با کارشناسان ما در همیار پرینتر تماس حاصل فرمایید و ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان، پرینتر خود را در کمترین زمان ممکن تعمیر کنید. در ادامه به دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه می پردازیم :

جنس و نوع کاغذ مصرفی

مهم ترین و اولین موردی که هنگام گیر کردن کاغذ در دستگاه باید به آن توجه کنید جنس و نوع کاغذ است. از این نظر که آیا این نوع کاغذ با دستگاه شما سازگار است یا خیر! و همینطور در صورت استفاده از کاغذ های دست دوم و استفاده شده حتما دقت نمایید که کاغذ دارای پارگی ،چروکی، سوزن منگنه ، سنجاق ، چسب و.. نباشد. زیرا در صورت کوچک ترین حرکت ناهماهنگ موجب گیر کردن کاغذ در دستگاه میشود.

درب درام کارتریج یا جا نرفتن صحیح و کامل کارتریج  ( ابتدای ورود کاغذ )

اکثر کارتریج ها روی درام دارای یک درب هستند که هنگام ورود کارتریج به دستگاه این درب به طور خودکار از روی درام برداشته میشود. اگر این درپوش و محافظ به طور کامل باز نشود مانع قرارگیری صحیح کارتریج در جایگاه خود میشود و باعث بروز مشکلاتی مانند گیر کردن کاغذ می گردد.

 لاستیک پد و پیکاپ ( کاغذ کش) در ابتدای ورود کاغذ

قطعات لاستیکی هستند که کاغذ را به صورت تک تک برگه را به داخل دستگاه هدایت می کند . این قطعات به مرور به دلیل سایش کاغذ یا آلوده شدن به گرد و خاک یا تونر خاصیت اصطکاکی خود را از دست داده و صاف و صیقلی میشوند که در این صورت نمی توانند به کاغذ گیر کنند و آن را هدایت کنند.

سیستم پیکاپ اسمبلی و سلنوئید

سیستم اسمبلی شامل 1) محوری که پیکاپ روی آن قرار می گیرد. 2)تایمینگ  چرخ دنده های چرخاننده پیکاپ 3)سلنوئید سنسور تشخیص وجود کاغذ میشود. نقص در هر یک از این اجزا مانع کشش کاغذ به داخل دستگاه شده و ایجاد erorr  میکند.

شیارهای کاغذ (در وسط دستگاه زیر کارتریج)

کاغذ پس از پیکاپ شدن از شیاری در زیر کارتریج عبور می کند . که هرگونه مانع اعم از ؛گیرکردن جسم خارجی یا کجی در شیار اجازه عبور کاغذ را نخواهد داد.

فیوزینگ ( در مرحله خروج کاغذ )

قطعات مصرفی فیوزینگ فیلم و پرس آن است. فیوزینگ وظیفه هدایت و کشش کاغذ از کارتریج به بیرون دستگاه و اصطلاحاً پخت و تثیت تونر روی کاغذ را به عهده دارد. هر آسیبی در فیوزینگ و قطعات آن روی حرکت کاغذ ، کیفیت چاپ  و تثبیت تونر روی کاغذ تاثیر گذاشته و مانع از عملکرد صحیح چاپگر میشود .در صورتی که کاغذ در هنگام خروج در فیوزینگ گیر کرد و هنگام خارج کردن، پاره شد حتما به خاطر داشته باشید به هیچ عنوان برای در آوردن تکه های باقی مانده کاغذ از وسایل تیز مانند چاقو -پیچ گوشتی -موچین-انبر استفاده نکنید .

روش بیرون آوردن کاغذ از دستگاه

اگر کاغذ در هنگام ورود به پرینتر گیر کرده باشد میتوان با دقت و احتیاط کامل در جهت معکوس به آرامی با دو دست کاغذ را به سمت خارج دستگاه هدایت کنید و کاغذ را از دستگاه خارج کنید .

ولی اگر کاغذ در داخل دستگاه گیر کرده باشد باید درب دستگاه را باز کرده و کارتریج را از دستگاه خارج کنید. و سپس در جهت حرکت کاغذ آن را به خارج دستگاه هدایت کنید.

اگر هم در مرحله خروج از دستگاه و در فیوزینگ گیر کرده باشد از همان قسمت خروجی و یا با استفاده از درب پشت ( در بعضی از دستگاه ها که درب پشت دارند) به آرامی و با دودست کاغذ را خارج کنید .

هرگز از ابزارهای تیز مانند چاقو -پیچ گوشتی -موچین-انبر برای در آوردن کاغذ استفاده نکنید . زیرا اینکار به پرس و فیلم فیوزینگ آسیب می زند و هزینه های اضافی را برای شما به همراه خواهد داشت.

مراقب باشید که هنگام خروج کاغذ ، کاغذ پاره نشود که اگر این اتفاق بیفتد امکان خارج کردن تکه های کاغذ توسط خود کاربر کار سختی خواهد شد و باید حتما از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *